GM lägger ned sina fabriker i Thailand.

Tjejen läste idag att Honda också skulle lägga ner, ingen aning om det stämmer.

Hej

Kan det vara i Filippinerna kanske, där ska Honda stänga ned och friställa 2000 personer?

Mvh isan lover

Tjejen läste idag att Honda också skulle lägga ner, ingen aning om det stämmer.
Känns som smått otroligt om Honda skulle stänga ned i Thailand då de iaf. på motorcykelsidan är en av de största aktörerna här. Med tanke på antalet Hondabilar jag ser i trafiken känns det inte som troligt att det handlar om Hondas bilfabriker heller. De skulle döda sin försäljning rätt ordentligt med tanke på vilka priser det är på importerade bilar.
På min FJR talades det om uppemot ca 300% straffskatt (importskatt)

Känns som smått otroligt om Honda skulle stänga ned i Thailand då de iaf. på motorcykelsidan är en av de största aktörerna här. Med tanke på antalet Hondabilar jag ser i trafiken känns det inte som troligt att det handlar om Hondas bilfabriker heller. De skulle döda sin försäljning rätt ordentligt med tanke på vilka priser det är på importerade bilar.
Givetvis bilar det gäller, tjejen visade mig en artikel på Thai där det stod att dom skulle sluta sälja Honda. Frågade henne flera ggr och ja det stod så.

Hej

Nej det lär knappast hända, känner en Japan som jobbar åt Honda i Thailand och enligt honom går verksamheten jättebra i just Thailand, tror snarare att dom kommer att satsa mer där i framtiden än att minska.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Z
Svar
1
Visningar
2 K
zetterberg_88
Z

Tillbaka
Topp