Thailändska favoriträtter!!

Oh, Mango stickyrice. Det är kanske något av det godaste som finns! Men hittar det nästan aldrig på gatorna i bangkok, bara på jobbiga khaosan :(

Hustrun är väldigt bra på att laga till det oxå, synd bara att det kan vara svårt att få tag i bra mango här hemma. Men den som väntar på något gott nästa gång på Suvarnabhumi.... ::)

Harligt att andra ocksa har upptackt det goda med sticky rice. Den korgen ar standard bade har och hemma i Sverige. VArfor andra pa ett vinnander recept?

Berralund :wai:

Varfor ar det inte mangosasong har uppe nu? Vilken otur man har. Man draglar ju som en gammal boxer nar man ser Ulles bild.

Det blir enda ljuspunkten pa sondag nar vi aker tillbaks till kylan - kaka denna delikatess pa Suvarnabhumi (bara dom nu inte har stangt sa sent pa kvallen). :-\

Berralund :wai:

"legolas " sa:
Bara för att läska dig lite grand... Nu när jag var nere Jomtien i helgen, så låg det gula mangos precis överallt till försäljning...
Mummmmsssss, vi köpte....

Legolas, sådana inlägg resulterar bara i att karmaökningen stannar av!! :reta:

Din taskige typ, nu kommer ju snålvattnet att rinna resten av dagen. :sad_tranparent:

Här tycker man lika som Glimten. Som tam, laab moo är riktigt gott men det ska vara chilistarkt.
Var igår och hälsade på en thaikompis på hans restaurang och fick lite laab moo och det var :thumbsup:
Fick också vägbeskrivning till en renodlad matgata i bkk långt ifrån dom för mig vanliga besöksmålen i bkk, ska återkomma med bilder och vägbeskrivning.

"b-tung " sa:
Här tycker man lika som Glimten. Som tam, laab moo är riktigt gott men det ska vara chilistarkt.
Var igår och hälsade på en thaikompis på hans restaurang och fick lite laab moo och det var :thumbsup:
Fick också vägbeskrivning till en renodlad matgata i bkk långt ifrån dom för mig vanliga besöksmålen i bkk, ska återkomma med bilder och vägbeskrivning.

Laab moo är jävla gött. Speciellt när man har den där lite syrliga smaken i kontrast till chilin.
En av många favoriträtter.
Som tam är kanon. men det ska vara Isaan style med pla raa!

"andrejsdenruskige " sa:
Laab moo är [¤#@@¤%] gött. Speciellt när man har den där lite syrliga smaken i kontrast till chilin.
En av många favoriträtter.
Som tam är kanon. men det ska vara Isaan style med pla raa!

Lab moo eller laab gai är verkligen mumsigt. men jag avstår från Som Tam. Frugan älskar detta med plaa raa, jag lämnar köket när hon tillagar det. :o

Jag äter det mesta. Anpassar mig efter situationen och brukar tycka om det mesta. Om det är riktig mat vill säga. Sånt som "vi" är vana att det är slaktavfall äter jag inte. Mest för att jag inte gillar ben, senor, brosk osv :o

Jasså Zääta, du tycker att detta är en delikatess?

Jag vill gärna titta på när du knaprar i dig ett par, tre hekto sådana.

La Cocharacha.... :o :P :o :P

Min favorit rätt är kyckling med gul curry och kokosmjölk.
Jag tycker även om vanlig stekt griskött med vitlök.
Kryddningen är lagom när det börjar droppa ur näsan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp