Den Thailändska öppna sjukvården

Men nu blandas det och ges här.

Skriva ut sig innebär att man folkbokför sig utomlands och det syns i folkbokföringsregistret. Man kan fortfarande äga saker i Sverige, ha bolag etc.

Begränsad skattskyldig kan man ansöka om som utskriven om man större delen av året bor utomlands och inte äger ex.vis boende för fast boende.

När man flyttar ska man anmäla flytt och flyttar man utomlands är man då från dag ett utskriven. Om man inte planerar att flytta ska man inte skriva ut sig, men får då post från myndighet till sin folkbokföringsadress och måste vidaresända denna.

Om man inte planerar att flytta som Phonta och reser till Thailand i åtta månader behöver man inte skriva ut sig. Flyttar man som Jonas ska man skriva ut sig från dag ett, inte efter sex månader.

Nu har jag ingenting men om man inte måste skriva ut sig så behöver jag väl ingenting är väl ingen lag på att jag måste ha bostad?
Nä självklart har jag inte läst om sink intresserar knappast mig.
Jag har varit på skattekontoret inför min flytt för att få information vad som gällde och dom sa att jag var tvungen att skriva ut mig.
Så jag lyssnade på dom och gjorde vad dom sa att jag var tvungen att göra men då var ju det fel.
Kanske jag skall skriva in mig i Sverige 4 år till då så jag blir garantipensionsberättigad om jag nu inte måste bo i Sverige för att få vara skriven där.
Du skall skriva in dig på en adress samt inte öppna käften om var du ämnar bo , bor gör du där du är skriven dvs i Sverige , var du vistas skall de skita i , det vet bara du ...

Men nu blandas det och ges här.

Skriva ut sig innebär att man folkbokför sig utomlands och det syns i folkbokföringsregistret. Man kan fortfarande äga saker i Sverige, ha bolag etc.

Begränsad skattskyldig kan man ansöka om som utskriven om man större delen av året bor utomlands och inte äger ex.vis boende för fast boende.

När man flyttar ska man anmäla flytt och flyttar man utomlands är man då från dag ett utskriven. Om man inte planerar att flytta ska man inte skriva ut sig, men får då post från myndighet till sin folkbokföringsadress och måste vidaresända denna.

Om man inte planerar att flytta som Phonta och reser till Thailand i åtta månader behöver man inte skriva ut sig. Flyttar man som Jonas ska man skriva ut sig från dag ett, inte efter sex månader.
Jaha , och vad innebär ordet flytta rent praktiskt , jo , att man flyttar sin adress .. Om jag inte avser flytta min adress utan bara avser vistas så bor jag ju som i mitt fall kvar i Sverige , jag tror jag under 2017 kommer att tillbringa mer tid i Thaialnd än Jonas då han bara är där varannan månad mao sex månader , då kan han väl lika gärna BO i Sverige och ha kvar sin pensionsrätt , det har han säkert jobbat in flera gånger om till skillnad för många andra parasiter som uppbär både det ena och det andra .. Så skriv in dig Jonas , sen VISTAS du bara i Thailand under 6 månader , resten av tiden är du ju på båten .. :):):)5555

Senast redigerad av en moderator:
Man skall ALDRIG ge myndigheter ge mer info än man måste , en mycket bra regel....

Ok, men jag håller mig nog utskriven betalar mer i skatt på 4 år än jag får ut i garantipension på 25år.
Var väl därför jag flyttade någon, annan kan betala för alla ensamkommande barn jag vill inte vara del i det.

Ok, men jag håller mig nog utskriven betalar mer i skatt på 4 år än jag får ut i garantipension på 25år.
Var väl därför jag flyttade någon, annan kan betala för alla ensamkommande barn jag vill inte vara del i det.
Skäggbarn 5555;) jag och min fru träffade en igår på Domus nära , han var gråhårig i hakskägget :rolleyes:

Ja de lär ju låna en del för att betala det kalaset...blir nog inget vidare på sikt, redan en jädra massa skatt man betalar in.

Om du såg debatten idag så vet du svaret , de lånar 82 miljoner VARJE DAG och det mitt i en högkonjunktur.
Men det var den en kille med glasögon som talad eom för dem , kan väl säga ett han var inte så snäll mot Lövet idag ..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp