Sista utresedag för Multiple entry visum

Jag vet inte, har aldrig provat, det skulle även jag göra, kontrollera väldigt noga, i vart fall säger det mig, att har visumet gått ut så har man inget visum.
Ju , det är sant , men ett visum är ju ett tillstånd att komma in , inte ett permit to stay ,,, Men i mitt fall så blir det ju inte aktuellt ,, jag ansöker i december runt den 15e , kommer ner den 16 januari , stannar en månad kanske fem veckor ,, sen vill jag kunna åka nästa höst kanske i oktober eller så .. Tar ett ett års Non o för att jag skall kunna förnya mitt femårs KK ,, går inte med ett turist eller 90 dagars

Ett normalt turistvisum har ju en giltighetstid då man måste rest in i landet, har man kommit in gäller de dagar det ör utfärdat för ... men dubbelkolla en extra gång är ju alltid bra.

Precis som @Phonta säger är det ett tillstånd att komma in sen stämpeln i passet hur länge man får stanna!

Är du säker på detta?
Jag har bestämt för mig att det går att förlänga varje gång man rest in, är ju inte visumet i sig man förlänger.
METV har egna unika regler och gäller i 6 månader efter inresa, varje inresa ger 60 nya dagar så det blir två utresor. Dessutom är det unikt för det går bara att söka i sitt hemland och det har inkomstkrav på 57.000kr som ska bifogas ansökan, kontoutdrag från bank som exempel för att visa att du har pengar till dessa 6 månader.
Dessutom dyrt.

Ett normalt turistvisum har ju en giltighetstid då man måste rest in i landet, har man kommit in gäller de dagar det ör utfärdat för ... men dubbelkolla en extra gång är ju alltid bra.

Precis som @Phonta säger är det ett tillstånd att komma in sen stämpeln i passet hur länge man får stanna!
Som jag skrev i tidigare inlägg det står i Passet "enter before date" och datumen är 12 månader efter man fick visumet.
Jag skriver också att förra året så flög jag ner några dagar innan visumet gick ut och fick 90 dagar.
Informationen står även på ambassadens hemsida.
Enda som kan hända är kanske vid flygplatsen att vid incheckningen i Sverige så får du med någon okunnig personal att göra det fick jag.
"Ditt visum går ju ut om 3 dagar?"
"Läs nu vad det står på visumet det står enter before, när jag kommer fram får jag 90 dagar"
"Ok, uhum, ok, jaja det stämmer nog"

Dn period to stay i 90 dagar får du hos passpolisen på Suvarnhabumi.

Visumet du får ifrån ambassaden är ett permit to enter, permit to stay får du sen på Suvarnabhumi.

VISA O 1 år M som @Phonta frågar ger dig Permit to enter Thailand i 12 månader och passpolisen stämplar in din period to stay då 90 dagar på ett sådant visum.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp