GM lägger ned sina fabriker i Thailand.

Kan man inte skriva sitt namn efter gått ur grundskolan borde väl föräldrarna fundera och flytta till annat ställe eller se till att barnet går i skola. Min syskonbarn kan betydligt mer efter gått i byskola.
Våran dotter som bott här nu i över 3 år har börjat strula med skol gången, kan vara borta flera dagar från skolan utan orsak! Hon trivs inte säger hon när man frågar henne! Hon e ju från Khong Kaen och hennes mor (min fru) var aldrig borta från skolan och läste kurser i bokföring på universitets nivå och jobbade med bokföring i Bangkok utan lediga dagar alls, förutom då stor helger! Men dagens tonåringar är inte samma som som vi från 60 70 och 80 tal!

Om jag gissar så tror jag att utbyggnaden kommer gå långsamt i Thailand. Vi får väl se när de ens finns några Ladd-Hybrid bilar till salu i Thailand där det "möjligtvis" kan finnas nog kapacitet för att kunna ladda dessa på det egna husets elnät? Det är nog få hus i Thailand som har tillräcklig elkapacitet för att ladda rena elbilar med stora batteripaket tror jag.

Å andra sidan är ju behovet att göra något åt den fruktansvärt dåliga luften i många städer i Thailand varav åtgärder för bilar är betydelsefulla. Men kanske de skulle börja med att ställa som krav på att alla nya bilar som säljs skulle ha lika bra avgasrening som Euro 6d som nu är normen i Europa. Nuvarande norm i Thailand är motsvarande Euro 4 som Europa lämnade 2010...

Ja har en laddhybrid, frågade på hotell i bankok om de fans möjlighet att ladda. Dom bara tittade på mej. Men i udan thani blev hotell ägaren väldigt nyfik, han fixade en plats där de fans uttag. Sån han sa kan vara en bra grej att locka till sej kunder, så vem vet kan dom tjäna några bath extra så kanske de blir några

Om jag gissar så tror jag att utbyggnaden kommer gå långsamt i Thailand. Vi får väl se när de ens finns några Ladd-Hybrid bilar till salu i Thailand där det "möjligtvis" kan finnas nog kapacitet för att kunna ladda dessa på det egna husets elnät? Det är nog få hus i Thailand som har tillräcklig elkapacitet för att ladda rena elbilar med stora batteripaket tror jag.

Å andra sidan är ju behovet att göra något åt den fruktansvärt dåliga luften i många städer i Thailand varav åtgärder för bilar är betydelsefulla. Men kanske de skulle börja med att ställa som krav på att alla nya bilar som säljs skulle ha lika bra avgasrening som Euro 6d som nu är normen i Europa. Nuvarande norm i Thailand är motsvarande Euro 4 som Europa lämnade 2010...
Finns både laddhybrider och elbilar i Thailand.
Laddstationer har jag bara sett en hemmavid men inte kollat runt heller.
Den ligger uppe på Pratumnak.

Nu försöker du övertyga dig själv.
En Nissan går inte att jämföra med en Benz.
Vad än du försöker 5555
Det skrev jag inte, skrev jag behöver inget mer, är en bra familjebil.
Drömma kan man ju göra men dem tar för mycket betalt i Thailand, kommer aldrig kunna sätta mig bekvämt i en bil när det kommer gnaga i bakhuvudet vilket överpris jag fick betala.
Hade jag bott i Sverige dock, då hade det nog blivit en, där är det ju mer humana prider än dyra Thailand ;)

Det skrev jag inte, skrev jag behöver inget mer, är en bra familjebil.
Drömma kan man ju göra men dem tar för mycket betalt i Thailand, kommer aldrig kunna sätta mig bekvämt i en bil när det kommer gnaga i bakhuvudet vilket överpris jag fick betala.
Hade jag bott i Sverige dock, då hade det nog blivit en, där är det ju mer humana prider än dyra Thailand ;)
Snart kommer dina investeringar att göra saken bättre, så att du behöver inte tänka på priser.:cool:

Hos privata företagare som kan komma undan/ ta risken med svartjobbare så kan de naturligtvis komma ner billigare än vad många thailändare vill jobba för. Annars gäller såvitt jag vet arbetsvillkoren lika för alla anställda i Thailand vare sig man är från Thailand eller Kambodja.

/ SatanG

Snart dags att plocka blåbär i LOC...
Då kommer de.

Hej

Vi hade ju en diskussion tidigare i tråden om att unga fattiga utan utbildning har svårt att hitta jobb och att alltfler blir arbetslösa arbetslösa, i dagens Bangkok Post finns det en artikel som bekräftar dessa problem.

Enligt en undersökning ifrån 2018 saknar 11.34% (1 miljon) av ungdomarna i landet både utbildning, arbete och kunskap, dessa ungdomar sägs ha ramlat mellan stolarna och saknar nu både hopp och framtid.

Man kan dela in unga som står utanför arbetsmarknaden och som saknar utbildning i tre grupper: 63% utför hushållsarbete, 21% har uppehåll emellan tidigare arbete, 16% är barn, sjuka och handikappade, intressant är att hela 70% av dom unga outbildade och arbetslösa är flickor.

Tap the young to save greying society
PUBLISHED : 26 FEB 2020 AT 04:01
NEWSPAPER SECTION: NEWS
WRITER: SIRAWITCH RATTANAPRATEEPTONG & NAWATHAS THASANABANCHONG
Education officials speak to homeless youngsters in Bangkok last year. Thailand has allowed more than a million young people to fall through the cracks, with no education, no jobs, no training and no future. PATIPAT JANTHONG

Education officials speak to homeless youngsters in Bangkok last year. Thailand has allowed more than a million young people to fall through the cracks, with no education, no jobs, no training and no future. PATIPAT JANTHONG

Mvh isan lover

Hej

Vi hade ju en diskussion tidigare i tråden om att unga fattiga utan utbildning har svårt att hitta jobb och att alltfler blir arbetslösa arbetslösa, i dagens Bangkok Post finns det en artikel som bekräftar dessa problem.

Enligt en undersökning ifrån 2018 saknar 11.34% (1 miljon) av ungdomarna i landet både utbildning, arbete och kunskap, dessa ungdomar sägs ha ramlat mellan stolarna och saknar nu både hopp och framtid.

Man kan dela in unga som står utanför arbetsmarknaden och som saknar utbildning i tre grupper: 63% utför hushållsarbete, 21% har uppehåll emellan tidigare arbete, 16% är barn, sjuka och handikappade, intressant är att hela 70% av dom unga outbildade och arbetslösa är flickor.

Tap the young to save greying society
PUBLISHED : 26 FEB 2020 AT 04:01
NEWSPAPER SECTION: NEWS
WRITER: SIRAWITCH RATTANAPRATEEPTONG & NAWATHAS THASANABANCHONG

Mvh isan lover

Ungdom är vacker jag är säker på att det finns jobb för de flesta.
Däremot att stigmatisering gör dessa jobb omöjliga är ett nytt problem. Hoppas skönhet kommer åter få sitt värde som en handelsvara.

Hur är det men inbytesbil hos handlarna? Tar de bil i inbyte som vi är vana från Sverige? Eller ska man sälja själv?
Följdfråga, finns seriösa bolag som köper in bilar så man slipper tjaffsa om några battingar med någon privatperson?

Hur är det men inbytesbil hos handlarna? Tar de bil i inbyte som vi är vana från Sverige? Eller ska man sälja själv?
Följdfråga, finns seriösa bolag som köper in bilar så man slipper tjaffsa om några battingar med någon privatperson?
Jag hade ju först en Nissan Juke, bytte upp mig till X-trail.
Nissan ordnade med handlare som köpte Juken.

Det enda märkesföretag som jag vet byter in i egen verksamhet är Toyota men dom har nån intern överflyttning av inbytesbilen till sin begagnadmarknad, Toyora Sure..

Tjejen läste idag att Honda också skulle lägga ner, ingen aning om det stämmer.

Liknande trådar

Z
Svar
1
Visningar
2 K
zetterberg_88
Z

Tillbaka
Topp