Phontas tankar

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Håller med Dig Jonas .
Fo. sa har jag hyrt ett hus uppe p[ Darkside, flyttar in med gumman nu i borjan av december , sjalv aker jag ner p[ mandag ,tar hojen , sen bussen hem igen efter n[gra dagar , hamtar gumman ,pickupen samt hunden och en del prylar ... ;D Ligger ca 5 km fran Sukhumvit, ett finnt hus ,fullt moblerat for en bra penning . lagom l[ngt ut anser jag , 15 minuter till pattya Klang med lillhojen ....
Dar kommer vi att bo nu i sex m[nader , tre veckor dar samt kanske en vecka per manad i Isaan , vilket passar mig kanon , lugnt en vecka ,"For lugnt" :D Sen ner till platsen dar saker hander

Lite nyfiken, var på Darkside?
Hyra?

"Phonta " sa:
Håller med Dig Jonas .
Fo. sa har jag hyrt ett hus uppe p[ Darkside, flyttar in med gumman nu i borjan av december , sjalv aker jag ner p[ mandag ,tar hojen , sen bussen hem igen efter n[gra dagar , hamtar gumman ,pickupen samt hunden och en del prylar ... ;D Ligger ca 5 km fran Sukhumvit, ett finnt hus ,fullt moblerat for en bra penning . lagom l[ngt ut anser jag , 15 minuter till pattya Klang med lillhojen ....
Dar kommer vi att bo nu i sex m[nader , tre veckor dar samt kanske en vecka per manad i Isaan , vilket passar mig kanon , lugnt en vecka ,"For lugnt" :D Sen ner till platsen dar saker hander

Skulle vara intressant att se bilder och höra pris på boendet.

Satt också lite i hyra hus tankarna och kollade lite på agencyn som jag hyr av hemsida. Man får mycket hus för pengarna här.

Om man tar gatan in till vanster efter Siam Country Club Road, kor denna ca 4 km till en korsning med en 7 Eleven butik, ta vanster sedan efter 50 m hoger upp forbi templet samt forbollstadium, forbi Paradise Villa 3 ca 500 m till vanster .. jag Betalar 12000 thbtper man for ett fullt moblerat parhus, med alla bekvamligheter ..
plus 600 thbt perman for 10 mgb internet samt sjalvkostnad for vatten och el, ca 14000 thbt per manad . Helt ok samt att det tar 15 min till Central for att kopa tillex ett ok brod . Det finns fler att hyra ,sag en igar i samma omr[de som vi ringde p[ 10,000 thbt man. Hyr nu pa sex manader , men trivs vi sa kor vi pa eller koper huset . En skitrevl;ig Engelsman ager huset ...

Kanns grymt bra , ett omrade som heter Nong prue.. bara Thai ,inga Ryssar ...

Trevliga restauranger , nagra sma barer finns aven for den som gillar detta ... ;D

Jag drar ner nu på måndag , tar stora hojen , sen tillbaka runt torsdag fredag, hamtar gumman och lite annat på Pickisen ....

Skall kpa mig en PCX 150.cc ,gumman vill ha automat samt att den arblite starkare an 125an som jag just salt ...

Blir ju lite skillnad med hus, blir öppnare känns lite instängt ibland med condo. Men båda har sina fördeler går nåt sönder här går jag bara ner till receptionen + mycket annan service. Skall nog bo klart detta kontrakt sen får vi se. Går ju inte ha unge i lgnht heller helst inte en 4 åring som är fostrad i isaan där dom kan springa runt hur som helst. Kärringen här tröttna på sin efter 2 dagar skickar hem han med mamman igen dom är inte vana vid att ta hand om sina egna barn.
Hus med liten tomt så hade det funkat.

Vad sugen jag blev på att hyra hus nu ;) kollar på agencys och jämför pris på hus och condo får mycket hus för samma summa.

"Phonta " sa:
Håller med Dig Jonas .
Man kan få uppfattningen att du fått en släng av lappsjukan, där uppe i djungeln !

"Jonas " sa:
Vad sugen jag blev på att hyra hus nu ;) kollar på agencys och jämför pris på hus och condo får mycket hus för samma summa.
Dessutom kan du pruta mycket mer på hus, speciellt om du åker runt på moppen och kollar och hittar hus där det finns nr direkt till ägaren.

"Phonta " sa:
Jag drar ner nu på måndag , tar stora hojen , sen tillbaka runt torsdag fredag, hamtar gumman och lite annat på Pickisen ....

Skall kpa mig en PCX 150.cc ,gumman vill ha automat samt att den arblite starkare an 125an som jag just salt ...

Funderar också på en sådan nästa gng, så berätta gjärna vad du tyckte om den efter köp och vad du fick ge.

"Phonta " sa:

Hej...-lägg gärna in litet bilder och prisuppgifter!

Ta hand om dig! Hans S.

"Rong " sa:
Man kan få uppfattningen att du fått en släng av lappsjukan, där uppe i djungeln !

Inte helt fel Rong , dels trivs jag har i Isaan, men samtidigt har jag mina polare i Pattis, sa det får bli en vecka har samt tre i Pattis eller tva har samt en manad i pattis , finns ju allt faktiskt , plus en del Big Bikes polare att aka med

"Jonas " sa:
Funderar också på en sådan nästa gng, så berätta gjärna vad du tyckte om den efter köp och vad du fick ge.

kper en svart hos Honda tredje gatan och pattaya Thai , pris for en matt svart ar 77500 thbt . Och da skall reg inga i detta p[ris ....

Ok kollade på internet rekomenderat pris hos återförsäljare 67900b, men så tillkommer väl regkostnad etc.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp