Öppna bankkonto i Thailändsk bank

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
OK tack för era svar. Det blir väl som vanligt då kasta upp dom i luften och den man fångar får det bli.
Rolf

Ränta på pengarna i thaibank ? Jodå, det går alldeles utmärkt. Öppna ett "fixed deposit-account", det finns flera varianter med olika räntesatser och olika bindingstid. Räntorna är ju inte höra (2,5 - 3,4 % har jag hittat på Kasikorn och Bangkok Bank). Det är ju bättre än 0 % i sverige.
I bästa fall kan man åtminstone inflationsskydda sina surt förvärvade slantar.
Det finns dessutom olika s.k. invetseringskonton där risk speglar avkastning, som vanligt.
Lycka till !
Sonny49

"skarlsso@yahoo.se " sa:
Ränta på pengarna i thaibank ? Jodå, det går alldeles utmärkt. Öppna ett "fixed deposit-account", det finns flera varianter med olika räntesatser och olika bindingstid. Räntorna är ju inte höra (2,5 - 3,4 % har jag hittat på Kasikorn och Bangkok Bank). Det är ju bättre än 0 % i sverige.
Det finns dessutom olika s.k. invetseringskonton där risk speglar avkastning, som vanligt.
Lycka till !
Sonny49

Tack för det tipset. Skall absolut kollas upp när jag kommer ner nästa gång. :wai:

"skarlsso@yahoo.se " sa:
Lycka till !
Sonny49

Hej ja öppnade ett nytt spar konto på Kaskorn nu när ja va nere o ligger pengarna i 12-13 månader så e räntan 7,5% me fallande skala om pengarna rörs innan det som behövdes av mig va min hus bok o uppvisande av visa sedan inga problem tanken me mitt konto e att det ska inte röras på många år vi öppnade ett till grabben me

glimten66

"ledarn " sa:
Men inte tusan är det 7,5 % ränta på ett konto med bara 1 års låsning ?
Har du inte blandat ihop några siffror nu Glimten...

Den bästa räntan jag hittat är 5,1 % om du låser stålarna i 5 år... Och det är helt OK....

Nej Ledaren de va om pengarna låg i minst 12 månader tyvär har ja inte foldern me mig hem hit men om vi har lite tur kanske Legolas kan gå in o kolla de va allt från typ 1% om pengarna bara va där 1 månad o sen gik prosent satsen upp ju längre dom låg

När ja såg foldern så kollade min fru om de va som de stod i foldern

glimten66

Ja va me inne där nu men kunde inget hitta ja såg detta nu i Juli när ja va på banken i andra ärenden ska se om ja inte kan få den mailad till mig från tanten ska be henne o scanna foldern åt mig så ska ja försöka att lägga in den här sen

glimten66

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
15
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka