Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I förrgår var jag med frugan i Landskrona och fixade nytt ID-kort till henne. Det var alltså drygt två veckors väntetid där för att fixa detta. Sedan skall kortet vara klart för avhämtning efter 3-5 arbetsdagar. Vi behöver inte hämta i Landskrona utan det blir i Lund.
Jag hörde på radion idag att fler och fler skåningar åker till Blekinge för att fixa nytt pass eller ID-kort. Där har tidsbokning hos polisen inte införts än men det är väl bara en tidsfråga.
I förrgår var jag med frugan i Landskrona och fixade nytt ID-kort till henne. Det var alltså drygt två veckors väntetid där för att fixa detta. Sedan skall kortet vara klart för avhämtning efter 3-5 arbetsdagar. Vi behöver inte hämta i Landskrona utan det blir i Lund.
Jag hörde på radion idag att fler och fler skåningar åker till Blekinge för att fixa nytt pass eller ID-kort. Där har tidsbokning hos polisen inte införts än men det är väl bara en tidsfråga.
Nej det är i Lund. 30 km till Landskrona och 15 till Lund. Men det går fint att hämta ut kortet i Lund (och dessutom är det billigare att handla i thaiaffären där).
Nej det är i Lund. 30 km till Landskrona och 15 till Lund. Men det går fint att hämta ut kortet i Lund (och dessutom är det billigare att handla i thaiaffären där).
Det är tråkigt när man blir tvungen att köra eller åka långa sträckor för en sådan sak. Definitivt inte bra för miljön, har man tänkt på det?
I Sverige kan masn kopa bade pass och identet pa gatan. Bra for miljon.
Bor i Zürich och här finns ett svenskt konsulat som dock inte utfärdar pass/ID-kort, alltsaa skulle jag behöva dra till ambassaden i Bern för att ta fingeravtryck och Foto. Inrikestaag är svindyra här, och inrikesbussar saknas.
Det värsta är att daa jag nyligen var i Georgien ansaag deras gränspolis vid inresan att ID-kortet var i daaligt skick och "behövde" bytas ut daa jag kom hem (det är giltigt 2014-2019).
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.