Norwegian

 
Oslo... hemmabas för Norwegian... det stod tydligt när nyheten presenterades. Skälet likaså, Svenskar och Danskar är för snåla och konkuransen är för stor.
Vadå snåla , de har ju fullt på sina kärror , däremot på Thai påstås det vara ganska mycket tomma stolar , Flyger ej med dem , men vad andra sport om
 
Fulla kärror betyder inte att de tjänar pengar.

De var tydligt att de omlokaliserar till mer lönsamma linjer.
Ok , lite märkligt att det inte skulle vara lönsamt . Dels deras kärror (Draml) som är bränslesnåla , samt att de enligt vissa här är i samma prisklass som tillex Thai , De har sämre löner till piloter samt staff ,sämre billigare mat mm, ändock inte lönsamt ,, märkligt .De kanske vill ha högre lönsamhet än de andra bolagen , annars lär ju de snart följa med :rolleyes:
 
De slutar flyga från Arlanda och Kastrup i slutet på mars, sen endast från Oslo i Norden.
Jag har inte upplevt det svårt att boka på deras hemsida. Bokar jag Norwegian via jobbet får jag med mat och packning och möjlighet att boka av och om. Så man betalar vad man nyttjar. SAS har ju anammat samma koncept Go-Light är ju lowfare utan packning och utan mat.
Norwegian premium är dock bara mer bekväma stolar men långt från business klass på bättre bolag. Mer jämförbart med business på SAS.

Du kanske menar SAS Plus?
 
Maten var helt ok Vi tyckte det var gott
Goda kakor
Ett glas pepsi och en burk Heineken ingick
Och påfyllning ingick när man sa till om det men efter ca 2 timmar så fick man betala enligt flygvärdinnan
Kaffet tackade jag precis nej till
Tyvärr så är uppladdningen väldigt långsam annars hade ni fått en bild
 
Oslo... hemmabas för Norwegian... det stod tydligt när nyheten presenterades. Skälet likaså, Svenskar och Danskar är för snåla och konkuransen är för stor.
Är det bagaget och drickaförsäljningen de har förtjänst på så kan de vara besvikna på att snåla svenskar bara reser med bara handbagage och dricker vatten i karaffen. Inte konstigt att det inte är lönsamt. Skulle nog vara perfekt för en helnykterist som är på bantningsperiod.
 
 
 
Tillbaka
Topp