Pass

Precis, du kommer alltid att få betala det pris som är satt mellan Passmyndigheten och det fraktbolag dom har avtal med.

Pass får inte komma i orätta händer så högre kvav och säkerhet.
Fast skickas passen med DHL? Lägger ambassaden inte passen i diplomatposten?

I så fall verkar svenska UD ha ett väldigt dåligt rabattavtal med DHL.

Fast skickas passen med DHL? Lägger ambassaden inte passen i diplomatposten?

I så fall verkar svenska UD ha ett väldigt dåligt rabattavtal med DHL.
Vet inte vilka som anlitas av Passmyndigheten?
Finns ett antal aktörer.

När min dotter jobbade på posten kom passen till Umeå i en låst förseglad box som polisen hämtade själva.

Från passtillverkningen till det är ombord på ett plan till Thailand kan det vara många steg. Certifierade budfirmor mm.
Pass är hårdvaluta för kriminella som inte ska gå som normal posthantering.

Vet inte vilka som anlitas av Passmyndigheten?
Finns ett antal aktörer.

När min dotter jobbade på posten kom passen till Umeå i en låst förseglad box som polisen hämtade själva.

Från passtillverkningen till det är ombord på ett plan till Thailand kan det vara många steg. Certifierade budfirmor mm.
Pass är hårdvaluta för kriminella som inte ska gå som normal posthantering.
Nej, det gör inte diplomatposten. Ligger passen i diplomatposten eller hos DHL?

Sitter och kollar på Finnair. Ca 8000kr skulle det kosta mig att omboka resan och flytta fram den en vecka. Flyttar jag två veckor blir det ca 20kkr extra. Jag börjar bli smått irriterad på passhanteringen just nu. Lyckas man få pass så kanske Swedavia ser till att man blir kvar på plattan :mad::thumbsdown::poop:

Sitter och kollar på Finnair. Ca 8000kr skulle det kosta mig att omboka resan och flytta fram den en vecka. Flyttar jag två veckor blir det ca 20kkr extra. Jag börjar bli smått irriterad på passhanteringen just nu. Lyckas man få pass så kanske Swedavia ser till att man blir kvar på plattan :mad::thumbsdown::poop:

Det var ju fan enklare att resa under covid……

I Februari 2021 när jag gjorde nytt pass tog det 10- 12 dagar innan det var klart. Det snabbaste jag vet är när Sten en kompis gjorde pass för 6-8 år sedan. han var hos ambassaden på Måndag och passet var färdigt att hämta hos konsulatet i Pattaya på Fredag samma vecka.

I Februari 2021 när jag gjorde nytt pass tog det 10- 12 dagar innan det var klart. Det snabbaste jag vet är när Sten en kompis gjorde pass för 6-8 år sedan. han var hos ambassaden på Måndag och passet var färdigt att hämta hos konsulatet i Pattaya på Fredag samma vecka.
Tre månaders leverans på ett pass som kostar skjortan ?? Tre års giltighetstid, jag fick fem år 2021, gäller till 2026

Jag gjorde i Januar i år, fick det efter 4-5 arbetsdagar.
Men passkaoset nu påverkar väl även oss här, känns som man fick gjort det precis i tid..

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
uffe22
U
A
Svar
2
Visningar