Körkort (Bike) tips/info/svårighet?

Den som inte klarar att läsa Thai eller Engelska kommer inte att klara provet, utan text till bilderna så får man gissa, man ska gissa rätt 1 gång av 4 möjliga på varje fråga, och detta ska man klara 45 gånger, utan att veta vad dom frågar efter, och vad jag vet så finns denna på 2 språk, finns detta på flera språk?

Den som inte klarar att läsa Thai eller Engelska kommer inte att klara provet, utan text till bilderna så får man gissa, man ska gissa rätt 1 gång av 4 möjliga på varje fråga, och detta ska man klara 45 gånger, utan att veta vad dom frågar efter, och vad jag vet så finns denna på 2 språk, finns detta på flera språk?
Dessutom en katastrofalt taskig Engelska

Gjorde bike testet i Korat när jag var där i april... Hade 1 fel pga att jag var för snabb med att klicka. Har man KK i Sverige behöver man knappt plugga.. hade 45min test tid var klar på 7min blankt.. så det är enkelt. Å det var endast lite bakvänd engelska men man fattar

Undrar när det kommer att bli ett speciellt kort för tung MC , det har ju varit mer än ett förslag vad jag förstår . Över 400 cc så skulle det krävas ett speciellt KK

Gjorde bike testet i Korat när jag var där i april... Hade 1 fel pga att jag var för snabb med att klicka. Har man KK i Sverige behöver man knappt plugga.. hade 45min test tid var klar på 7min blankt.. så det är enkelt. Å det var endast lite bakvänd engelska men man fattar

Om du har ett svenskt KK så tar du med ett internationellt KK och "byter" det till ett Thai-KK.

Det ska det vara om inte reglerna ändrats de senaste åren, du behöver givetvis intyg på adress och läkarintyg också.

Kom på en sak till som en del missar/missförstår. Man får inget MC kort i Thailand om man endast har B behörighet i Sverige. Man får endast motsvarande behörighet som man har från Sverige. Saknar man t.ex A i Sverige så måste man göra samtliga tester i Thailand.

Kan nog skilja en del på vart man söker sig , vad jag vet så skall det inte funka överallt längre , Körtest samt teori och även syn och reaktion .. Och definitivt inget MC kort om det inte finns med på det internationella, lite märkligt om detta skulle fungera , dvs bara att byta ut , Har nu kollat, lite om detta . Om mitt Thai KK har passerat expiredatum mer än 12 mån , Då måste jag göra om hela KK testet , precis som en Thai utan KK får göra ,,Trots att jag har ett gällande Svenskt eller int, KK .
Så vete fn om dettta med att bara få ett Thai KK funkar nu för tiden .Många nya regler sista två åren med KK krav , som jag skrev . även på g med speciellt KK för MC 400 cc och över

Hej!

Jag har Svenskt B-Körkort men tyvärr inget för MC, så jag tänkte ta ett "Bike" Driving License här i Thailand.

Skulle någon som tagit det kunna sammanfatta vad jag behöver "klara"? :) T.ex. lite mer ingående vad jag kan vänta mig på "uppkörningen" och "teorin". Är ganska blank här. Stort tack!
Finns inget kort för tung mc i Thailand. Det är ett och samma kort för allt över 100cc. När jag tog det var det löjligt enkelt men det var 2012, kan ha ändrats en del sedan dess. Då var det 30 teori frågor nu 50. Uppkörningen bestod av att köra ett varv på en liten bana bakom myndighetsbyggnaden, påminde om Legoland. Då krävdes inget visum nu lär det vara ändrat. Kostade hutlösa 220 baht att få körkortet.

Finns inget kort för tung mc i Thailand. Det är ett och samma kort för allt över 100cc. När jag tog det var det löjligt enkelt men det var 2012, kan ha ändrats en del sedan dess. Då var det 30 teori frågor nu 50. Uppkörningen bestod av att köra ett varv på en liten bana bakom myndighetsbyggnaden, påminde om Legoland. Då krävdes inget visum nu lär det vara ändrat. Kostade hutlösa 220 baht att få körkortet.

Har du inte förnyat körkortet sedan 2012? Jag tänker att det borde du ha gjort och då blivit uppdaterad på vad som gäller.

Har du inte förnyat körkortet sedan 2012? Jag tänker att det borde du ha gjort och då blivit uppdaterad på vad som gäller.
Jag TOG kortet 2012. Förnyade för några år sedan men behövde givetvis inte ta om det igen så det fanns ingen anledning för mig att bli uppdaterad. Bara syn & reaktionstest, så var det giltigt i 6 år till.

Vart på nyheterna flera gånger nu dom sista 2 veckorna.
Förslag på och står mest sannolikt bli eget körkort för Big bike inom snar framtid.
3 körkortsklasser pratas det om.
Körkort från man är 15 år gällande upp till 110cc.
Från 18 år körkort som gäller 110-400cc.
Från 18 år körkort för 400cc och upp.

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
3