Söker baguetter från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Banglassi
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Banglassi

Gäst
Känner någon till något bageri eller någon fabrik som massproducerar baguetter här? Förmodligen runt Ubon/Mukdahan eller så då de är de enda områdena jag vet om som influerats av Indokina så pass mycket att de också började äta dessa bröd som annars mest kan hittas i Laos, Vietnam och Kambodja.

letar alltså efter den inhemska varianten av vanliga vita baguetter från ett bageri eller företag som säljer bulk. Importera från Laos eller Kambodja är ingen omöjlighet, men jag tycker det borde finnas i Thailand då jag har sätt en del gatustånd i gränsstäderna till Laos sälja dem. Enda "kravet" vi har är att bageriet/fabriken har förmågan att insikten att packa dem väl från både luftfuktighet och andra element tills de når våran frys.

Så om någon känner någon eller har en susning om vart jag bör söka så är alla tips välkomna! Gick så bra med snusfrågan, så kör alla eftersökningsfrågor här nu :)

Ikke for å si noe negativt om thailandsk bakerkunst, men jeg tror nok at kvaliteten på bakervarer fra Laos er betraktelig høyere enn i Thailand. For noen bedre læremester enn franskmennene kan man vel ikke ha. Og jeg har ikke noe å utsette på på brødet fra Laos hver gang jeg er i Mukdahan.

Helt enig @Isaan men jag har faktiskt funnit samma baguetter i Ubon förr.

Då jag jobbat i många år med Baguetter så får jag en känsla av att det måste finnas någon stor producent av dessa för Laos, Kambodja och Vietnam.
Tittar man på bröden i dessa länderna och framför allt i olika delar av samma land så är de helt identiska. Och jag är helt säker på att de som skär upp bröden och fyller med leverpastej, "glada kon"-ost och grönsaker inte är de som lagar dem.

Det spelar egentligen ingen roll vart de kommer ifrån. Om de i Ubon importerar från Laos så är det greit nog. Har jag tur kanske jag kan "köpa in mig" på leverans med dem, problemet är bara att finna dem från Thailand...

Vi behöver ca 600 baguetter / månad, gärna halvbakade så de bara behöver 5-10 minuter i en ugn. Men helt klara går fint det med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
25
Visningar
12 K
Anonym
A
C
Svar