Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Han är snabb den här brt666, sådana gillande gillar Ubon...:p fast jag skulle inte vilja veta hur många ogillande jag skulle fått om detta fanns :xmas_smiley:

[IMG]https://thaisnack.se/data/avatars/s/9/9316.jpg?1494315583[/IMG]

brt666 gillade ditt inlägg i tråden Ubon bygger en farm.....
37 minuter sedan

[IMG]https://thaisnack.se/data/avatars/s/9/9316.jpg?1494315583[/IMG]

brt666 gillade ditt inlägg i tråden Ubon bygger en farm.....
37 minuter sedan

Ubon

Forumveteran
Kan du inte fylla med färgad jord så svenska flaggan syns?:thumbsup::nod::angel::angel::afro:
Tack för uppslaget, kanske man kunde lägga ut blått och gult tyg på marken?, sen kom jag på att man kunde kanske plantera blommor i önskad färg, fast nu är det frugan som odlar på fälten, kanske man kunde kontakta Google och höra hur ofta dom uppgraderar kartan, kunde man göra detta på ett enklare sätt?, blir enklare att ställa ut en mjölkkärra på fältet och gå in på Google och titta när kärran syns, då flyttar man kärran till en ny punk och väntar tills bilden kommer upp igen med kärran på sin nya position, och då har vi svaret... :nod:

Ubon

Forumveteran
Kanske man behöver lite nytänkande gällande innovationer?? Du som är uppfinnare borde se utanför ramarna.. :)
Ta vindkraft.. Stora propellrar.. Varför inte utnyttja det som kallas ejektorverkan? Tänk en stor kon..
Luftflödets hastighet ökar ju mindre arean på konen blir.. En liten vindsnurra får samma effekt med liten yta. Den snurrar fortare. :)
Visa bilaga 79565

Det är nog inte jag som sagt att jag är en uppfinnare, det är andra som gett mig detta epitet, fast mest brukar det bli uppfinnarjocke.

Den här konen finns, den har jag sett på olika ställen, i olika utföranden.

Såg en liten snutt ifrån Indien, det var hett och varmt, dom tog bort en fönsterram ifrån väggen, tog och bytte ut glaset mot en träskiva som var borrade hål i, i dom här hålen satte dom in" pepsi@ flaskor", innan kapade dom bort botten och skruvkorken och monterade dessa i hålen med skruvsidan inåt, blir samma verkan som pepsi beskriver, dålig verkningsgrad, men dom sänkte temperaturen med några grader i rummet, och varje grad neråt blir välkommen när det var så varmt, fast dom hade beskrivit detta som gratis airkond, sen blev jag grinig när nästa indier sitter i tv-soffan, han hade byggt en stirlingmotor, kanske 1 meter hög, och påstår att det var han som uppfunnit denna motor, och att det nu var gratis energi, kunde konstatera att denna kördes på gasol, och detta är inte gratis, det enda han gör är att han omvandlar gasolen till el...det jag blir grinig på, är när andra stjäl kredit från dom som kommit på något....

Ubon

Forumveteran
Vad i herrans namn är detta för fågel? struts? häger? trana? pingvin tror jag nog att vi utesluter, denna kom knallande efter min lilla skogsväg, jag råkade titta ut, kameran låg inom räckhåll, absolut en dålig bild, och inte vågade jag öppna fönstret, och inte fanns det tid till inställningar....

Och hur hamnade fågeln här?

max house 1 011.JPG

max house 1 011.JPG

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vad i herrans namn är detta för fågel? struts? häger? trana? pingvin tror jag nog att vi utesluter, denna kom knallande efter min lilla skogsväg, jag råkade titta ut, kameran låg inom räckhåll, absolut en dålig bild, och inte vågade jag öppna fönstret, och inte fanns det tid till inställningar....

Och hur hamnade fågeln här?

Visa bilaga 80345

Visa bilaga 80345
Nog ser det väl ut som en trana, tycker jag som lekman i varje fall.

Ubon

Forumveteran
Giftig? det tror jag inte, någonstans för länge sedan har jag läst att Trana smakar tran, vad nu tran är?, just denna Trana kommer nog att klara sig ifrån att hamna på ett matbord i Thailand, detta med tanke på att kortet togs för några månader sedan, i mellan-Sverige.

kurant

Forumveteran
Tran är en olja som utvinns från fisklever, främst från havet.

Tror hellre att ordet Trana har mer koppling till Tranbär som växer på myrar där tranorna häckar.
Tranor är mer en växtätare och lever inte vid havet. Dock är grodor och maskar viktiga byten.
Dom formligen älskar potatis, spannmål och orsakar stora skador för vissa bönder.

Ubon

Forumveteran
Det stämmer nog så bra, att Tranor gillar potatis, dom stödutfodras med just potatis, själv tycker jag nog att det är slöseri med potatis, med tanke på att potatis går att omvandla till annat och slå i/på flaska...destillerat och klart, kallas även för sprattelvatten/skogsstjärnan:beer:

Ubon

Forumveteran
Sitter och funderar lite på en vän i Thailand, som brukar dyka upp på vintern några månader, han sa i vintras, jag måste ner och registrera mig inom 48 timmar, jag sa, nä, det är 24 timmar som gäller, , oj, då måste vi åka till polisen i kväll, han berättade för mig, att polisen bad om 800 för registreringen, jag har för mig att detta ska inte kosta någonting, låt säga nu att jag har många thaibekanta, (många mia-noi är det) jag sover borta 1 natt per vecka, detta innebär 2 registreringar per vecka, låt säga 50 veckor per år, ggr. 2 = 100 ggr. 800 = 80.000 Bath som en extra årskostnad, så några extra pengar för intyget blir det inte, jag får väl ta med mig mitt räkneexempel, (eller min fru) försöka förklara och hoppas på att dom förstår vad jag menar, men just nu behöver jag inte haka upp mig på detta, än har det inte hänt mig...

Liknande trådar

Topp