Är väl eg bara bra att dom visade sin girighet så tidigt, nu vet du var du har dom och har ju en anledning till att slippa hälsa på dem uppe i Isan.
Din brud kommer ju aldrig att lämna dig oavsett om du vägrar ge en enda baht till hennes familj. Hon får ju helt enkelt berätta för morsan att farangen är en snål jävel som vägrar ge bort några pengar, vad bryr du dig om det.
Det viktiga är ju om det är en bra tjej, hennes familj skiter man ju i.
Det man måste lära Thai är att det är en ren princip sak, spelar ingen roll hur mycket pengar man har, man vill inte bli utnyttjad iaf och ju mer dom tigger desto mindre får dom.
Skänka pengar kan man göra till folk det är synd om, inte till lata jävlar som vill ha en ny bil eller ett hus.
Hur tjejens familj såg ut var nåt jag la stor vikt vid, jag letade länge men hittade till slut en pärla utan föräldrar i livet och med bara en vuxen sedan länge utflyttad son.
Finns det nåt värre än att ha folk som tjatar på en om pengar?
Min tjej frågade en gång lite snällt om hon inte kunde få lite pengar varje månad att spara, hennes vänner va på henne och frågade hur mycket pengar hon får.
Nix sa jag, jag delar mitt liv med dig och försörjer dig men inte en baht att sätta på banken blir det. Den dagen jag ev gör slut med dig kommer jag att ge dig en bra slant, det får du lita på och helt enkelt acceptera. Men då kan du ju lika gärna ge mig lite varje månad tyckte hon. Nix för om det är så att du är otrogen eller gör nåt jävligt dumt mot mig så åker du ut utan att få en enda baht, då ska du inte ha några sparade slantar från mig.
Efter det inget mer tjafs om pengar och jag tänker stå för vad jag sagt.
Tröttnar jag och skaffar en annan så kommer hon att få en bra peng och jag har skrivit ett testamente i Sverige som ger henne en rejäl peng om nåt händer. Jag är inte elak, är bara jävligt svår att lura på pengar och det visar jag från första stund. Min tjej har accepterat det här fullt ut och förstår precis hur jag tänker. Jag ger henne ett superbra liv, vi bor fint, hon slipper arbeta och får massor av kläder, ser alltid till att hon har fickpengar och ger henne massor av kärlek för jag älskar henne verkligen, duger inte det så..
Ikväll ska vi ut å dansa vilket är väldigt uppskattat ;D