Tesla kan öppna tre fabriker i Thailand

 
Ärade foliemoderat,

Inte alls, men tycker du har tråkigt dålig argumentation.
Varför ens dra in politik?
Sedan så ses inte betongsosse som något negativt bland betongsossar.
Jag kan föga ta åt mig av uttrycket då jag aldrig varit aktiv i nått parti och är synnerligen ointresserad av politik.
Bara jävligt trött på en del ovidkommande kommentarer som inte tillför forumet något utan bara för att tråka andra.
Varför ens skriva om betongsossar?
Spinning Jenny är en rolig kommentar men betongsosse...
Man behöver inte tillhöra ett politiskt parti för att det tydligt ska framgå var man har sin politika hemvist.

Betongsosse var ett vanligt uttryck som jag växte upp med som beskrev de som var emot nerläggningar av åldriga fabriker till förmån för utveckling och framsteg.

All ny etablering av fabriker eller nerläggningar handlar om politik i grunden.
 
Man behöver inte tillhöra ett politiskt parti för att det tydligt ska framgå var man har sin politika hemvist.

Betongsosse var ett vanligt uttryck som jag växte upp med som beskrev de som var emot nerläggningar av åldriga fabriker till förmån för utveckling och framsteg.

All ny etablering av fabriker eller nerläggningar handlar om politik i grunden.
Rädda varven!
Rädda TeKå industrin!

Rädda SAAB!

Man kan höra moderna ekon av detta på forumet nu......
 
Man behöver inte tillhöra ett politiskt parti för att det tydligt ska framgå var man har sin politika hemvist.

Betongsosse var ett vanligt uttryck som jag växte upp med som beskrev de som var emot nerläggningar av åldriga fabriker till förmån för utveckling och framsteg.

All ny etablering av fabriker eller nerläggningar handlar om politik i grunden.
Så kallad dinosauriesvenska med andra ord.
Inget fel med politik men jämt och hela tiden som du håller på så tröttnar man då och då.
 
Så kallad dinosauriesvenska med andra ord.
Inget fel med politik men jämt och hela tiden som du håller på så tröttnar man då och då.
Skulle uppskatta att hälften av forumets aktiva skribenter ägnar sig åt just polik och även i andra trådar poppar just politiska inlägg upp regelbundet.

Nu tror jag att jag inte ligger i topp vad gäller politiska inlägg.

Det är nog högerstämpeln som stör dig mest.
 
Man behöver inte tillhöra ett politiskt parti för att det tydligt ska framgå var man har sin politika hemvist.

Betongsosse var ett vanligt uttryck som jag växte upp med som beskrev de som var emot nerläggningar av åldriga fabriker till förmån för utveckling och framsteg.

All ny etablering av fabriker eller nerläggningar handlar om politik i grunden.
Om du tror att jag är sosse så är din politiska kompass inte bra kalibrerad.

Men jag beundrar 60 talets politik som gjorde Sverige till en välfärdsnation men idag ligger inte rikets politiker i framkant enligt mig.
Tänker närmast på invandring, arbetslöshet och ekonomi. Tror inte att det blir varken bättre eller sämre med vilket parti som styr landet.
när det kommer till röstning så blir jag alltid besviken då ingen håller vallöften vad som är anledningen till att jag lagt min röst på just det partiet.
 
Om du tror att jag är sosse så är din politiska kompass inte bra kalibrerad.

Men jag beundrar 60 talets politik som gjorde Sverige till en välfärdsnation men idag ligger inte rikets politiker i framkant enligt mig.
Tänker närmast på invandring, arbetslöshet och ekonomi. Tror inte att det blir varken bättre eller sämre med vilket parti som styr landet.
när det kommer till röstning så blir jag alltid besviken då ingen håller vallöften vad som är anledningen till att jag lagt min röst på just det partiet.
Drömmen om 60 talets politik har många kvar, dock knappast kvinnorna vill ha tillbaka rollen som hemmafru.
EU inträdet gjorde om spelreglerna om ekonomi, arbete och egna gränser.

Det har kostat Sverige mycket om arbetslöshet och invandring.

Nu styr Bryssel Sverige ner på detaljnivå.
 
Drömmen om 60 talets politik har många kvar, dock knappast kvinnorna vill ha tillbaka rollen som hemmafru.
EU inträdet gjorde om spelreglerna om ekonomi, arbete och egna gränser.

Det har kostat Sverige mycket om arbetslöshet och invandring.

Nu styr Bryssel Sverige ner på detaljnivå.
Hej, angående EU så är det du skriver inte riktigt sant. Ja, spelreglerna har ändrats. Istället för att passivt anpassa oss har vi fått en plats vid förhandlingsbordet där spelreglerna bestäms.
Bryssel styr ingen, de följer bara upp hur medlemsländerna följer reglerna medlemsländerna har bestämt.
Om Sverige hade gjort som en del medlemsländer så hade vi inte haft problem med invandring. Vi är på rätt väg nu. Då hade vi inte haft samma problem med arbetslöshet heller.
Det är självförvållat, inget med EU medlemskapet att göra. Vi ska inte tillbaka till 60-talet.
 
Drömmen om 60 talets politik har många kvar, dock knappast kvinnorna vill ha tillbaka rollen som hemmafru.
EU inträdet gjorde om spelreglerna om ekonomi, arbete och egna gränser.

Det har kostat Sverige mycket om arbetslöshet och invandring.

Nu styr Bryssel Sverige ner på detaljnivå.
Det är inte 60 talets politik som skall ha retro, det var länge sen som Haglund sa till Strandberg.
 
Hej, angående EU så är det du skriver inte riktigt sant. Ja, spelreglerna har ändrats. Istället för att passivt anpassa oss har vi fått en plats vid förhandlingsbordet där spelreglerna bestäms.
Bryssel styr ingen, de följer bara upp hur medlemsländerna följer reglerna medlemsländerna har bestämt.
Om Sverige hade gjort som en del medlemsländer så hade vi inte haft problem med invandring. Vi är på rätt väg nu. Då hade vi inte haft samma problem med arbetslöshet heller.
Det är självförvållat, inget med EU medlemskapet att göra. Vi ska inte tillbaka till 60-talet.
Delvis har du rätt, för Sverige är det att vi tar allt som införs i EU på större allvar än andra länder och följer nya direktiv direkt bokstavligen när andra länder är mer flexibla och inte lika noga.
Att till 100% införa varje paragraf av nya direktiv är vi nog ensamma om.

Minns införandet av 11 timmars nattvila som ställde till med bekymmer i hamnen, när våra terminaler i Finland, Tyskland och Holland mest sket i det hela och garvade åt oss.

Även regler om att offentlig upphandling ska gå ut till hela EU är vi bäst på och många svenska företag är chanslösa om många större projekt med inhyrd personal från låglöneländer.

Minns någon när svenska gurkor hamnade på soptippen för att dom inte var tillräckligt raka?
 
Minns någon när svenska gurkor hamnade på soptippen för att dom inte var tillräckligt raka?
Ja har man inte koll på de mest basala myterna om hur EU fungera så ska man inte uttala sig så kategoriskt.... Kanske inte alls, bättre att hålla sig till kinesiskt ägande.







 
Kanonbra om Tesla öppnar en fabrik i Thailand, idag ger Tesla noll extra arbetstillfällen i Thailand då Tesla som säljs i Thailand tillverkas i Kina, och det lilla extra dvs transport, åf arbetstillfällen inte är ett nettotillskott.

Kina har vänt en hel värld med sina EV bilar, man fick aldrig till det ned ICE motorer på grund av dålig kompetens och kopiera rätt av blev inte bra. Men elmotorer är de duktiga på, så har lyckats vända en hel världs syn och krav på bilar, och samtidigt kraftigt subventionerat av PRC med ett enda mål att ta över världen. Inom 10 år så har en stor del av idag kända tillverkare i västvärlden stängt sina fabriker, och vi alla kör en bil som är tillverkad i Kina. Fy fan vad naiva vi människor är!
 
Kanonbra om Tesla öppnar en fabrik i Thailand, idag ger Tesla noll extra arbetstillfällen i Thailand då Tesla som säljs i Thailand tillverkas i Kina, och det lilla extra dvs transport, åf arbetstillfällen inte är ett nettotillskott.

Kina har vänt en hel värld med sina EV bilar, man fick aldrig till det ned ICE motorer på grund av dålig kompetens och kopiera rätt av blev inte bra. Men elmotorer är de duktiga på, så har lyckats vända en hel världs syn och krav på bilar, och samtidigt kraftigt subventionerat av PRC med ett enda mål att ta över världen. Inom 10 år så har en stor del av idag kända tillverkare i västvärlden stängt sina fabriker, och vi alla kör en bil som är tillverkad i Kina. Fy fan vad naiva vi människor är!

Personligen försöker jag att undgå kinesiska produkter så långt det går.
 
 
 
Tillbaka
Topp