Uppehållstillstånd i Sverige

Flygbolaget kan väl ha egna regler?
Om flygbolaget kräver pcr test för att komma ombord så får man väl följa det?
Sen är du säker på att pcr test inte är ett krav för en Svensk, kanske stämmer men känns ju korkat, en Svensk är väl lika stor smittorisk som någon annan?

Kollade nu, för Svenskar verkar det vara rekomendation och för utlänningar krav, själv tycker jag man skall följa rekomendationen i dessa tider.

"I flera länder har nya varianter av viruset som orsakar covid-19 fått stor spridning. Därför rekommenderar Folkhälsomyndigheten att du som reser in i Sverige undviker nära kontakter i minst sju dagar, testar dig för covid-19 vid inresan till Sverige och på dag fem efter ankomst. Rekommendationerna gäller både svenska och utländska medborgare."
Ja tänk om det uppdagas att ett flygbolag släpper in någon sjukling på planet. Då får de nog flyga med tomma plan ett tag.

Thai Scan hjälper till med precis allt, bokar biljetter, handhar alla blanketter, bokar hotellrum i Bangkok natten innan hon skall flyga och följer henne till planet.

Kanske hon är osäker på att själv checka in och ta sig till flygplatsen mm om hon inte kommer från Bangkok!

Mvh Peter :wai:
Wow! Kul att läsa sånt här! Dryga tusenlappen för den servicen (plus kostnader för hotellnatten tänker jag). Hursom, Peanuts för så mkt trygghet.

Hej! Överraskad av nattens mail från handläggaren på Migrationsverket i morse...

"Hej! Okej och tack för all information och ert tålamod. Sonen Pokpong har nu beviljats ett tidsbegränsat uppehållstillstånd från och med idag som gäller lika länge som hans mammas tillstånd. Uppehållskortet kommer att levereras av Ambassaden i Bangkok. "

Nu planeras det fest och nya gris huvuden tills på Lördag i byn...:):wai::beer:

Hallå!
Nu börjar det vara dags att ansöka om uppehållstillstånd åt min flickvän från filippinerna.
Jag har ingen åstundan att själv göra pappersarbetet så min fråga är var finner jag en agent som gör detta åt oss?

Hallå!
Nu börjar det vara dags att ansöka om uppehållstillstånd åt min flickvän från filippinerna.
Jag har ingen åstundan att själv göra pappersarbetet så min fråga är var finner jag en agent som gör detta åt oss?
Uppehållstillstånd går bara att göra vid ambassaden i Bangkok.

Visum för att besöka dig i Sverige går att göra i Filippinerna.

I båda fallen är Visa4Sweden som du hittar på Facebook hjälpsamma.

Ta först reda på om ni fyller villkoren innan du lägger ut mycket pengar i onödan.

Uppehållstillstånd går bara att göra vid ambassaden i Bangkok.

Visum för att besöka dig i Sverige går att göra i Filippinerna.

I båda fallen är Visa4Sweden som du hittar på Facebook hjälpsamma.

Ta först reda på om ni fyller villkoren innan du lägger ut mycket pengar i onödan.
Tackar för svar.
Uppehållstillstånd är det som främst är aktuellt och vad jag förstår uppfyller jag/vi alla formkrav.

Tackar för svar.
Uppehållstillstånd är det som främst är aktuellt och vad jag förstår uppfyller jag/vi alla formkrav.
Då är det att boka tid och resa till Bangkok för intervju och biometriska data.
Blanketter finns att ladda ner och delar av ansökan går att göra online.

Vad jag läst är det en långsam process.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp