Ubon bygger en farm....

nu blir det nya regler, så ni som köper era flygbiljetter till Thailand, och tar dessa på avbetalning, ska som högst betala 20% i ränta.

Nu införs nya regler för lån och krediter för att göra det tryggare för dig som låntagare. Vi tycker att dessa förändringar är bra och stödjer en mer rättvis och trygg lånemarknad. Här är det viktigaste:

• Sänkt maxtak på räntor – räntetaket sänks till max 20%
  • Skärpta regler för låneförmedlare och kreditgivare – färre aktörer får jämföra och erbjuda lån
  • Fortsatta begränsningar för avgifter – du ska inte kunna betala mer än det dubbla av lånebeloppet

här tycks det vara en till utan reseförsäkring, och inte heller någon försäkring för biken....

A British family is urgently seeking financial support to bring their loved one back home after a tragic motorcycle accident in Thailand. In a desperate bid, they aim to raise £100,000 to cover the costs of repatriation and medical expenses.
A complicating factor is the uncertainty surrounding Okemena's travel insurance. Ibs Sule expressed frustration over the difficulties in accessing any pertinent information. "We don’t know whether or not he had travel insurance, and the companies make it impossible to find out."

här tycks det vara en till utan reseförsäkring, och inte heller någon försäkring för biken....

A British family is urgently seeking financial support to bring their loved one back home after a tragic motorcycle accident in Thailand. In a desperate bid, they aim to raise £100,000 to cover the costs of repatriation and medical expenses.
A complicating factor is the uncertainty surrounding Okemena's travel insurance. Ibs Sule expressed frustration over the difficulties in accessing any pertinent information. "We don’t know whether or not he had travel insurance, and the companies make it impossible to find out."
Thailand är bäst! :xmas_smiley:

skattade tillgångar från farmen=eget skafferi...

1741509724068.webp

1741509816392.webp

Hur man får betalt för att klippa sin egen gräsmatta...

Gräsmattan ska klippas under sommaren, här har kommunen den tjänsten till ett facilt pris för oss pensionärer, priset har gått upp så i år kostar det för 1000 m2, 500:- för att klippas 2 gånger per månad, idag drog man in denna tjänst med omedelbar verkan, motiveringen är att detta strider mot kommunallagen, och visst är det så, och detta kommer kommunen på efter flera år? och i år var det första gången jag tänkte mig att anlita denna tjänst, men men, och den äldsta i kommunen som anlitar denna tjänst har fyllt 102 år, och får 2 månader på sig att lösa problemet, finner ut att det är 80 personer i kommunen som anlitar denna tjänst, och nu framkommer det att hela kommunens service-gruppen ska avvecklas.

Åk-gräsklippare

Jag har gräsklippare både med och utan drivning på hjulen, men tycker att det blir för många steg att gå, förra året så anlitade jag en trädgårdstjänst från Thailand under 3 månader, men gräsmattan skulle behövas klippas både före och efter dessa 3 månader,
Oavsett vad, så står nu ett inköp av en åkgräsklippare på inköpslistan.

Ubon löser problemet på sitt sätt...

Jag ringde till veteran-poolen, pensionärer som vill ha lite extra-jobb, och lyssnade runt lite, och kommer då fram till följande, Ubon skriver in sig i poolen som arbets-sökande, företrädesvis gräsklippning, denna fastighetsägare kontaktar poolen och behöver en man som kan klippa gräsmattan, och detta blir mitt uppdrag, jag klipper min egen gräsmatta, jag får betalt av poolen för mitt jobb, poolen fakturerar fastighetsägaren som i sin tur utnyttjar Rut-avdraget på 50 %.

Extra-jobb....

Här står Ubon med en tänkt åkgräsklippare, och tänker så här, i detta villasamhälle byggt på 50-talet så är väl 80% pensionärer och det skulle vara konstigt om ingen av dessa 2-300 villor anlitat kommunens tjänst, och man ska veta att det är bara 30% som får tjänsten, först till kvarn är det som gäller, resten får söka sig någon annan stans, veteran-poolen?

funderar mer och mer på, vad kan det vara för hållhake som Putin har på Trumph?...
Vita huset överväger att erkänna den annekterade ukrainska Krymhalvön som ryskt territorium som en del i försöken att få slut på kriget, uppger två källor för nyhetssajten Semafor.

funderar mer och mer på, vad kan det vara för hållhake som Putin har på Trumph?...
Vita huset överväger att erkänna den annekterade ukrainska Krymhalvön som ryskt territorium som en del i försöken att få slut på kriget, uppger två källor för nyhetssajten Semafor.
Putin och Trump har varit kompisar sedan 80-talet och han har haft stora planer på olika projekt i Moskva. Ryssarna har haft väldigt många år på sig att skaffa hållhakar och linda in honom så han nu sitter fast i nätet

Putin och Trump har varit kompisar sedan 80-talet och han har haft stora planer på olika projekt i Moskva. Ryssarna har haft väldigt många år på sig att skaffa hållhakar och linda in honom så han nu sitter fast i nätet
På presskonferensen efter deras möte i Helsingfors 2018 blev det ju uppenbart att så är fallet. Jag menar, mannen säger ju att han litar mer på Putin än sin egen underrättelsetjänst ang påstådd inblandning av ryssarna av presidentvalet i USA 2016 !!! Detta efter ett två timmars privat samtal med Putin innan uttalandet. Trumpen såg inte direkt bekväm ut på den presskonferensen.

På presskonferensen efter deras möte i Helsingfors 2018 blev det ju uppenbart att så är fallet. Jag menar, mannen säger ju att han litar mer på Putin än sin egen underrättelsetjänst ang påstådd inblandning av ryssarna av presidentvalet i USA 2016 !!! Detta efter ett två timmars privat samtal med Putin innan uttalandet. Trumpen såg inte direkt bekväm ut på den presskonferensen.

Det kan väl inte bli värre än att, bli utpekad av dom thailändska myndigheterna som en missbrukare av visum, och att jag skulle vara skurkaktig, kriminell, detta med tanke på att jag använt 60 dagars inträde 2 gånger.

Thailand minskar den visumfria vistelsen till 30 dagar för att bekämpa missbruk.

Thailand kommer att minska sin visumfria vistelse från 60 dagar till 30 dagar, ett drag som syftar till att stävja missbruket av viseringsundantaget för olaglig verksamhet.

Det kan väl inte bli värre än att, bli utpekad av dom thailändska myndigheterna som en missbrukare av visum, och att jag skulle vara skurkaktig, kriminell, detta med tanke på att jag använt 60 dagars inträde 2 gånger.

Thailand minskar den visumfria vistelsen till 30 dagar för att bekämpa missbruk.

Thailand kommer att minska sin visumfria vistelse från 60 dagar till 30 dagar, ett drag som syftar till att stävja missbruket av viseringsundantaget för olaglig verksamhet.
Vafan gjorde du så för? Du sabbar ju för oss alla andra.... :afro:

Regeringens utredare föreslår flera åtgärder för att minska trängseln på bilvägarna till Arlanda flygplats. Bland förslagen finns trängselskatt.

Dom pengarna kan staten känna sig blåsta på för min del, man måste se till sin egen ekonomi i första hand, skulle detta gå igenom så kommer jag att beställa en helikopter, är det något jag missat?

det var begravningsentreprenören som fick frågan, hur är det på jobbet? och han svarade, jo tack, ingen dag är den andra lik, och bara nöjda kunder, ingen som har klagat...

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp