Nationellt ID-kort och pass i Sverige

Det är inte billigt att ansöka om pass eller ID-kort, 350 respektive 400 kronor tror jag att det kostar i nuläget.

I förrgår var jag med frugan i Landskrona och fixade nytt ID-kort till henne. Det var alltså drygt två veckors väntetid där för att fixa detta. Sedan skall kortet vara klart för avhämtning efter 3-5 arbetsdagar. Vi behöver inte hämta i Landskrona utan det blir i Lund.

Jag hörde på radion idag att fler och fler skåningar åker till Blekinge för att fixa nytt pass eller ID-kort. Där har tidsbokning hos polisen inte införts än men det är väl bara en tidsfråga.

I förrgår var jag med frugan i Landskrona och fixade nytt ID-kort till henne. Det var alltså drygt två veckors väntetid där för att fixa detta. Sedan skall kortet vara klart för avhämtning efter 3-5 arbetsdagar. Vi behöver inte hämta i Landskrona utan det blir i Lund.

Jag hörde på radion idag att fler och fler skåningar åker till Blekinge för att fixa nytt pass eller ID-kort. Där har tidsbokning hos polisen inte införts än men det är väl bara en tidsfråga.
Var det det närmaste ställe för er i Landskrona?

Det är tråkigt när man blir tvungen att köra eller åka långa sträckor för en sådan sak. Definitivt inte bra för miljön, har man tänkt på det?

Traffade en tysk igar. Den forsta interlligenta manniskan jag mott pa 20 ar. Han kunde redogora for Arrhenius ekation angaende miljon.

Sitter och väntar nu på passcentralen, tydligen många i personalen som är sjuk så lär ta iaf 1-1.5h.

Bor i Zürich och här finns ett svenskt konsulat som dock inte utfärdar pass/ID-kort, alltsaa skulle jag behöva dra till ambassaden i Bern för att ta fingeravtryck och Foto. Inrikestaag är svindyra här, och inrikesbussar saknas.

Det värsta är att daa jag nyligen var i Georgien ansaag deras gränspolis vid inresan att ID-kortet var i daaligt skick och "behövde" bytas ut daa jag kom hem (det är giltigt 2014-2019).

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
4 K
Anonym
A
T
Svar
88
Visningar