kontakt med ett förlag.....
Hej Ubon
Det låter onekligen som att du har en historia väl värd att berätta. Vi har möjlighet att hjälpa dig att få ditt manus skrivet. Prislappen för detta brukar ligga mellan 90 000 - 120 000 kronor. Detta innebär då att du får ett hantverksmässigt välskrivet manus i handen som är bara ditt.
Jag berättar gärna mer om du är intresserad.
Vänligen
Anders
jag vet att det kostar att ligga på topp, men är jag intresserad av att kosta på en spökskrivare?
hej igen å tack för snabbt svar....
helt klart är jag intresserad av att boken kommer ut till allmän beskådan, någon gång dom första åren, när jag började med fallet, så lovade jag Martinson, att för dina barns skull så skall jag detta icke giva mig upp, och det löftet har jag hållit, och detta håller jag även idag, att det är en kostnad är jag medveten om, men berätta gärna mer...hur gå vidare.
...en rättsskandal av det grövsta slaget, man dömer på lösa boliner, det är åklagarens sak att även ta med sådant som talar till den misstänktes fördel, här har åkl. brustit likaväl som polisen i sin utredning, och här har både polis och åkl. brustit i sin objektivitet, båda dessa har tillgång till belastningsregistret, och inte använt sig av detta, själv fick jag hjälp av Uppdrag Granskning, hur jag skulle få ut dessa handlingar, och detta tackar jag för, jag har läst bådas register, dels Martinsson:s och den som jag menar på mycket väl kan vara den verkliga gärningsmannen, vilken har ett register lika långt som papperet på en toalettrulle, och här gick jag ett steg längre, jag begärde ut samtliga domar på båda, och det var nu som bitarna i puzzlet verkligen började falla på plats....polis och åklagare tog aldrig ut registret på den som pekar ut Martinsson som den skyldige, vilket åkl. själv sagt till mig när jag ringde åkl. och ställde frågan, man får inte använda sig av registret, när det gäller ett vittne fick jag till svar, denna fråga har jag skickat vidare till jurister och advokater, har även ställt frågan till Lawline, som svarade, detta är enkelt att svara på, den lagen finns inte, och det står klart och tydligt i lagtexten, registret är till för polis och åklagare, skattemyndigheter och andra myndigheter, att användas för att utreda och förhindra brott, var finns nu Martinssons rätt till en rättvis rättegång, vilken Sverige har ratificerat, artikel 6 Europakonventionen, vilken kom in i svensk lagstiftning 1995....
mvh
jag skrev en synops på c:a 3000 ord med förklaring om handlingen....och detta som en del-förklaring.
Hej
Innan vi påbörjar ett projekt, brukar vi vilja veta hur mycket du i det här fallet har skrivit själv, eller om det ska börja från noll. Det bästa är alltid om det finns något på pränt som en spökskrivare kan utgå ifrån. Det är också väldigt viktigt att alla parter förstår att det grundar sig på ett samarbete, och att det alltså inte handlar om att bara trycka på en knapp, så kommer det en bok.
Vi brukar också ange en tidsbegränsning för projektet som brukar ligga på ungefär 4-5 månader. Tanken med det är mest att få fart på projektet så att det går i mål.
Steg 1 i projektet är att vi skriver ett avtal.
Steg 2 är att du sätts i kontakt med en utvald spökskrivare.
Steg 3: Därefter är det upp till dig och spökskrivaren att därefter komma fram till hur arbetet ska genomföras. Materielet måste bollas mellan er båda, tills det är klart och du godkänner det. (Vi har också ett maxtak för manusets omfång, och det ligger på minst 50 000 ord och upp till 100 000 ord.
Jag vill också vara tydlig med att i detta ingår inte en bokproduktion, utan det blir en senare fråga. Det är manuset som tar tid och kostar mest pengar.
Vänligen
Anders
return, räknar på att här skulle det behövas att säljas nära på 2000 böcker för att projektet ska gå plus minus noll....
och vidare så sitter jag och funderar på om man ska vara lite hemlig och skriva under psedonym, vad sägs om Björn Kramar....