Scandinavian Corner i Khao lak

TYCKER DU DET ÄR DYRT BBQ kyckling lår, revbenspjäll, grillspett, sallader, potatis gratäng, bakad potatis majs kolvar och en stor bunke med fried rice ,och du får äta hur mycket som helst
Det är inte dyrt alls tycker jag.
En dagens lunch i Stockholm kostar 400 bath.
Men det finns allt dom som vill att det ska kosta 100 bath inklusive fri dricka.

TYCKER DU DET ÄR DYRT BBQ kyckling lår, revbenspjäll, grillspett, sallader, potatis gratäng, bakad potatis majs kolvar och en stor bunke med fried rice ,och du får äta hur mycket som helst
Det är ju skitbilligt! Vi käkade asiatisk buffé på lunchen igår, kostade 100 spänn. Helt ok men @Gottland s erbjudande är väldigt mycket bättre. Ser gott ut!

Jag tycker det är ofattbart billigt. Vi har BBQ emellanåt när vi åker hem till byn och vi landar på minst 300 Baht per person i inköpspris och då har vi ändå annan mat på sidan om, så BBQ kanske bara står för 50% av maten.

Som alltid beror det givetvis på kvalitet. Köper man den allra billigaste kycklingen och grisköttet kan man givetvis komma lite billigare undan men även så är 300 Baht billigt. Skulle tro att den gamle SC inte räknar med att göra någon vinst på maten utan hoppas på att gästerna köper flockvis med bärs och drar in stålarna där.

Nej är det under 12 personer går det back, så det är drickat som Atom säger man kan göra några baht på, som tur är det några bofasta svenskar å norrmän som har ett bra intag av både pilsner och annan dricka , men dom som äter ett par tre gånger av buffen det är boxarna som kommer hit dom dricker bara vatten. Vi har räknat med att det kommer att bli hårda bud med lönsamheten till turist säsongen börjar på allvar

bbq
21192738_701464063382145_1401192938484088899_n.jpg
21271227_701464066715478_6362765439434278295_n.jpg
21272654_701464070048811_4537413904982506792_n (1).jpg
21317726_701464073382144_7999265982297270123_n.jpg

Nej är det under 12 personer går det back, så det är drickat som Atom säger man kan göra några baht på, som tur är det några bofasta svenskar å norrmän som har ett bra intag av både pilsner och annan dricka , men dom som äter ett par tre gånger av buffen det är boxarna som kommer hit dom dricker bara vatten. Vi har räknat med att det kommer att bli hårda bud med lönsamheten till turist säsongen börjar på allvar
Tjenis...Ett tag sen. .! . Tänk även på när det gäller buffen Visst många rätter ska de va typ rena grill rätter som revben kyckling men även typ biff i bambuskott o kyckling i curry eller något liknande.. o såser sallader . snyggt upplagt på containers varmt o kallt sidan om vartannat. Men upplägget med inköp o hur man gör med det som blir över är det som e konsten att ta till vara på . Kylskåp på 3 grader o ett upplägg med billig dagens några dagar efter . Själv sitter jag med ca 40 dagens i bisyssla på jobbet men visst har folk som sköter köket men jag som lägger matsedeln o gäller o tänka till och framåt......Sen lite off ... åker ner vid jul drar till chock noi en vecka i obygden . Men inte alls omöjligt jag drar ner o hälsar på ... Tar det isf på pm eller ringer

Bara retas lite SC, 300 är ok.
Men kul att se hur en del gör en helt irrelevant jämförelse med Sverige, är ju totalt ointressant vad nånting kostar i Sverige när vi pratar priser i Thailand.
Sen ska sägas att jag käkade en kanonbra grillbuffe här för 2v sen som kostade 198 baht på en Svensk restaurang.
Till er som säger att Hua Hin är så dyrt...
Och buffe är alltid käka hur mycket man vill lr hur..

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
1
Visningar
1 K