Skulle behöva råd angående eventuell omprovelse av beslut

A

Anonym

Gäst
Hej ja hitta den här sidan när ja googlade runt lite angående folks erfarenheter när de kommer till omprovelser av avslagna visums beslut

jag själv gjorde en "inbjudan" nyligen till en vän ja lärt känna på nätet skulle säga att de har utvecklats till mer än vänner men ja har full tillit i denna person

dock efter alla papper och alla bifogningar hade skrivits och skickats in fick vi att vårt beslut vart avslaget pga att vi aldrig har i person träffats tidigare vilket ja då finner lite konstigt eftersom vem som helst skulle kunna resa ner till thailand och bjuda in vem som helst och de skulle vara trovärdigt då?

oavsett de tänkte ja fråga här om råd hur ja skulle ta mig vidare härifrån
jag funderade på göra en omprovelse med att då förklara hela vår situation och varför vi gjort som vi gjort och försöka på något sett bevisa att hon tänker ta sig tebax till thailand efter hon vart här på besök
men jag är lite tveksam till varför dom skulle ta min förklaring över konkreta bevis

om någon har någon bra ide och tips så skulle de upskattas väldigt mycke tack på förhand

Det kommer inte att bli något visum efter att ni bara chattat på nätet. Rådet är att åka och träffa personen ett par v först. Då lär ni även känna varanadra på ett annat sätt än bara över nätet. Du kanske inte vill bjuda in personen efter att ni träffsts irl. Det vet man aldrig.

grejjen är att ja har inte möjligheten själv att ta mig ner till thailand för bindelser jag har här
jag har kännt denna person i drygt ett halvår nu kanske inte så mycke för vissa men när man pratar varje dag och cammar ofta skapar man en viss förtroelse
förövrigt är de väl inte så konstigt att skapa relationer på nätet rätt normal idag
skulle ha gjort ett vanligt turist visum men för att lagen kräver att man behöver 450kr per dag för besök i sverige så är de ganska svårt för en thailändare som bara tjänar 3000-4000 i månaden ovanpå flygbiljetter som går relativt högt med
så just därför gjorde jag en inbjudan istället där ja står för underhållet

Hej ja hitta den här sidan när ja googlade runt lite angående folks erfarenheter när de kommer till omprovelser av avslagna visums beslut
om någon har någon bra ide och tips så skulle de upskattas väldigt mycke tack på förhand

Det kommer inte att bli något visum efter att ni bara chattat på nätet. Rådet är att åka och träffa personen ett par v först. Då lär ni även känna varanadra på ett annat sätt än bara över nätet. Du kanske inte vill bjuda in personen efter att ni träffsts irl. Det vet man aldrig.

fyk, i det här läget måste jag hålla med i Rille's tankesätt ang. avslaget på din ansökan, det är lite som ett oönskat brev i lådan. Att åka ner och träffa sin "blivande" flickvän/fru är något som även jag själv skulle ha gjort, att åka ner till Thailand ger två bra intryck:
1. Du får dels se henne i verkliga livet och troligtvis även träffa hennes föräldrar, släkt och verkligen hoppas på att hon inte bara är en lycksökerska, som bara vill ha PUT(permanent uppehålls tillstånd).
2. Du får nya intryck från hennes kultur, som gör att det är lättare att ta eget/egna beslut om att fortsätta relationen eller inte och det kommer underlätta för er två att göra ny ansökan för henne om fortsättning följer i er relation.

Personligen, kan jag säga att när det kommer till mig & min fru så började vi också på nätet, men jag åkte ner och träffade henne 09 och vi gifte oss samma år, orsaken var att jag ville åka ner, just i syftet att ta ett vettigt beslut om fortsättning, där gjorde jag upptäckten att vi två funkade ihop som par och ett resultat kom 2011 i en liten en.
Vi har som gifta & med vårt lilla bihang i släp i snart 7år, jag är medveten och håller med om att det inte är en lång tid som vi har varit gifta, men vi som par funkar ihop.
Naturligtvis har vi haft våra familjära ordväxlingar i både hetta och lugn. Men jag har också inte heller bett eller tagit henne hit till Sverige, utan jag har låtit henne själv välja om var vi ska ha vårt förhållande och det blev jag som drog det korta strået, vilket nu i efterhand inte var så galet efter allt som hänt oss som gifta och nu har ju jag verkligen en orsak att åka ner till Thailand titt som tätt.

Jo-Be

Jo-Be de är faktiskt helt hennes ide att hon ville komma hit på semester och uppleva svensk kultur och bara träffas de är enbart en semester utan några framtida planer eller förväntningar alls de kom vi överens om tidigt
de är mer en rather live life than regret it typ av situation

Jo-Be de är faktiskt helt hennes ide att hon ville komma hit på semester och uppleva svensk kultur och bara träffas de är enbart en semester utan några framtida planer eller förväntningar alls de kom vi överens om tidigt de är mer en rather live life than regret it typ av situation

En sak som slog mig just är om hon har någon släkting eller syster/bror som redan bor här, det kan ju underlätta för henne att få en "inbjudan" som du nämner i texten. Vad jag menar är att någon av de alternativen(dom/de)söker om inbjudan hos verket, istället för att du gör det, ni kan då träffas här i Sverige.

Och om det skulle vara några utgifter inblandade ifråga så kan du ju ersätta dessa kanske?
Vilket kanske var en god el. en dålig idé från min sida, men en väldigt bra för dig.

Jo-Be

Senast ändrad:
Det är lite märkligt att han ska behöva åka ner och träffa henne innan hon får komma hit, vart tog jämställdhet vägen? Tycker det låter lite 1600-tal om man inte får bjuda in någon som man fattat tycke för på nätet om man inte har något ouppklarat i bagaget.

Samtidigt är det alltid bättre att se personen i sin rätt miljö, för båda, så innan man bestämmer sig bör man se henne med vänner och familj och hon samma sak här. Sen hann jag inte träffa min frus föräldrar innan förlovningen ...

Om svenska män inte misskött thaikvinnorna när det varit på besök hos dem här, hade myndigheterna inte behövt dessa lite konstiga regler att man måste ha träffats först. Alla män är inte seriösa. Det finns exempel genom åren där män slängt ut thaikvinnan på gatan efter någon veckas besök så myndigheterna fått ta hand om henne och hjälpt henne hem. Kort därefter har samme man hämtat en ny kvinna i Thailand. Jag tycker inte att det är konstigt att regeln finns.

Mvh Thaikonsult

att träffa någon är däremot inget konkret bevis på karaktär de är väldigt vanligt att personer drar sig till manipulation för att få de dom vill ha så vart drar man linjen då bland fördommar?

Om svenska män inte misskött thaikvinnorna när det varit på besök hos dem här, hade myndigheterna inte behövt dessa lite konstiga regler att man måste ha träffats först. Alla män är inte seriösa. Det finns exempel genom åren där män slängt ut thaikvinnan på gatan efter någon veckas besök så myndigheterna fått ta hand om henne och hjälpt henne hem. Kort därefter har samme man hämtat en ny kvinna i Thailand. Jag tycker inte att det är konstigt att regeln finns.

Mvh Thaikonsult
Tyvärr är det ju ofta så att andra får ta konsekvenserna av att vissa bär sig fruktansvärt illa åt. Och i detta fallet har jag full förståelse för myndighetens krav. MIG handlar rätt i detta fall tycker jag även om det är beklagligt när seriösa kommer i kläm. Det är säkert omöjligt att helt gardera sig mot sådana hemskheter men något måste man göra.

Om svenska män inte misskött thaikvinnorna när det varit på besök hos dem här, hade myndigheterna inte behövt dessa lite konstiga regler att man måste ha träffats först. Alla män är inte seriösa. Det finns exempel genom åren där män slängt ut thaikvinnan på gatan efter någon veckas besök så myndigheterna fått ta hand om henne och hjälpt henne hem. Kort därefter har samme man hämtat en ny kvinna i Thailand. Jag tycker inte att det är konstigt att regeln finns. Mvh Thaikonsult

Trist när rötägg ställer till det för alla andra!

Just det som THK nämner, är och förblir sant!
Hade en hyresvärd innan jag blev utkastad just p.g.a. att jag sa till honom att så där gör man inte, när jag flyttade dit hade han redan en thaitjej och halvvägs in i boendet på hans mark , då blev hon utkastad och ersatt med en ny som redan stod(nästan)på ARN och väntade på att bli hämtad, så har sett/hört på relativt nära håll vad som kan hända och också fått en anklagelse över sig själv att man stjäl flickvänner från hyresvärd.

Senast redigerad av en moderator:
Just det som THK nämner, är och förblir sant!
Hade en hyresvärd innan jag blev utkastad just p.g.a. att jag sa till honom att så där gör man inte, när jag flyttade dit hade han redan en thaitjej och halvvägs in i boendet på hans mark , då blev hon utkastad och ersatt med en ny som redan stod(nästan)på ARN och väntade på att bli hämtad, så har sett/hört på relativt nära håll vad som kan hända och också fått en anklagelse över sig själv att man stjäl flickvänner från hyresvärd.
En sådan skitstövel som din fd hyresvärd borde stoppas och UT får inte beviljas om han försöker fler gånger. Jag blir vansinnig över sådant, en svinpäls är vad han är.

En sådan skitstövel som din fd hyresvärd borde stoppas och UT får inte beviljas om han försöker fler gånger. Jag blir vansinnig över sådant, en svinpäls är vad han är.

Vad ska man säga, man blir så jävla besviken på hur svenskar klappar sig för bröstet och talar om hur satans duktiga de är, illamående är känslan man får i munnen.

Samma hyresvärd, en annan gång: ny flickvän, efter en tid så hörde jag lite på omvägar (kompis som jag känner mycket väl och han känner till personen också) att han gjort det igen, flickvännen blev anklagad för stöld, en summa pengar hade tydligen stulits från min fd hyresvärden, fick höra från min kompis att skulle varit hyffsat stor summa som försvunnit. Och vad hände, jo, hon åkte ut med huvudet före och blev hemskickad medhjälp av svenska staten, svin finns där man minst anar det.
Det värsta är att de kan göra det om och om igen.

att träffa någon är däremot inget konkret bevis på karaktär de är väldigt vanligt att personer drar sig till manipulation för att få de dom vill ha så vart drar man linjen då bland fördommar?
Vad har du emot att åka till Thailand och träffa henne först?

Liknande trådar

P
Svar
52
Visningar
7 K
glimten66
G
O
Svar
11
Visningar