Backpacking i Thailand , nu vs då

Hej

Det kanske ser ut som om jag har mycket tid över men så är det inte riktigt, jag har som vanligt många järn i elden, sedan en tid tar det bygge som jag håller på med en hel del tid, oftast blir det ett inhopp på forumet vid en kaffepaus eller liknande.

Dagarna rullar på och idag blir det ex.vis ett besök på Apoteket kl 9.30, sen blir det några timmar på bygget, laga middag och sen är det fotbollsträning på kvällen, lite TV tittande och sen sängen. Men visst skulle jag kunna prioritera annorlunda men det alternativet har jag inte valt ännu.

Har man två hus, en ladugård, två sjöbodar, tre båtar, två bilar, eldar med ved, bygger mer, odlar en del, har 7-8 fruktträd som ska beskäras, ett fotbollslag, återkommande besök hos läkare så är man sällan sysslolös, snickeriet är snart klart på det pågående bygget men då återstår intallation av el, kyl, frys, toalettstol, duschkabin, torktumlare handfat, ventilation, element och bygget ska vara klart till april

Mvh isan lover
Fackpampar ska ha det fiiiiint

Hej

En sak som har ändrat sig från förr är väl att det är betydligt mindre djur på vägarna, förr var det ju väldigt vanligt med både bufflar, kor och elefanter på vägarna om man färdades utanför städerna och det var lite lurigt när det var mörkt, numera är det mest hundar på vägarna som man riskerar att köra på.

Mvh isan lover

IMG_20250131_095415.webp

IMG_20250131_095558.webp

/ SatanG

Tråkigt att the ususal suspects bara ska tjafsa istället för att bidra. Blir väl så när folk blir gamla och sjuka, bitterheten ska spridas. Synd för tråden (och TS).

Men on topic så blir man ju varm av att bara tänka tillbaka på backpackertiden. Underbart när man på öarna (Koh Phangan och i krokarna) kunde hyra enkla bungalows med kallt vatten på stranden för 40-70 baht/natt. Och myggnät var viktigt iom att AC fanns inte i budgeten:afro:. Får se om man hittar lite bilder.

Återigen, kul tråd! Härligt att läsa om Thailand
Clirrar lite...

Nedan en 70-bahtare från 2005. Läget var riktigt najs, inredningen var väl åt "gillestugehållet"..... :cool:
Mekongpoäng till den som kan säga var i Thailand det är:afro:
1738671216847.webp

1738671261419.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp