Norwegian

Har inte betalat över 5500kr sista 3 åren i april ;) å då pratar vi snabbaste vägen med eller utan byte.
Boka du 2 veckor innan då?
Detta blir ju 2017 tror jag, 1 eller 2 landningsbanor nedstängda.
Vilket som jag fick inte kurs, jag bokar inte själv möjligt att rederiets resebolag är sämre än dig på att hitta resa.
Min kurs blev ca 6 månader senare istället.

Boka du 2 veckor innan då?
Detta blir ju 2017 tror jag, 1 eller 2 landningsbanor nedstängda.
Vilket som jag fick inte kurs, jag bokar inte själv möjligt att rederiets resebolag är sämre än dig på att hitta resa.
Min kurs blev ca 6 månader senare istället.
Brukar boka 3-4 månader före avgång.

Som jag förstod ska de flyga på Thailand från Oslo, London och troligen Barcelona. Vi får väl se inget bokningsbart från Oslo ännu efter mars. Men fortfarande enkelbiljetter för 1499 från Sthlm i mars, inkl skatt. Så kan förstå om förtjänsten inte är på topp.

Det kan kanske vara så att man inte släpper biljetter från Oslo innan de som redan bokat från ARN och CPH har haft möjlighet att lägga om sin rutt via Oslo, man har lämnat erbjudande om att det ska kunna göras utan kostnad.

Ja bristande intresse för Norwegian förstår jag, testade en väg till Kastrup men det blir hellre andra bolag om möjligt för min del.
Gillar inte bolag som låtsas vara billiga och sen när man lagt på en väska och en matbit så är det inte billigare än nåt annat bolag.
Synd däremot att konkurrensen blir sämre om de lägger ner.

/ SatanG
Tycker du tänker galet .om man vill välja bort som många vet jag gör .då blir det defakto billigare .jag väljer aldrig bort
Men köper gärna till en väska extra för 500 sek .vad kostar det på Thai .20 kilo extra för

Tycker du tänker galet .om man vill välja bort som många vet jag gör .då blir det defakto billigare .jag väljer aldrig bort
Men köper gärna till en väska extra för 500 sek .vad kostar det på Thai .20 kilo extra för

Ja ett litet snäpp billigare kanske om man inte äter på 12 timmar och inte checkar in någon väska?
Sist jag var i Sverige, Aug-Sep, så körde jag enkelbiljetter med Thai a 4k. Var ungefär samma med Norwegian vad jag minns.
Tycker inte om snikbolag som kyler ner planet som fan och sedan säljer filtar. Lanserar man sig som ett lågprisalternativ så ska man i min värld vara billigare men har aldrig sett Norwegian vara det.
Har bara flygit en gång med norwegian så har inte mycket erfarenhet men den säger att jag knappast flyger med dom igen.
Vet inte vad Thai tar för extra kilo, jag behöver aldrig det så har inte kollat.

/ SatanG

Ja ett litet snäpp billigare kanske om man inte äter på 12 timmar och inte checkar in någon väska?
Sist jag var i Sverige, Aug-Sep, så körde jag enkelbiljetter med Thai a 4k. Var ungefär samma med Norwegian vad jag minns.
Tycker inte om snikbolag som kyler ner planet som fan och sedan säljer filtar. Lanserar man sig som ett lågprisalternativ så ska man i min värld vara billigare men har aldrig sett Norwegian vara det.
Har bara flygit en gång med norwegian så har inte mycket erfarenhet men den säger att jag knappast flyger med dom igen.
Vet inte vad Thai tar för extra kilo, jag behöver aldrig det så har inte kollat.

/ SatanG
Norwegian blir altid dyraste alternativet för mig, jag dra kortet i snackbaren direkt när vi kommit upp i luften ;)

/ SatanG
Lowfare + som innehåller maten och bagaget är dock inte många kronor.
Förra sommaren när jag reste ner hit, tittade jag på thai air som ett alternativ. Norwegian hade 20kg bagage med 500kr tillägg för en till väska a 20kr till. Thai air hade 30kg en väska och kunde inte lägga till en väska till.
Däremot kunde man köpa paketfrakt av en väska till för 2000kr.
Det blev norwegian för mig då. Mer baggage och lägre pris.
Tyckte det var ovanligt trångt mellan sätena, både till framförvarande och mellan, jämfört med när jag åkte thai air för typ fem år sedan. Men det var dreamliner Norwegian körde med och den är trängre för att få dit ytterligare en stolrad på sidorna vad jag förstod.
Kallt var det inte, snarare runt 22 grader. Då var det kallare på thai air för där fick jag köra med dubbla filtar. Satt visserligen precis bredvid en dörr ut, så det fanns antagligen mer metall som kunde kyla runt där.
Snacks köper jag före flygfältet och har med i handbagaget, flygplatsen är hutlöst dyrt och flygplanet är inte direkt billigare.

/ SatanG
Du vet inte mycket .men ändock anser du de vara .. ok .upp till dig och de andra som gillar den åsikten .de som inte bestämmer själva :p

Du vet inte mycket .men ändock anser du de vara .. ok .upp till dig och de andra som gillar den åsikten .de som inte bestämmer själva :p

Nej jag skriver ju att jag inte har mycket erfarenhet av Norwegian, men den jag har får mig att välja andra bolag. Andra bolag jag också väljer bort är kinesiska, ryska, indiska, afrikanska, öststatsländer samt vissa arabländer annars lägger jag inte mycket i det, no big deal, vi gör båda som vi vill eller hur.
Jag gissar att du med "de som inte bestämmer själva" menar att thaifrugan propsar på att flyga Thai?
I de fallen det är så skulle kännas tramsigt i mina ögon. Kan trösta dig med att frugan är synnerligen van vid internationella kontakter och bryr sig mindre än mig vilka bolag hon flyger med. Hon skulle antagligen skratta högt om hon hörde någon tro så om henne, det skulle nog förresten alla som har träffat henne göra :) .

/ SatanG

Jag gillar valfrihet. Flygplansmat i ekonomi går fet bort. Jag äter gärna gott på en lounge innan. Köper med mig något gott till planet. Åker oftast utan incheckat bagage dit och med max hem. För mig är då Norwegian drömmen. Jag betalar i genomsnitt 2k per leg och slipper mellanlandningar, dessa hatar man när man reser mycket, om man inte är på poängjakt (men då måste man ju flyga business eller first class).

Att betala för en full matkasse vid ingång till en mataffär när du bara vill köpa en limpa är inte min melodi, förstår inte varför folk köper flygbiljetter all inclusive. Lite charter över det hela.

Jag gillar valfrihet. Flygplansmat i ekonomi går fet bort. Jag äter gärna gott på en lounge innan. Köper med mig något gott till planet. Åker oftast utan incheckat bagage dit och med max hem. För mig är då Norwegian drömmen. Jag betalar i genomsnitt 2k per leg och slipper mellanlandningar, dessa hatar man när man reser mycket, om man inte är på poängjakt (men då måste man ju flyga business eller first class).

Att betala för en full matkasse vid ingång till en mataffär när du bara vill köpa en limpa är inte min melodi, förstår inte varför folk köper flygbiljetter all inclusive. Lite charter över det hela.

Hej

Själv resonerar jag precis tvärtom efter nästan 40 års resor i tjänsten, jag betalar gärna lite mer för biljetten om man får varm mat och fri dryck, gillar att köra hela programmet, börjar gärna flygturen med en gin tonic och lite nötter, alternativt lite champagne, till maten väljer jag oftast ett gott rödvin men ibland kan det också bli öl, efter maten tar jag gärna kaffe med konjak alternativt en drambuie, en gillar jag att dom ställer vin, sprit och öl framme så att man kan förse sig själv om man väljer att sitta uppe och se på någon film istället för att sova.

Hatar att resa med bolag som ska ta betalt separat för allt som dom erbjuder passagerarna, det är både tidsödande och irriterande.

Mvh isan lover

Hej

Själv resonerar jag precis tvärtom efter nästan 40 års resor i tjänsten, jag betalar gärna lite mer för biljetten om man får varm mat och fri dryck, gillar att köra hela programmet, börjar gärna flygturen med en gin tonic och lite nötter, alternativt lite champagne, till maten väljer jag oftast ett gott rödvin men ibland kan det också bli öl, efter maten tar jag gärna kaffe med konjak alternativt en drambuie, en gillar jag att dom ställer vin, sprit och öl framme så att man kan förse sig själv om man väljer att sitta uppe och se på någon film istället för att sova.

Hatar att resa med bolag som ska ta betalt separat för allt som dom erbjuder passagerarna, det är både tidsödande och irriterande.

Mvh isan lover
Då måste du resa i business. Ingen ekonomi serverar champagne gratis länge, tror du inte ens konjak. Jag gillar inte att dricka sprit på flyg, tar gärna lite innan i loungen. Men reser för mycket för att se nöjet i det.

Tillbaka
Topp