Ubon bygger en farm....

 
Jo men det handlar om brunnar längs kusten. Alltså ett konstaterande. Lösningen kan vara att hämta vatten från Mälaren eller varför inte köpa i affären. Men faktum kvarstår vad gäller saltvatten inträngning i brunnar längs kusten. Vad var det som var så svårt att förstå med det?
Ingenting är svårt att förstå angående ett problem som funnits i 15 år, typ, pga fler o fler har flyttat till sina fritidshus permanent i, ja just det, kustkommuner.
 
När en säljare ringer och säger, jag ringer för att, här säger jag stopp, varför ringer Du och berättar något som jag redan vet, att Du ringer...
 
Katastroftillstånd råder för många fler som ligger sedan tidigare på marginalen, som ska trixa och mixa sina stålar, för förlängningar, själv kan jag se ytterligare ras för Bath, som nu är nere på låga 3.16, ALL TIME LOW är vad som gäller, en katastrof för landet Thailand....om landet gör något drastiskt för att återställa Bath till sitt ungefärliga rätta värde, så kommer det att ta tid att återfå förtroendet hos kunderna, turister/investerare osv. det går fort att riva ner, tar betydligt längre tid att bygga upp...händer inget så ser jag framför mig en massarbetslöshet.
 
Telia kör åxå med thai tänk nufötiden! Fick ett brev om att dom höjer sitt ADSL pris till nästan 6000.- per år pga höjda bla bla bla!
Dom har tappat från 1,2 miljoner kunder till ca hälften och då måste dom höja! Fiber påverkas inte men det finns inte i vårat industriområde ännu fast vi ligger 1 mil från Stockholm! Sa upp mitt fasta tel abonnemang och då kom en räkning på 945.-! Tack! :xmas_smiley: :cool:
 
Kanske ett nytt uppslag när det gäller att föda upp djur...brevduvor, lite frön och omvårdnad.:xmas_smiley:

Telia har alltid haft sin särställning när det gäller fräckhet mot kunder, det föll en mast, och det kan falla fler.
 
All time low, Bath 3.15, var har jag lagt min lista? vi börjar att närma oss samma kostnadsläge som i Swe. beroende lite på hur man räknar...
Ja och sämre kommer den bli, vid brexit hamnar den nog på 3,0, sen drar högsäsongen in med inflödet av utländsk valuta så kanske runt 2,95 runt Jul.
Blir det någon bättring så blir det väl runt Maj nästa år när inflödet av utländsk valuta minskar något.
Eskalerar trade war också så kan vi gå enda ner till 2,85 då utländska investerare ser Thailand som en trygg hamn och flyttar dom hit.

Screenshot_20190829-123946_Currency.jpg
 
Det enda kapital i Thailand som tycks öka, torde vara våldskapitalet, hinner man inte slå någon färdigt på gatan så kan man fullfölja på sjukhuset....


As posted on The Thaiger Facebook page earlier today, originally from ข่าวเมืองชล (Chon Buri News), a video shows an unidentified Thai “volunteer” (the uniform could be a volunteer rescue official) savagely beating up a suspect whilst he was laying in his hospital bed. The video was filmed at Chon Buri’s Burapha University Hospital, 30 kilometres north of Pattaya, whilst other uniformed police watch on as idle spectators.

Firstly, the police officers look around, checking for CCTV cameras, before closing the curtains and getting to work on the man on the bed. The man was beaten with force at least eight times in the video.

Workpoint News reports that Prakasit Seuksongkram, the Permanent Secretary for Defense of the Chon Buri district has already admitted that the attack took place. He is placing the blame squarely on the shoulders of the ‘volunteer’ who says he was angry about injuries inflicted on a friend by the suspect who was in a road accident.

That incident was filmed around midnight on Sunday, August 18, when a 20 year old man (the man on the bed) allegedly ran into 57 year old volunteer Kwanchai Changlek, who was helping direct traffic near a local U-Turn. Thai Rath reports that the man ended up with head wounds and two broken legs after being hit with the motorcycle.

According to Coconuts Bangkok, Suriya Prongnamchai, the director of the Burapha University Hospital in Chon Buri, says that nurses “tried to stop the officials” but weren’t unable to stop them.
“There were only female nurses around at the time of the incident. Imagine if you were that woman standing nearby and many officers barged in. Would you dare to stop them? You think you can fight them?,” she said according to Coconuts Bangkok.
 
Burmese Koh Tao murder ‘guilty’ conviction upheld by Thai Supreme Court


Jag har inte ändrat uppfattning, mina tidigare uttalanden kvarstår, att möjligheten finns, att det är annan gärningsman/män,

fallet bygger på indicier, inga bevis,



The Supreme Court’s verdict in the Koh Tao murder case appeal by Burmese migrants Zaw Lin and Wai Phyo against their death penalty sentence, will be read at 10 at tomorrow at the Nonthaburi Court.

The announcement was reported in a Tweet from Andy Hall, labour rights activist, writer and researcher.


The Thai Supreme Court has upheld the death sentences for two Burmese 26 year old men convicted of murdering two British backpackers on Koh Tao in 2014.

After spending two hours reading the 60 page verdict, the Judge upheld the rulings by two lower courts that found Zaw Lin and Wai Phyo guilty of killing Hannah Witheridge and David Miller on Koh Tao on the night of September 14, 2014.

The bodies of Hannah Witheridge and David Miller were found on a Koh Tao beach in September 2014. Police also claimed that 23 year old Hannah had been raped and bludgeoned to death and 24 year old David suffered blows to his head with a garden hoe.

Burmese migrant bar workers Zaw Lin and Win Zaw Htun (aka. Wai Phyo) were arrested soon after the killing and sentenced to death in December 2015. Supporters, international campaigners, human rights activists, criminologists and the balance of social media commentary say the two were framed and the collection of evidence was bungled.

Today’s ruling marks the end of a long legal battle that pitted the Royal Thai Police force against skeptics who accused the investigators of using sketchy DNA evidence and framed the two suspects as “scapegoats.”

The Supreme Court verdict was read at a court in Nonthaburi where the two men have been incarcerated.


Although no other physical evidence or testimony linked the pair to the crime, the court noted the two men came into possession of a mobile phone that belonged to one of the victims.

Under Thailand’s legal system, an appeal to a higher court, in this case the Supreme Court, is a new trial, merely a re-examination or re-interpretation of testimonies and evidence submitted in earlier trials.

The two Burmese men are unlikely to actually face execution. Since 2004 there have only been three executions, two in 2009 and one in 2018, all by lethal injection. Clemency appeals may be filed to His Majesty the King but only defendants who plead guilty and “show remorse” would be eligible.

Pending some substantial new evidence coming to light or an unlikely mea culpa from any of the investigating Thai authorities, the Supreme Court’s verdict today is likely the end of the case.
 
Då var det dags för ytterligare. ALL TIME LOW, Bath nere på 3.11....

Jag kan nog tro på att detta kan bli fritt fall, och kan gå lägre än vad @PanPan förespår, 2.85, kanske kan bli som Ubon funderar på, 2.60-2.40 B....
 
Ja jag har ju redan omvärderat och skrev 2,5 i annan tråd tidigare idag.

Ok, den har jag inte sett, och med detta så delar Du min uppfattning att så kan ske, att en katastrof kan komma i ekonomin....om och när det vänder så kommer det att ta ytterligare tid, innan ekonomin har stabiliserat sig, som att vända en supertanker, det tar tid....
 
Important information about your account




If the United Kingdom leaves the European Union on 31 October 2019 without any withdrawal agreement in place, it is expected that CB Payments, Ltd. will no longer be able to provide you with E-Money Services, such as your Euro wallet.


In light of this, we plan to transfer your current relationship with CB Payments, Ltd. to another licensed Coinbase entity within the EU. The Coinbase Services you receive will not be affected by any transfer.


Due to the ongoing uncertainty around Brexit, the timing of any transfer is still to be finalised and we will be in touch closer to the time with further information

Tack. det var trevligt att Ni informerar mig.
 
Och Bath fortsätter nedåt, 3.09968, var inte så negativa, se det positiva, nästan 3.10....

och ska man skoja till det lite, så är Iraqi Dinar 0.00820 all time high, vilket egentligen säger ingenting, bör kunna träffa 0.01 på denna sida nyåret...:xmas_smiley:
 
Inte så många dagar kvar innan det är dags att sätta mig på flyget, med destination Bangkok, funderar på om jag ska packa ner simfötter? det var några dagar sedan via chatt, frugan var orolig för det myckna regnandet, och pratade om att evakuera hemmet, jag frågade, vad har Du tänkt att ta med dig? hon svarade, jag lastar hundarna i bilen, och kör över till min bror, och lämnar bilen där, inte en tanke på Ubon:s Mia Noi, fast jag är väl inte så orolig för min bike, står i garaget, och från vägen och upp dit så torde det vara kanske 1 1/2 meter, fast man vet ju inte, hon berättade att för ungefär 40 år sedan så var det ett liknande regnade och då var man tvingade att öppna dammportarna i en damm som höll på att spricka, uppe i Khonken, och då fick dom här 1-1 1/2 meter, kanske detta som hon har i minnet? idag har hon flyttat bilen till förhoppningsvis bättre ställe/högre.


Enligt frugan ska nu huvud-väg 23 mellan Yhosathon och Ubon Rhatchatani vara avstängd, samma väg som jag tänkte åka...

1567519306219.png


foto: polisen


Skulle vattnet inte runnit undan innan jag anländer så får jag förklara katastroftillstånd till frugan, rädda sig den som kan, tar in på hotell, och botaniserar i baren med alla dess ädla drycker...

1567519306219.png


1567519306219.png
 
Inte så många dagar kvar innan det är dags att sätta mig på flyget, med destination Bangkok, funderar på om jag ska packa ner simfötter? det var några dagar sedan via chatt, frugan var orolig för det myckna regnandet, och pratade om att evakuera hemmet, jag frågade, vad har Du tänkt att ta med dig? hon svarade, jag lastar hundarna i bilen, och kör över till min bror, och lämnar bilen där, inte en tanke på Ubon:s Mia Noi, fast jag är väl inte så orolig för min bike, står i garaget, och från vägen och upp dit så torde det vara kanske 1 1/2 meter, fast man vet ju inte, hon berättade att för ungefär 40 år sedan så var det ett liknande regnade och då var man tvingade att öppna dammportarna i en damm som höll på att spricka, uppe i Khonken, och då fick dom här 1-1 1/2 meter, kanske detta som hon har i minnet? idag har hon flyttat bilen till förhoppningsvis bättre ställe/högre.


Enligt frugan ska nu huvud-väg 23 mellan Yhosathon och Ubon Rhatchatani vara avstängd, samma väg som jag tänkte åka...

1567519306219.png


foto: polisen


Skulle vattnet inte runnit undan innan jag anländer så får jag förklara katastroftillstånd till frugan, rädda sig den som kan, tar in på hotell, och botaniserar i baren med alla dess ädla drycker...

1567519306219.png


1567519306219.png
Herrn får åka gummibåt vetja! ;) :cool:
 
 

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M
 
Tillbaka
Topp