Phontas tankar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Helt ratt Jonas, inte hoppa ur askan in i elden ;D

Later djakligt sjukt att begara detta efter 4 veckor , vad skall komma harnast .... :eek:

Svärföräldrarna innan frågade aldrig om något därimot gav jag där var frugan problemet, även svärmor sa till ge henne inga pengar. Så får söka bra tant med liknande föräldrar. Även släkten var ok en gång kom en faster fråga om hon fick låna 20k betalade tillbaks efter 1 1/2 månad med 3% ränta utan att jag bad om det.

Jo det finns bra folk i Thailand , tror att jag ar lucky som frugan sager , jag har nog en av de battre familjerna , aven om de ibland forsoker sig pa en och annan fint, frugan sager att det ar på skamt , men fan vet .... ;)

Jag har väl haft tur i det fallet, svärfar har inte slutat jobba sen frugan och jag blev ihop så dom klarar sig. Det jag skickar är av egen fri vilja, det går mestadels till bilen. Plus att vi bygger hus nu. Svärföräldrarna har aldrig bett om en enda baht.

Jo men Berra , om du skickar av egen fri vilja eller inte samt om du nu bygger hus , da ar det normalt att de inte ber , men om man inte ger en thbt , det ar da man marker var de star... Kanske har aven du haft tur Berra ;) Svarfar ar ju bonde och i samma alder som mig , han jobbar fa..hardare an min svager , men enligt farangmatt sa ar det inte sa hart , har aldrig sett en Thai jobba riktigt hart , tror de dor da.... ;D
Min fru sager att min svager jobbar hart med att vakta buffel.... sova under ett trad menar du ,,, tystnad rader sedan under nan timme , men sen ar det glomt ... :)

Det jag gjorde sa att jag är ingen bidragsgivare och kommer inte försörja din familj, kanske såhär det låter då byt farang, find farang hwo send money, försökte få mig sända 10k när jag var på sjön, nej jag sänder inget. Får förstår att jag testar dom nu se var dom står. Och sålänge de e latrövar får dom inget.

Vad jag menar är att detta började jag med ganska långt efter att vi träffades. Och vad gäller bilen så frågade han innan han köpte den och jag gav mitt godkännande. Inte ens innan dess har dom frågat efter något.

Husbygget är, som jag har skrivit tidigare, nödvändigt eftersom det gamla eländet håller på att ramla ihop pga termitangrepp. Det blir inget lyxbygge, ganska basic men i betong så där blir termitfanstygen besvikna.

"Jonas " sa:
Det jag gjorde sa att jag är ingen bidragsgivare och kommer inte försörja din familj, kanske såhär det låter då byt farang, find farang hwo send money, försökte få mig sända 10k när jag var på sjön, nej jag sänder inget. Får förstår att jag testar dom nu se var dom står. Och sålänge de e latrövar får dom inget.

Exakt så jag resonerar. Dom är ingalunda några latrövar utan sliter på som tidigare. Inga förändringar där inte.

Är väl eg bara bra att dom visade sin girighet så tidigt, nu vet du var du har dom och har ju en anledning till att slippa hälsa på dem uppe i Isan.
Din brud kommer ju aldrig att lämna dig oavsett om du vägrar ge en enda baht till hennes familj. Hon får ju helt enkelt berätta för morsan att farangen är en snål jävel som vägrar ge bort några pengar, vad bryr du dig om det.
Det viktiga är ju om det är en bra tjej, hennes familj skiter man ju i.
Det man måste lära Thai är att det är en ren princip sak, spelar ingen roll hur mycket pengar man har, man vill inte bli utnyttjad iaf och ju mer dom tigger desto mindre får dom.
Skänka pengar kan man göra till folk det är synd om, inte till lata jävlar som vill ha en ny bil eller ett hus.
Hur tjejens familj såg ut var nåt jag la stor vikt vid, jag letade länge men hittade till slut en pärla utan föräldrar i livet och med bara en vuxen sedan länge utflyttad son.
Finns det nåt värre än att ha folk som tjatar på en om pengar?

Min tjej frågade en gång lite snällt om hon inte kunde få lite pengar varje månad att spara, hennes vänner va på henne och frågade hur mycket pengar hon får.
Nix sa jag, jag delar mitt liv med dig och försörjer dig men inte en baht att sätta på banken blir det. Den dagen jag ev gör slut med dig kommer jag att ge dig en bra slant, det får du lita på och helt enkelt acceptera. Men då kan du ju lika gärna ge mig lite varje månad tyckte hon. Nix för om det är så att du är otrogen eller gör nåt jävligt dumt mot mig så åker du ut utan att få en enda baht, då ska du inte ha några sparade slantar från mig.
Efter det inget mer tjafs om pengar och jag tänker stå för vad jag sagt.
Tröttnar jag och skaffar en annan så kommer hon att få en bra peng och jag har skrivit ett testamente i Sverige som ger henne en rejäl peng om nåt händer. Jag är inte elak, är bara jävligt svår att lura på pengar och det visar jag från första stund. Min tjej har accepterat det här fullt ut och förstår precis hur jag tänker. Jag ger henne ett superbra liv, vi bor fint, hon slipper arbeta och får massor av kläder, ser alltid till att hon har fickpengar och ger henne massor av kärlek för jag älskar henne verkligen, duger inte det så..
Ikväll ska vi ut å dansa vilket är väldigt uppskattat ;D

Går inte så bra i V75 skall kanske förflytta mig till stranden fyrverkeri tävling dag 2 vad det smällde igår satt i taxi på pattaya klang och taxin skakade. Missade ju det här bara alla solstolar utställda på stranden och förhands bokning. Fullbokat.

"Jonas " sa:
Går inte så bra i V75 skall kanske förflytta mig till stranden fyrverkeri tävling dag 2 vad det smällde igår satt i taxi på pattaya klang och taxin skakade. Missade ju det här bara alla solstolar utställda på stranden och förhands bokning. Fullbokat.

Gå till BEERGARDEN strax innan Valkingstreet därifrån ser man bra och kan äta och dricka med

Var sjuk som fan inatt,spydde som en gris ,samt skitit hela natten .tog en Floximed(norfloxacin) nu ganska ok , har druckite samt en rostad brodskiva.
djaklar vad sjuk man kan bli Thailand,dalig mat ........ :mad:

"Phonta " sa:
Var sjuk som fan inatt,spydde som en gris ,samt skitit hela natten .tog en Floximed(norfloxacin) nu ganska ok , har druckite samt en rostad brodskiva.
djaklar vad sjuk man kan bli Thailand,dalig mat ........ :mad:

Du får ta det i 10 dagar, eller hur ? Har du köpt medicinen i Thailand, norfloxacin heter väl den verksamma substansen, - vad heter tabletterna du tar - F loximed?

Vet hur jobbigt det kan vara att bli dålig i magen...-krya på dig! :thumbsup:

Ja fy tusan, magsjuka är ett elände. Mest försiktig är jag med kyckling, kollar alltid att den är riktigt genomstekt. Det räcker verkligen med att man spyr, saken blir inte bättre om man ser ut som en babian där bak.

Ar ratt ok idag ,korde ner hojen till Pattis idag,46 mil pa hoj, drt klarar bara en viking dagen efter en riktig mat forgiftning .kopte sen en PCX ,riktig trevlig har i Pattis

ABSOLUT AR pCX en ett bra kop, ca tre ggr starkare an en vanlig 125 cc ,mycket stark och bra trots mina 100 kg samt frugan bakpa, definitivt helt ok for mig . AR I isaan nu ,aker ner pa tisdag ,stannar sen over nyar , sen Isaan ett par veckor ....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp