Pass

Ja, det går snabbare än i Sverige.
Nästa gång åk till svenska ambassaden i Finland ;)
11 dagar var ju trots allt dubbelt så lång tid mot normalt.
Ja fast "normalt" fick jag mitt pass på 24h i Sverige.

Nu är det snart "bara" köerna på arlanda man ska stå ut med......

1654866464641.png

Bättre på havet

I dessa påståenden håller jag med dig till fullo, jag har en lagligt vigd Thai hustru sedan en helv- massa år, Thai KK , Thai ID samt Gul Husbok - Varför i helsike skall jag rapportera var 90 e dag :(
Vore ju önskvärt om invandrare i Sverige och vore tvungna att rapportera sig var 90 e dag så länge dom inte är svenska medborgare, ser inget konstigt i det, däremot vore det ju önskvärt att vi som är gifta med thai medborgare kunde få medborgarskap likt thai som är i Sverige

Vore ju önskvärt om invandrare i Sverige och vore tvungna att rapportera sig var 90 e dag så länge dom inte är svenska medborgare, ser inget konstigt i det, däremot vore det ju önskvärt att vi som är gifta med thai medborgare kunde få medborgarskap likt thai som är i Sverige
Kommer aldrig tyvärr att ske, vi är och förblir andra klassen, eller tredje klassens folk här i detta land. Men det skiter jag i, jag mår bra och önskar inte att jag vore Thai :)

Svenska pass/ID-kort utomlands.
Bor man i Thailand kan man förnya sitt svenska ID-kort/pass i Bangkok. Det kostar motsvarande 1.600 SEK.
Betalar man ytterligare 200 SEK kan man hämta ut pass/ID-kort på valfritt svenskt konsulat, svensk ambassad eller en polisstation i Sverige. Det kostar inget att hämta ut det i Bangkok.
Idag förnyade vi våra spanska ID-kort (i Spanien). Jag hade fått en bokningstid 12:24. Precis vid denna tidpunkt satte jag mig ner i ett bås och lämnade två fotografier, två fingeravtryck och en namnteckning samt betalade 12 Euro kontant. Efter tio minuter hade jag mitt nya ID-kort i handen. Nu kan jag koppla av, ID-kortet varar ända fram till 1.1.9999. Då inleds nästa istid och det är dags att gå i ide för oss Polarbjörnar.

Svenska pass/ID-kort utomlands.
Bor man i Thailand kan man förnya sitt svenska ID-kort/pass i Bangkok. Det kostar motsvarande 1.600 SEK.
Betalar man ytterligare 200 SEK kan man hämta ut pass/ID-kort på valfritt svenskt konsulat, svensk ambassad eller en polisstation i Sverige. Det kostar inget att hämta ut det i Bangkok.
Idag förnyade vi våra spanska ID-kort (i Spanien). Jag hade fått en bokningstid 12:24. Precis vid denna tidpunkt satte jag mig ner i ett bås och lämnade två fotografier, två fingeravtryck och en namnteckning samt betalade 12 Euro kontant. Efter tio minuter hade jag mitt nya ID-kort i handen. Nu kan jag koppla av, ID-kortet varar ända fram till 1.1.9999. Då inleds nästa istid och det är dags att gå i ide för oss Polarbjörnar.
Ja, jag får betala 1600sek för ett nytt pass i Singapore.

Till saken är att jag bara betalar 20sek för ett filipinskt ID kort och det tas foto på plats och det tillverkas direkt, samma sak med mitt körkort i Filippinerna. Runt 20sek medans jag väntar i max 5 minuter.

Även Thailand var billiga och snabba med körkort.

Ja, jag får betala 1600sek för ett nytt pass i Singapore.

Till saken är att jag bara betalar 20sek för ett filipinskt ID kort och det tas foto på plats och det tillverkas direkt, samma sak med mitt körkort i Filippinerna. Runt 20sek medans jag väntar i max 5 minuter.

Även Thailand var billiga och snabba med körkort.
Tidigare tog Polisen foto. Orsaken att man ändrat på det är omtanken om fotoaffärerna som går på kryckor idag. Foton till körkorten tas däremot i samband med de återkommande testerna av körkortsinnehavaren. Syn, hörsel, allmänt hälsotillstånd och reaktionsförmåga. Kortet skickas hem per post. Kostar 24,58€. Har man passerat 70 år är det gratis.

Här hemma, i Sverige, fick vi beskedet i måndags när vi gjorde pass, att det skulle vara färdigt inom 3 månader. För flickans nationella ID-kort var det bara 2 veckor.
Jag gjorde nytt pass i dag i Singapore som ska skickas till ambassaden i Manila.

Ska bli intressant att jämföra.

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
2 K
uffe22
U
A
Svar
2