Ubon bygger en farm....

 
Jag frågade de som sålde utrustningen till mig. De gav ingen närmare teknisk beskrivning till varför men min navmotor ger någon form av signal tillbaka till controllern. Kanske blir knas om man leder ihop två signaler?
Jo, det funkar inte alls. Det är ju borstlösa DC-motorer som behöver varsin drivare. Signalerna dom ger tillbaka är indikationer från hallgivare när det är dags att driva motorn på nästa par faser. Jag kan bygga sånt i sömnen med ena hjärnhalvan bakom ryggen, och jag skulle gärna göra det för vem som helst som önskar, men... Startkostnaden för att faktiskt bygga färdigmonterade kretskort är väldigt hög.
 
Jo, det funkar inte alls. Det är ju borstlösa DC-motorer som behöver varsin drivare. Signalerna dom ger tillbaka är indikationer från hallgivare när det är dags att driva motorn på nästa par faser. Jag kan bygga sånt i sömnen med ena hjärnhalvan bakom ryggen, och jag skulle gärna göra det för vem som helst som önskar, men... Startkostnaden för att faktiskt bygga färdigmonterade kretskort är väldigt hög.

Tycker det verkar vara enkelt att lösa den biten utan att behöva krångla till det, Ubon skrev, 2 motorer men det ska räcka med 1 på 500 w, men det ska finnas ytterligare kraft att ta till, om det skulle behövas, just nu ser lösningen ut som sådan, 2 motorer, 2 speedkontroll, men skulle ändock vilja ha dom ihopkopplade, och jag vet inte om 500w är rätt? och dessa motorer jag tittar på nu säger 500w, men säger samtidigt, 28,5 ah, 684 w, bättre för mig så jag klagar inte, jag får väl se detta som plan B just nu, ställer frågan till pitch, Startkostnaden för att faktiskt bygga färdigmonterade kretskort är väldigt hög, vad är en hög kostnad för en dylika ting?
 
Tittar runt lite på olika motorer och hittade denna, kan detta vara något? 800 Watt...

bakaxel.JPG
 
Nord/Syd-tråden har jag klivit ur, där får andra fortsätta. Ett tråkigt besked från "hemmafronten" Rambo har gått ur tiden, exakt vad som hände har jag ingen koll på, får väl flera uppdateringar över tid, inte mycket att säga än att det är tråkigt, Rambo har varit med runt 10 år, begravning sker imorgon, R.I.P Rambo...han var inte bara en hund, han var speciell.

Tono och Rambo.jpg


RIP Rambo.jpg

R.I.P. Rambo
Vet hur det känns när en vän/kompis och glädjespridare lämnar oss andra bakom.... :'(
 
Tack till er som skänkte Rambo en tanke, det har nu över tid, kommit fram flera uppgifter om Rambo:s dödsfall, och det lutar åt att detta var ingen naturlig död, det första som jag fick höra av min fru var , Rambo har blivit förgiftad, sen har hon tonat ner detta medans jag lutar åt att så kan det vara, ett förgiftningsfall, obducera? för att bekräfta eller undanröja misstanke om gift, detta fungerar inte i Thailand, ska begravas så fort som möjligt, helst samma dag, hade jag varit på plats så hade jag nog agerat för obduktion, som sagt, informationen sammanfattat leder helt klart i en viss riktning.
 
Tack till er som skänkte Rambo en tanke, det har nu över tid, kommit fram flera uppgifter om Rambo:s dödsfall, och det lutar åt att detta var ingen naturlig död, det första som jag fick höra av min fru var , Rambo har blivit förgiftad, sen har hon tonat ner detta medans jag lutar åt att så kan det vara, ett förgiftningsfall, obducera? för att bekräfta eller undanröja misstanke om gift, detta fungerar inte i Thailand, ska begravas så fort som möjligt, helst samma dag, hade jag varit på plats så hade jag nog agerat för obduktion, som sagt, informationen sammanfattat leder helt klart i en viss riktning.
Förgiftningsfall var min första tanke.:mad:
Min fru hade fem hunda som blev förgiftade på svärföreldranas hem, min största mardröm är att någon jävel slänger över muren förgiftad mat.:(
Mina hundar skäller på allt o alla som kommer nära grinden.
 
Tack till er som skänkte Rambo en tanke, det har nu över tid, kommit fram flera uppgifter om Rambo:s dödsfall, och det lutar åt att detta var ingen naturlig död, det första som jag fick höra av min fru var , Rambo har blivit förgiftad, sen har hon tonat ner detta medans jag lutar åt att så kan det vara, ett förgiftningsfall, obducera? för att bekräfta eller undanröja misstanke om gift, detta fungerar inte i Thailand, ska begravas så fort som möjligt, helst samma dag, hade jag varit på plats så hade jag nog agerat för obduktion, som sagt, informationen sammanfattat leder helt klart i en viss riktning.
Förgiftningsfall var min första tanke.:mad:
Min fru hade fem hunda som blev förgiftade på svärföreldranas hem, min största mardröm är att någon jävel slänger över muren förgiftad mat.:(
Mina hundar skäller på allt o alla som kommer nära grinden.
Hej! Personligen är det en tragedi som händer när ens älskade hund går bort.. Har haft en del hundar..
För @Ubon 's del hoppas jag att det inte var någon som förgiftade er lille vän.
Tyvärr så är det i Thailand vanligt i byarna att folks hundar springer lösa på gator och i kvarter. Många är rädda för dessa hundar. Förutsätter att ni har haft er vovve inom tomten.

Om en hund skadar en människa av en hund är det oftast ingen som känner till hunden.. Men om en människa skadar samma hund krävs personen på skadestånd av ägaren och feta böter.. "Thailänds lag" ;)
I Korat/Non Thai dräller det av hundar som krigar natt och dag och attackerar folk. De skiter på ens uteplats. De sitter och ylar under huset.. Är inte förvånad om folk förgiftar dem.. Sorry.. :(
Har man däremot sin hund hemma inom murarna så skall de fan inte straffas eller förgiftas..
Men vi har samma problem i Sverige.. Folk som förgiftar katter och hundar.. Mat doppad med glykol.. Sött men dödar snabbt... :(:(:(

Delar din sorg över din hund Ubon… Vet hur det känns när ens vän går bort.. :wai::wai::wai::wai:

Med vänlig hälsning
PEPSI
 
Hej

Tråkigt att höra detta om Rambo, tror också att gift är en möjlighet om Jan var frisk tiden innan dödsfallet.

Hundar lever under ständigt hot i Thailand, allt ifrån att någon förgiftar dom, byter dom mot plasthinkar eller baljor när hundbilen kommer eller att någon helt enkelt äter upp någon annans hund, sånt här händer tyvärr ibland, åtminstone på landet.

Mvh isan lover
 
Var iväg och hämtade kamera 2 på posten, och som jag misstänkte, kabeln för överföring till datorn och simkort passar tlll båda, så det blev 2 kameror, fast jag behövde 1, sånt är livet...:) fast nu har jag 1 i reserv.
 
Var iväg och hämtade kamera 2 på posten, och som jag misstänkte, kabeln för överföring till datorn och simkort passar tlll båda, så det blev 2 kameror, fast jag behövde 1, sånt är livet...:) fast nu har jag 1 i reserv.
Nästan alla kameror kör med lilla USM kontakten för både laddning och överföring. Finns några varianter men dom är få.....
Samma som alla mobiltelfoner fungerar utom Apple.
 
Hittade på några peltierelement till frys/kyllåda, kvar sedan tidigare projekt, 30 år tillbaka i tiden, vi får se om det kan bli något...:)

Finns billigare, hittade detta pris på en firma, som jag har uppfattningen är bland dom dyraste, detta gäller den större modellen, 60*60 mm, dom andra mindre är på 40*40 mm, skruvade isär kylväskan för att se vad som som finns, det sitter 1 av dom mindre i kylväskan, där skriver dom 5,5 Ah, 66 W, glädjesiffror skulle jag vilja säga, kan även konstatera att det är väldig dåligt med isolering i väskan.

Pris per 1 styck inkl. moms och exkl. fraktkostnader
SEK 1 541,25

Ingångsström 14.3 A
Absorberad värme 122.3 W
Spänning @ ΔTmax 14.5 V
Temperaturdifferens 67 °C

Peltier 003.JPG


Peltier 002.JPG
 
Är axeln stel, öppen eller diffad?


Ungefär en sån här, inte exakt samma, men same same...


Quick Details

Brand Name:
ROTON

Model Number:
LD02-355

Usage:
Electric Bicycle, Home Appliance, scrubber,cleaning machine,sweeper,

Certification:
CE

Type:
Gear Motor

Torque:
10~35Nm

Construction:
Permanent Magnet

Commutation:
Brush

Speed(RPM):
230rpm

Output Power:
500W

Voltage(V):
24V

Application:
Electric vehicles,scooter,rickshaw,bicycle

Rated Voltage:
24DC

Color:
Black

Second Name:
transaxle, dc motor, rear axle



Mer än så går inte att kopiera och sätta in, säljaren har copyskyddat, blir inget mer om detta.
 
Husvagn till salu: endast lite småfix för den händige, slå till nu och efter lite småjusteringar så har Du en fin vagn till midsommar...:)

Pris kan diskuteras, billig vid snabb affär...obs. tål ej för mycket snö.

Får ej läsas av Pepsi...:)

Husvagn 007.JPG
 
Husvagn till salu: endast lite småfix för den händige, slå till nu och efter lite småjusteringar så har Du en fin vagn till midsommar...:)

Pris kan diskuteras, billig vid snabb affär...obs. tål ej för mycket snö.

Får ej läsas av Pepsi...:)

Husvagn 007.JPG
Endast använd till kyrkan av farmor på söndagar.... :p
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp