Namn med titel i pass.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan,


Jag har en fråga angående titlar i pass som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Det är så att min familj nu för första gången ska flyga till Sverige. Ingen av dom har tidigare varit utanför landet. Alla har pass, ungarna har även svenska pass.

I vilket fall så undrar jag ang. deras thailändska pass. I det thailändska passet så har båda barnen titeln "Master" angivet före förnamnet i passet. Det som jag undrar är om man ska skriva in denna titel som förnamn då man bokar flygbiljetter. En del bolag har ju möjligheten att ange titel men t.ex. Norwegian saknar denna möjlighet.



Stort tack på förhand,



/K
 
Vår pojke har också Master i sitt pass men detta fanns inte med på flygbiljetten när vi åkte till Sverige, enbart namnet. Vi flög med SAS. Detta borde ju gälla samtliga bolag men särskilda regler kan ju finnas.

Det är kanske säkrast att ringa och kolla med resp bolag.
 
"Kodok " sa:
Hejsan,


Jag har en fråga angående titlar i pass som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Det är så att min familj nu för första gången ska flyga till Sverige. Ingen av dom har tidigare varit utanför landet. Alla har pass, ungarna har även svenska pass.

I vilket fall så undrar jag ang. deras thailändska pass. I det thailändska passet så har båda barnen titeln "Master" angivet före förnamnet i passet. Det som jag undrar är om man ska skriva in denna titel som förnamn då man bokar flygbiljetter. En del bolag har ju möjligheten att ange titel men t.ex. Norwegian saknar denna möjlighet.



Stort tack på förhand,



/K


Om dom nu har svenskt pass, varför inte använda det då??

MrPutte
 
För dom har ju ingen inresestämpel i dom Svenska passen. Blir ju tvungna att använda sig av de Thailändska när dom lämnar landet sen använder dom det svenska i Sverige.
 
OK, tack för svar, jag är inte så insatt i det. För mig lät det konstigt, men nu hänger jag med till 100%
 
Jag hörde dem förklara det för en som på ambassaden som hade hämtat ut Svenskt pass till sin unge.
 
"Jonas " sa:
För dom har ju ingen inresestämpel i dom Svenska passen. Blir ju tvungna att använda sig av de Thailändska när dom lämnar landet sen använder dom det svenska i Sverige.

Det stämmer. Jag har även intyg från ambassaden som styrker att passen är utfärdade via ambassaden i Thailand och därför inte har någon inrese-stämpel.

Jag kollade på ett annat forum och tanken med dubbla pass är att dom används;

Sverige Ut - svensk pass
Thailand in - thai pass
Thailand ut - thai pass
Sverige in - svensk pass

Men frågan är som sagt om titeln i det thailänska passet skall anges. Jag skulle personligen tro att det går bra utan titel då barnen ändå har med sig båda passen och på så sätt kan styrka sin identitet.

Ska maila Norwegian och dubbelkolla,


Återkommer med svar ifall det är någon som är intresserad.


/K
 
"Kodok " sa:
Det stämmer. Jag har även intyg från ambassaden som styrker att passen är utfärdade via ambassaden i Thailand och därför inte har någon inrese-stämpel.

Jag kollade på ett annat forum och tanken med dubbla pass är att dom används;

Sverige Ut - svensk pass
Thailand in - thai pass
Thailand ut - thai pass
Sverige in - svensk pass

Men frågan är som sagt om titeln i det thailänska passet skall anges. Jag skulle personligen tro att det går bra utan titel då barnen ändå har med sig båda passen och på så sätt kan styrka sin identitet.

Ska maila Norwegian och dubbelkolla,


Återkommer med svar ifall det är någon som är intresserad.


/K

Återkom gärna, det är många som vill veta.
 
Hejsan igen,



Nu jag pratat med Norwegians kundtjänst. Enligt dom så är huvudsaken att namnet på biljetten överensstämmer med namnet i passet. Det spelar tydligen inte någon roll vilket pass. Han som jag pratade sa att Norwegian inte kommer att ställa till några problem för en person med två pass.

Han påpekade dock att det är i immigrationen som problem kan uppstå, han hänvisade mig därför till ambassaden i Bangkok som kan mer om visum.

Så, nu har jag mailat ambassade med mina frågor, återkommer med svar.


Vänligen,


/K
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
19
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
65
Visningar
15 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
2 K
Anonymius
A
P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
pa_sak
P
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
10 K
A
A
Svar
3
Visningar
1 K
A
A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
T
Svar
11
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
hanniiih
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
E
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
L
Svar
4
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp