Backpacking i Thailand , nu vs då

Lol , internetcafé har jag glömt bort , ibland halvtrasigt tangentbord utan åäö :) man åkte dit på sin manuela motorbike som man försökte växla med pisstofflan, nu är ju alla hyr motorbikes automatic
saknar Honda Dream och Wave...inte lätt att hitta hos uthyrarna idag...och Bang som startade pump station hyrde jag
alltid av 100 Baht dag....tyvärr har han sålt.

Lol , internetcafé har jag glömt bort , ibland halvtrasigt tangentbord utan åäö :) man åkte dit på sin manuela motorbike som man försökte växla med pisstofflan, nu är ju alla hyr motorbikes automatic

Dom minns jag med mycket väl för det brukade drälla av gapiga och skrikiga thaibarn som spelade spel med varandra.

Kanske inte så mycket på cafeerna på turist orterna men ex i Nontaburi så ockuperade thaiungarna i stort sett vartenda cafe.

BTT

Dom minns jag med mycket väl för det brukade drälla av gapiga och skrikiga thaibarn som spelade spel med varandra.

Kanske inte så mycket på cafeerna på turist orterna men ex i Nontaburi så ockuperade thaiungarna i stort sett vartenda cafe.

BTT
Hej.
Vi har ett hus i Nontaburi (eller rättare sagt frun har) Har varit dit minst 30 ggr de senaste 20 åren och varit ute och ätit och besökt många olika caféer och restauranger. Kan inte påminna mig att jag en endaste gång har sett några gapiga och skrikande thaibarn.
Normalt skulle jag inte bry mig om att kommentera ett sånt här inlägg, men det kanske beror på fredagswhiskeyn :). Funderar bara över varför du alltid svamlar och skriver en massa strunt. Thaibarn uppför sig för det mesta bra pga att om de inte gör det så blir det en knäpp på näsan av föräldrarna.
MVH Lilla Fridolf

Hej.
Vi har ett hus i Nontaburi (eller rättare sagt frun har) Har varit dit minst 30 ggr de senaste 20 åren och varit ute och ätit och besökt många olika caféer och restauranger. Kan inte påminna mig att jag en endaste gång har sett några gapiga och skrikande thaibarn.
Normalt skulle jag inte bry mig om att kommentera ett sånt här inlägg, men det kanske beror på fredagswhiskeyn :). Funderar bara över varför du alltid svamlar och skriver en massa strunt. Thaibarn uppför sig för det mesta bra pga att om de inte gör det så blir det en knäpp på näsan av föräldrarna.
MVH Lilla Fridolf

Har inte skrivit att dom uppförde sig illa men dom vrålade och skrek till dom som satt längre bort vid datorerna och det var väldigt störande när man koncentrerade sig på att spela Fifa World cup i fotboll.

Sen fanns det en bassäng i condon där jag bodde och där stördes man oxå av vrålande och plaskande barn när man än skulle bada eller sola.

BTT

Har inte skrivit att dom uppförde sig illa men dom vrålade och skrek till dom som satt längre bort vid datorerna och det var väldigt störande när man koncentrerade sig på att spela Fifa World cup i fotboll.

Sen fanns det en bassäng i condon där jag bodde och där stördes man oxå av vrålande och plaskande barn när man än skulle bada eller sola.

BTT

Var bodde du, vad hette stället?

/ SatanG

BTT
Du tänker inte på de små ställen som hade TV-spelskonsoller? Där satt det rader med Thai ungdomar och spelade framför TV Apparaterna. De fanns främst innan internet Cafe slog igenom.

Du tänker inte på de små ställen som hade TV-spelskonsoller? Där satt det rader med Thai ungdomar och spelade framför TV Apparaterna. De fanns främst innan internet Cafe slog igenom.

Detta var 99 vill jag minnas och då fanns det internet cafeer i Thailand.

Men det är mycket möjligt att det var ett sådant ställe. Minns bara att det stod internet på glasrutan utanför.

BTT

Var bodde du, vad hette stället?

/ SatanG
Det har jag inget minne av men det låg på soi Peebol Songkram. Några hundra meter därifrån låg det en Burger King och på andra hållet låg det en bensinstation ganska nära.
Har försökt hitta stället via street view men man kommer bara till infarten så jag vet inte om condon fortfarande är aktiv. Är ju några år sedan nu.

BTT

Minns att bussen från området kring Phra Sumen fort gick förbi ett institute of technology universitet typ och sen var det ca 5 minuter till condon.

BTT

Hej.
MVH Lilla Fridolf
Så skriver bara en som aldrig varit i Thailand och inte upplevt verklighetens Thailand.

Bästa tråden på länge:). Kul att läsa nåt som åtminstone tillnärmelsevis relaterar till Thailand (förutom när Dolmen & co som kommer in och ska sabba som vanligt...).....

Härligt att påminnas om vilken standard som man accepterade i backpackingdagarna, tom stranden kunde nyttjas för nattsömn vid nödfall...:cool:

Ser fram mot fler nostalgiåtergivelser (ska se om jag minns/hittar några själv):thumbsup:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp