Norwegian

 
jaha det var ju synd. Ska försöka få närmsta släkten till Thailand i sommar, nu blir det svårare.
Baggarna finns ju kvar från Oslo plus ett antal andra flygbolag. Så det blir säkert inga problem för din del. Tyvärr blir det kanske prishöjningar när en konkurrent drar ner men hoppas inte det.
 
Baggarna finns ju kvar från Oslo plus ett antal andra flygbolag. Så det blir säkert inga problem för din del. Tyvärr blir det kanske prishöjningar när en konkurrent drar ner men hoppas inte det.
Undviker så mycket som möjligt flygbyten. Och ska en familj med två pensionärer, två föräldrar och tre barn åka så vill nog de undvika det också.

Jag skaffade ett Norwegiankort baserat bara på att kunna flyga den här sträckan. Nu blir det nog att säga upp det.

Tips på andra kort (ej dyra) för att få poäng?
 
Senast ändrad:
Mycket tråkigt det här.
Misstänkte att något var i görningen då de höjde priset rejält i höstas med resor från mars och framåt.
 
Flygbolagen sa ju när det pratades om höjd flygskatt i Sverige att en del långdistansflyg kommer läggas om, är detta en början och orsak?
 
Enligt Charlotte Holmbergh Jacobsson, kommunikationschef vid Norwegian, är bristande intresse för flyget från svenska politiker en av anledningarna till avvecklingarna.
Det finns tyvärr dessutom bristande intresse bland svenska politiker att Sverige ska ha ett brett utbud av långdistanslinjer och det i kombination med höga avgifter och skatter underlättar inte direkt.

 
Enligt Charlotte Holmbergh Jacobsson, kommunikationschef vid Norwegian, är bristande intresse för flyget från svenska politiker en av anledningarna till avvecklingarna.
Det finns tyvärr dessutom bristande intresse bland svenska politiker att Sverige ska ha ett brett utbud av långdistanslinjer och det i kombination med höga avgifter och skatter underlättar inte direkt.

Ingen är väl ett dugg förvånad. Räkna med att det blir värre och värre så länge miljöalarmisterna får sitta kvar vid makten. :mad:
 
Även problem med motorerna från RR anges som orsak.
Tvingas ha ett plan på marken i onödan.

20191127_194334.jpg
 
Ja det var det som jag var rädd för. Norwegian försökte och hade perfekt service. Han boka resa för frun till mars.
 
Har ju varit känt länge och de har ju krävt kompensation från RR. De startar inte om de har problem.

Hej

Nej det gör man självklart inte, men tyvärr inträffar problem inte bara när plan står på marken, dom gör säkert allt dom kan tillsammans med RR och det är bara att hoppas på att dom löser detta problem så fort som möjligt

Mvh isan lover
 
Även problem med motorerna från RR anges som orsak.
Tvingas ha ett plan på marken i onödan.

20191127_194334.jpg
Strandade max-plan samt tekniska problem på andra modeller. Lägg sedan till bristande lönsamhet sedan ett antal år. Det var inte bara Stockholm, även Köpenhamn plockas bort på vissa långlinjer. Hade det bara varit flygskatten så hade Köpenham fått fortsätta på USA.
Tror att de inte tror på att det blir någon lönsamhet med max så de bantar istället till till befintlig flotta istället för att hyra och köra på där de vet att planen går fulla och de kan ta bra betalt.
Är det bara Norwegian som har de här motorproblemen?
De här motorerna måste finnas hos fler bolag så jag undrar.
 
Strandade max-plan samt tekniska problem på andra modeller. Lägg sedan till bristande lönsamhet sedan ett antal år. Det var inte bara Stockholm, även Köpenhamn plockas bort på vissa långlinjer. Hade det bara varit flygskatten så hade Köpenham fått fortsätta på USA.
Tror att de inte tror på att det blir någon lönsamhet med max så de bantar istället till till befintlig flotta istället för att hyra och köra på där de vet att planen går fulla och de kan ta bra betalt.
Är det bara Norwegian som har de här motorproblemen?
De här motorerna måste finnas hos fler bolag så jag undrar.
Problemen med motorerna från RR gäller B787 Dreamliner som många bolag använder.
Andra kanske drabbas mindre om dom har reservplan att sätta in.

Frågan är om Norwegian ska avveckla sina långdistansplan eller köra andra rutter som Barcelona till Bangkok.

Den nya linjen Irland till USA med B737Max kom ju aldrig igång.
Kanske en Dreamliner istället där.
 
Som Luleå bo och pendlande årligen förstår jag nu hur bra vi haft det med Norrmännen. Förutom priset så är det också tiden som skall fungera. Anslutningsflygen och folk skall kunna hämta. Nu funderar jag på att testa Aeroflot......trots mitt negativa känsla...men sånt är till för att övervinnas....har någon åkt med Aeroflot och kan ge mig några tips innan jag trycker JA på tangenterna.....skall åka i början av maj....retur i början av september...så jag har tid att fundera denna vecka...
 
Som Luleå bo och pendlande årligen förstår jag nu hur bra vi haft det med Norrmännen. Förutom priset så är det också tiden som skall fungera. Anslutningsflygen och folk skall kunna hämta. Nu funderar jag på att testa Aeroflot......trots mitt negativa känsla...men sånt är till för att övervinnas....har någon åkt med Aeroflot och kan ge mig några tips innan jag trycker JA på tangenterna.....skall åka i början av maj....retur i början av september...så jag har tid att fundera denna vecka...

Jag åkte med dem på 80-talet, då var de bara billiga. Dock kunde man fälla stolarna helt, så satt ingen bakom så hade man en säng.
 
 
 
Tillbaka
Topp