Scandinavian Corner i Khao lak

 
prtyty 004.JPG
 
IKEA Kräftor är bara skräp
Har aldrig ätit IKEA kräftor har dom eget märke, eller har dom kräftor överhuvudtaget, är det inte Svenska kräftor?
Jag har för mig att någon har skrivit det på forumet tidigare att det fanns där men osäker?
Som tidigare Ö-bo och fiskare så tycker jag själv all insjökräfta är skräp ;)
 
Jag tycker det är ofattbart billigt. Vi har BBQ emellanåt när vi åker hem till byn och vi landar på minst 300 Baht per person i inköpspris och då har vi ändå annan mat på sidan om, så BBQ kanske bara står för 50% av maten.

Som alltid beror det givetvis på kvalitet. Köper man den allra billigaste kycklingen och grisköttet kan man givetvis komma lite billigare undan men även så är 300 Baht billigt. Skulle tro att den gamle SC inte räknar med att göra någon vinst på maten utan hoppas på att gästerna köper flockvis med bärs och drar in stålarna där.

Jo men så är det ju överallt i världen när det gäller restaurangbranschen och i övrigt annat också, man säljer huvudet och hoppas på att de sväljer kroppen samtidigt.

Business går ju ut på att få folk att köpa det de tror är vad de betalar för och sen förlora på det de inte tror att de köper. Kan ju ta bra exempel på hur man vinner upphandlingar. Säljer huvudhjälpmedel billigt och tar betalt dubbelt för reservdelar och tillbehör, vi blir lurade hela tiden.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
1
Visningar
922
Anonymius
A
A
Svar
4
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp