norwegian

Men bra flyg, flygit med dom själv ett par gånger.
Själv har jag inget imot att ta ett stopp på vägen och hade direkt valt dessa flyg före Thai airways med den priskillnaden.
Det där air Berling är inblandat är det antagligen stopp i Berlin för byte, Eithad flygen till Bangkok är det ett stopp i Abu Dhabi efter det lämnat Europa sen Bangkok.
Bra buissness och ekonomi har testat båda.
Många lär göra det och det är helt ok, men för mig är tid pengar

Nu är inte flygresan så lång, finns alternativ med kortare mellanlandingar.
Från Berlin eller Amsterdam - Abu dhabi är det 6 timmar Abu dhabi-Bangkok 6 timmar om jag minns rätt, så är ju en lång mellanlandning och gissar att den är i Berlin då den i Abu dhabi bara varit 2 timmar när jag flygit där.
Finns så det tar 18 timmar från Göteborg, lite tightare mellanlandning samma resrutt.

Det är 2 direkt flyg från Oslo -- Bangkok Norwegian och Thai Airways är billigast .
Och nu har dom pris krig på turer till Bangkok .
Norwegian tur retur Bangkok Nkr. 4581.- och mat , resväska cirka Nkr 5500.-
Thai Airways tur retur Bangkok Nkr 4865 med mat och resväska
Och skal man resa från Oslo så finns det billig flyg från Göteborg cirka kr 300.-

2015-08-27 06.06.37.jpg

Och sen att barnfamiljer kan tjäna tusenlappar på att åka med billigare flyg det köper jag, för dom kan då använda mellanskillnaden på resmålet och ha roligt för dom pengarna

Det är 2 direkt flyg från Oslo -- Bangkok Norwegian och Thai Airways är billigast .
Och skal man resa från Oslo så finns det billig flyg från Göteborg cirka kr 300.-

2015-08-27 06.06.37.jpg

Det var billigt för att vara Thai airways, är det ett priskrig på gång tro?

Fortfarande 6500 kr i slutet av november med thai och 9995 kr med SAS från Arlanda och då direktflyg. Och 5975 kr med norwegian med mellanlandning i Köpenhamn

Senast ändrad:
Fortfarande 6500 kr i slutet av november med thai och 9995 kr med SAS från Arlanda och då direktflyg. Och 5975 kr med norwegian med mellanlandning i Köpenhamn

Men om du byter en dag eller 2 så har du væl direktflyg Norwegian STHLM-Bangkok?

Om jag førstått det rætt kør Norwegian direkt 2 eller 3 dagar STHLM-BKK, 2 dagar CPH-BKK och 2 dagar Oslo-BKK med Norwegian, dom har bara ett flygplan från Norden till BKK som dom delar på mellan huvudstæderna, eller har dom børjat att bara flyga från Køpenhamn?

Men om du byter en dag eller 2 så har du væl direktflyg Norwegian STHLM-Bangkok?

Om jag førstått det rætt kør Norwegian direkt 2 eller 3 dagar STHLM-BKK, 2 dagar CPH-BKK och 2 dagar Oslo-BKK med Norwegian, dom har bara ett flygplan från Norden till BKK som dom delar på mellan huvudstæderna, eller har dom børjat att bara flyga från Køpenhamn?
Det har dom säker, men nu kollade jag inte det, då jag inte åker med norrbaggarna därav att dom hamnade längst ner i listan, jag är mer intresserad av vad thai tar, sen att norrbaggarna råkade ha en mellanlandning i Köpenhamn kan jag inte göra något åt, nu har folk iaf ett riktpris med dom ;)

Senast ändrad:
Det har dom säker, men nu kollade jag inte det, då jag inte åker med norrbaggarna därav att dom hamnade längst ner i listan, jag är mer intresserad av vad thai tar, sen att norrbaggarna råkade ha en mellanlandning i Köpenhamn kan jag inte göra något åt, nu har folk iaf ett riktpris med dom ;)

Jag har ju flygit med både Thai, och Norwegian och kan ju säga att Norwegian är bættre än Thai alla kategorier när det gäller själva flygdelen.

Och alla jag vet som har flygit med Norwegian har hållt med om det trots viss skeptism innan dom flygit med dom.

SAS-flyget som du skrev är det genom Thai eller? För SAS har väl inget eget flyg ner?

Jag har ju flygit med både Thai, och Norwegian och kan ju säga att Norwegian är bættre än Thai alla kategorier när det gäller själva flygdelen.

Och alla jag vet som har flygit med Norwegian har hållt med om det trots viss skeptism innan dom flygit med dom.

SAS-flyget som du skrev är det genom Thai eller? För SAS har väl inget eget flyg ner?
Det var med SAS egna som jag fattade det då jag bara sökte på direktflyg,

Det var med SAS egna som jag fattade det då jag bara sökte på direktflyg,

Flyger SAS sthlm-Bkk?
Söker man SAS direktflyg tex. köpenhamn-Bangkok så kommer det upp ett SAS flyg, men det är Thai du flyger med genom SAS.
Trodde SAS lagt ner direktflyg till Bkk, iallafall är det från Köpenhamn nerlagt.
lades ner efter Norwegian startade, enda bra med det SAS Köpenhamn-Bkk var flygtiderna, jäkla dåligt ombord klart sämst av alla jag flygit med och Stockholm visste jag inte ens att dom haft något?

Norwegian har bestillat två nya Dreamliner ,dom har 8 från för och har 11 stycken i order .
Och i 2018 vill Norwegian ha totalt 19 Dreamliner
I dag går Dreamliner på Thailand och USA annan kvar dag från Oslo - Stockholm - Köpenhamn
Och det är säkert inte länge för Dreamliner går från Göteborg till Bangkok , för 19 Dreamliner
på långdistans , så det kommer från Göteborg , tror jag .

NAS Dreamliner2.png

2015-08-27 06.06.37.jpg

Vad kostade resan med Norwegian om du köper via Ticket.se där 2x20kg bagage och mat ingår i priset.

Vad kostade resan med Norwegian om du köper via Ticket.se där 2x20kg bagage och mat ingår i priset.

Köp via Norwegian så får du bonus
Se foto . LowFare Skr 2100 utan resväska och mat
LowFare+Skr 2749 med mat och 1x 20 kg.
Flex Skr 4999 mat och 2 x 20 kg

2015-08-27 09.52.45.jpg

Långa mellanlandningar är det värsta jag vet och betalar gärna lite extra för att slippa.
Tacka vet jag Swizz Air som kör med 50 min eller Lufthansa som har 1.25 tim.
Lufthansa har bra käk men Swizz Air va faktiskt ändå lite bättre.

På min lista är Norwegian bäst och Thai sämst, SAS var sämre men flyger inte. Jag uppskattar lågt pris då kan man stanna längre i Thailand för samma summa.

Jag förstår faktiskt inte varför man gillar att betala all-inclusive istället för bara det man nyttjar. men finns ju folk som inte gillar köpa på rabatt för de tror varan är sämre då ....

Åker man privat har jag inget emot en sex timmar extra om jag tjänar minst 1000 kronor per biljett, men i tjänsten vill jag komma fram snabbt ...

Sån är jag.

Tillbaka
Topp