Norwegian

Jag har tidigare här på forat medgivit att jag gjorde bort mig när jag bokade på Norwegian. Hade ingen aning vad som gällde, såg bara en billig resa på flygresor.se:(
När jag väl betalt för flyget kom frågorna, skall du ha bagage, mat, hörlurar, filt osv.
Helt och hållet mitt fel, men efter jag betalat för bagage, redan där blev det dyrare än med Finnair:rolleyes:
Tror när rederiet bokar, bokar dom ett paket där allt ingår, kanske blir billigare än att boka och sen välja det man vill ha.
Fått för mig att sådana paket som säljs på bokningssidor som tex travellink med?
Aldrig bokat Norwegian själv, så vet inte.

Verkar vara mycket svårt och komplicerat att boka en Lowfare+biljett på Norwegian , Tycker själv att det inte borde vara svårt att förstå deras hemsida , Ligger på en femårings nivå . har själv flugit med dem ett tiotal ggr , Försening en ggr på tio flygningar , ligger nog ganska väl till för att klassas som ett mycket punktligt flyg .. Mat får man med en Lowfare + , Men nu slut med detta till Asien från bla. Arlanda i april , så tråden är ju ganska irrelevant idag, Flygskatten tror jag , Tror de skall flyga från Köpenhamn , Djävl. miljöaktivister , Skottpengar på de asen . Fullt på kärran varje gång , även i måndags , så måste ju vara flygskatten :p

Igår bokade jag en 14 dagars restresa på Apollo.se det är direktflyg till Krabi från Köpenhamn tur o retur vi flyger med Norwegian

Vi flyger idag priset blev 8396 kr för 2 biljetter

Då ingår 1 Hotel natt inklusive transfer från flygplatsen i Krabi
Per person får vi ha 10 kg handbagage
2x 20 kg inceckat bagage
1 klassisk måltid ingår

Så det ska bli kul att komma ner till Krabi igen senast jag var där var 1992
20191213_071436.jpg

Igår bokade jag en 14 dagars restresa på Apollo.se det är direktflyg till Krabi från Köpenhamn tur o retur vi flyger med Norwegian

Vi flyger idag priset blev 8396 kr för 2 biljetter

Då ingår 1 Hotel natt inklusive transfer från flygplatsen i Krabi
Per person får vi ha 10 kg handbagage
2x 20 kg inceckat bagage
1 klassisk måltid ingår

Så det ska bli kul att komma ner till Krabi igen senast jag var där var 1992
20191213_071436.jpg
IOFS en restresa ,men Mycket bra pris måste jag säga . Grattis

Då frågar man sig , varför så mycket billigare från Köpenhamn , hur hög är flygskatten från Sverige egentligen
Farsan flyger alltid från Oslo eller Köpenhamn, dom får billigast flyg därifrån.
Sist bokade jag åt dom, billigaste alternativet blev Emirates, Oslo-BKK T&R.
För mig det gick på 6400kr eller om det var 6700kr.

Där fanns en vecka också samma förutsättningar den kostade 1800kr
För mig och Thailand gäller en månad ,minst !! Vill inte förstöra för dig , men glöm inte att du skall hem sen , minimum 11 timmars flyg från Krabi , själv köper vi en resa för två samt en hund i augusti , Sex månader blir det nästa vinter igen , till värmen

Först tittade vi på att flyga med qatar men då kostade det ca 14100 kr och rätt så mycket mer timmar och 1 mellanlandning
Thai och Norwegian kostade runt från 20000 kr

För mig och Thailand gäller en månad ,minst !! Vill inte förstöra för dig , men glöm inte att du skall hem sen , minimum 11 timmars flyg från Krabi , själv köper vi en resa för två samt en hund i augusti , Sex månader blir det nästa vinter igen , till värmen
Det är inte alltid att man kan vara iväg så länge man vill för oss var denna tiden bra hade det varit 17 dagar så hade det stämt bättre
Men man kan inte få allt när man inte vill betala för det

Det är inte alltid att man kan vara iväg så länge man vill för oss var denna tiden bra hade det varit 17 dagar så hade det stämt bättre
Men man kan inte få allt när man inte vill betala för det
Skall jobba tre månader nu, så blöir inget Thailand på ett tag , fick en tidsbegränsad vaktmästartjänst i Polen hos ett fast,bolag , bra betalt för att dra lite kopior , samt byta glödlampor :rolleyes: Lite sämre än vad jag är van vid , men ok upp på min pension :beer:

Någonting har uppenbarligen förändrats drastiskt från det att jag flög ner den 5e november fram tills i måndags , Bla, så är det ju slut med Asien flygningarna , Men maten ner var fullt normal , Hem i måndags en katastrof , maten kanske värd 20 kr på sin höjd . Kanske ekonomin är katastrof nu , vad vet jag , kanske ni andra kan spekulera i det , ni som vet allt om allt 5555 :p

Maila och lämna klagomål/synpunkt, det kan knappast skada.

De slutar flyga från Arlanda och Kastrup i slutet på mars, sen endast från Oslo i Norden.
Jag har inte upplevt det svårt att boka på deras hemsida. Bokar jag Norwegian via jobbet får jag med mat och packning och möjlighet att boka av och om. Så man betalar vad man nyttjar. SAS har ju anammat samma koncept Go-Light är ju lowfare utan packning och utan mat.
Norwegian premium är dock bara mer bekväma stolar men långt från business klass på bättre bolag. Mer jämförbart med business på SAS.

De slutar flyga från Arlanda och Kastrup i slutet på mars, sen endast från Oslo i Norden.
Jag har inte upplevt det svårt att boka på deras hemsida. Bokar jag Norwegian via jobbet får jag med mat och packning och möjlighet att boka av och om. Så man betalar vad man nyttjar. SAS har ju anammat samma koncept Go-Light är ju lowfare utan packning och utan mat.
Norwegian premium är dock bara mer bekväma stolar men långt från business klass på bättre bolag. Mer jämförbart med business på SAS.
De slutar flyga från Arlanda och Kastrup i slutet på mars, sen endast från Oslo i Norden. Mao, flygskatten som avgör , Fck Greta och hennes sopiga gelikar :mad: :thumbsdown: Men de förlorar allt mer vänsterflummarna ,,Snart har vi en Swexit

Men varför?? , har inte någonstans klargjorts man behåller Asien från vissa destinationer ,, men vissa vet ju allt här .. Muppar

Tillbaka
Topp