Norwegian slutar flyga till BKK

Flyger oftast från/till cph. Personligen gillar jag Emirates bäst, men denna gången va dom skitdyra när jag bokade, så det blev med Turkish A.
Mellanlandning ja, men den gillar jag/vi också, shopping du vet :) . Norweigan har jag aldrig ,och kommer då förmodligen aldrig åka med.

Turkarna är nog en av de få som jag inte flugit med. Fan vad bortskämd man blev med Norwegians direktflyg. Småpengar för premium.

Blir väl att damma av det man kommer ihåg, o höra sig för innan höstens bokning

Singapore Airlines flyger CPH-SIN, då får du en lång flygning att sova på till skillnad om du skall mellanlanda i mellanösten. Sedan ett snabbt skutt SIN-BKK, business med Singapore är riktigt bra. Köpenhamn kör de med A350 numera och du får ett byte på världens bästa flygplats. Där kan du slå till med en stopover å göra stan lite några dagar.

Tack för tipset, men jag vill ha så få timmar i lufter samt kort total restid.
Om det hade varit en annan stad så kaaaanske. Singapore lockar mig inte

Om vi åker till sommaren, vilket bestäms främst av Corona, blir det det billigaste och bästa alternativet. Bra pris med Thai tar vi direkt. Men sökningar nyligen har angivit Qatar som billigast tätt följt av Turkish och Finnair. Är man 5 i familjen kan man snabbt spara tusenlappar genom att ta ett prisvänligare alternativ med acceptabel transfertid. Aeroflot var billigast men går fetbort.

Varför går Aerodlot bort? Som du säger, är man 5 pers så blir det stor skillnad på totalpriset. Hade en bekant som åkte med dom bara för ngt år sedan. Det enda han tyckte var tråkigt var att det inte fanns alkohol ombord att köpa.

Men det är väl en bra sak om man flyger med familjen?

Jag ger fn i att flyga överhuvudtaget.
Bättre att turista med bilen, inga köer till incheckningen, inget tjafs om övervikt (väskan..) å avgången passar alltid perfekt när jag vill åka.

555 Du har helt rätt. Men om C19 inte chillar inför hösten, så blir det nog fan ingen resa detta året

Varför går Aerodlot bort? Som du säger, är man 5 pers så blir det stor skillnad på totalpriset. Hade en bekant som åkte med dom bara för ngt år sedan. Det enda han tyckte var tråkigt var att det inte fanns alkohol ombord att köpa.

Men det är väl en bra sak om man flyger med familjen?
Jag flög med dom för 1 år sen då fanns det alkohol att köpa och dom tog baht.
Fanns bildskärmar vid varje säte men när jag skulle se på mediautbudet visade det sig vara tomt, fanns inga tvserier, filmer eller nåt.
6 timmars försening i Moskva.

En kompis flög med dom för några månader sedan CPH/BKK. Han berättade att flygplatsen i Moskva var jättefin, planet nytt kom inte ihåg vilken typ. Maten ombord va dåligt, och det fanns inte en droppe alkohol att köpa.

En kompis flög med dom för några månader sedan CPH/BKK. Han berättade att flygplatsen i Moskva var jättefin, planet nytt kom inte ihåg vilken typ. Maten ombord va dåligt, och det fanns inte en droppe alkohol att köpa.
Ok, då har dom ändrat för som sagt när jag flög för ett år sen fanns det öl att köpa, jag köpte men stod inte med på någon meny i sätet, fick fråga.

Ok, då har dom ändrat för som sagt när jag flög för ett år sen fanns det öl att köpa, jag köpte men stod inte med på någon meny i sätet, fick fråga.
Fast jag fick känslan att flygvärdarna sålde privata öl, jag frågade om öl och hon skulle kolla och kom tillbaks med några burkar och ville ha baht för dom.
Men det var bara en känsla, om så var fallet vet jag inte.

Fast jag fick känslan att flygvärdarna sålde privata öl, jag frågade om öl och hon skulle kolla och kom tillbaks med några burkar och ville ha baht för dom.
Men det var bara en känsla, om så var fallet vet jag inte.
Min kompis älskar öl, så han frågade. Men ingen pilsner ombord.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A
P
Svar
22
Visningar