Ubon bygger en farm....

 
Giftig? det tror jag inte, någonstans för länge sedan har jag läst att Trana smakar tran, vad nu tran är?, just denna Trana kommer nog att klara sig ifrån att hamna på ett matbord i Thailand, detta med tanke på att kortet togs för några månader sedan, i mellan-Sverige.
 
Tran är en olja som utvinns från fisklever, främst från havet.

Tror hellre att ordet Trana har mer koppling till Tranbär som växer på myrar där tranorna häckar.
Tranor är mer en växtätare och lever inte vid havet. Dock är grodor och maskar viktiga byten.
Dom formligen älskar potatis, spannmål och orsakar stora skador för vissa bönder.
 
Det stämmer nog så bra, att Tranor gillar potatis, dom stödutfodras med just potatis, själv tycker jag nog att det är slöseri med potatis, med tanke på att potatis går att omvandla till annat och slå i/på flaska...destillerat och klart, kallas även för sprattelvatten/skogsstjärnan:beer:
 
Sitter och funderar lite på en vän i Thailand, som brukar dyka upp på vintern några månader, han sa i vintras, jag måste ner och registrera mig inom 48 timmar, jag sa, nä, det är 24 timmar som gäller, , oj, då måste vi åka till polisen i kväll, han berättade för mig, att polisen bad om 800 för registreringen, jag har för mig att detta ska inte kosta någonting, låt säga nu att jag har många thaibekanta, (många mia-noi är det) jag sover borta 1 natt per vecka, detta innebär 2 registreringar per vecka, låt säga 50 veckor per år, ggr. 2 = 100 ggr. 800 = 80.000 Bath som en extra årskostnad, så några extra pengar för intyget blir det inte, jag får väl ta med mig mitt räkneexempel, (eller min fru) försöka förklara och hoppas på att dom förstår vad jag menar, men just nu behöver jag inte haka upp mig på detta, än har det inte hänt mig...
 
Ser ut att bli ett dåligt blåbärsår, kanske lokalt?, sådana här hittade jag istället, så nu säljer jag kantareller, 50:- per liter, kan hämtas på anvisad plats efter betalning...

Max hus 3 003.JPG


Max hus 3 004.JPG
 
Ser ut att bli ett dåligt blåbärsår, kanske lokalt?, sådana här hittade jag istället, så nu säljer jag kantareller, 50:- per liter, kan hämtas på anvisad plats efter betalning...

Max hus 3 003.JPG


Max hus 3 004.JPG
1 liter med mycket luft mellan, vad kan dessa kantareller väga då? Kanske 3 hg. Här i Småland finns knappt några att plocka.
 
Var, just det eftersom @Ubon tydligen har avlivat henne för försäljningsändamål. Man kanske skulle reservera mulen, jag har hört att rökt älgmule skall vara en delikatess. Och Gretas mule är säkert extra mör eftersom hon är en fjolårskviga. :xmas_smiley::p:D


En ledtråd om det gäller avlivning eller tjuvjakt, jag skrev, avhämtas på anvisad plats, jag lägger till, karta och kompass kan lånas utan extra kostnad...
 
Att hjälpa sin fru i hennes arbete kan leda till arrestering.


Pol Lt Gen Sompong sa att den misstänkte hade gått in i Thailand 2017, innan Interpol skickade ut sitt röda meddelande.

När nyheter om att han jagades blev offentliga lämnade han landet via Nakhon Phanom.

Efter att sökandet dog ner, återvände han till Thailand genom att anställa en Lao-båtförare för att ta honom över gränsen genom en naturlig korsning. Han anslöt sig sedan till en thailändsk fru och de flyttade för att stanna i hennes by, som han såg som en lugn, helt och hållet.

Och det var tills foton av honom som säljer grillad kyckling stänkades i rampljuset på sociala medier, sa Pol Lt Gen Sompong.

Fernsebner hölls i polisförvar, i avvaktan på att han återvände till Tyskland för att ställa rättegång.

fast han var redan efterlyst av Interpol, så det kan ha varit en bidragande orsak.






Skicka feedback

Historik

Sparad

https://translate.google.se/community?source=mfooter

 
Det har varit på förslag en tid att reglerna ska ändras när det gäller BIg Bike, förslaget har varit 400cc +, nu var det andra som blandat sig i och tycker att Big Bike kan räknas ifrån 250cc, vilket andra länder har, vilken tur att Ubon köpte just en 250cc, förvisso tittar jag runt efter en 400cc Honda Shadow, men lägger detta på hyllan tills konkreta regler finns, om jag inte hittar något jag gillar...

Avdelningens vice generaldirektör Kamol Buranapong sa att avdelningen planerar att införa ytterligare krav för personer som ansöker om en licens för högdrivna motorcyklar på 400cc eller mer.

Thailand har ingen åldersgräns för att köra högdrivna motorcyklar. Licensierade ryttare som är 18 år eller mer kan köra vilken typ av motorcykel som helst. Många andra länder fastställde startåldern för en licens för motorcykel på 250cc eller mer vid 21 eller 24 år, berättade han till CU Radio.

Bike 250 cc 291.JPG
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp