A
anonymous
Gäst
Stämmer bra med den erfarenheten jag har av det vi beställer till fartyget i dagsläget så tror inte det ändrat sig.Jag som jobbade som flygspeditör för en 25 år sen kan ju upplysa att då var det så att många stora företag köpte upp lastytorna på planen. Om man då måste flyga något blir det väldigt dyrt att köpa plats..
Men ofta så skickar man "Groupage" vilket betyder samlastning eller gruppfrakt..
Då kan det bli omlastningar och framförallt att godset blir stående på en terminal då det kommer bättre betald frakt och tar platsen. Den billiga frakten har ju ett datum då det ska vara framme så dom väntar i det sista med att hantera sådant gods.. Men om man nu som du säger Jonas beställer en panik/express frakt så går det iväg med nästa plan men kostar ganska mycket.. Och det som däremot kostar skjortan är ju hanteringen på terminalerna när det är panik.. Men det kan ha ändrat sig fullkomligt på 25 år..??
Vi har alltid sådant som inte är akut stående i olika länder, men blir det akut då snackar vi pengar som inte en normal svensson kan lösa.