Har du varit i Sydkorea?
I Korea har precis Presidenten blivit avsatt pga. Korruption.
Är väl ett av dom länderna där det är mest spänt nu, dom är ju officiellt i krig med Nordkorea, inget fredsavtal har slutits.
Jag seglade bara par veckor där mellan olika hamnar men det jag såg så tar du väldigt fel om du tror att det är mer västerländskt där.
Undersökning 2015 så är Korea det mest alkoholiserade folket i världen med världens högsta spritkonumption per medborgare. Tror jag har länkat artikeln från Bangkokpost här för par år sen.
Det jag märkte av när vi var där mellan hamnarna var precis som
@andrejsdenruskige skriver att man trodde man hamnat i Nordkorea, kändes så kommunistiskt över allting. Så jag tänkte mig att det var under Sovjetunionen ungefär (inte Nordkoreanskt kommunistiskt).
Man skall inte tro att Sydkorea är som Japan typ, stor skillnad.
Är ju detta iofs 11 år sen så mycket kan ha hänt men låter inte så på Andrejs beskrivning.
Var vi ju bara vid större städer men tror det är mer likt Thailand utvecklat i städerna och fattigare i risbyar runt omkring, kanske någon som varit runtomkring kan svara på?
Nu var det industri han skulle studera inte affärsmän, men dom har väl iofs mycket industri i Korea, fulaste bilarna jag sett i hela mitt liv transportera vi där ifrån iallafall

55555