MC och allt som hör till oavsett land

 
Föredrar nog att lämna in och få däcken bytta. På min Yamaha HD så har jag demonterat hjulen hemma och åkt med lösa till verkstaden. Sista servicen på KTMn så bytte dom däck i samband med service. Klart bekvämt :) Sitta på golvet i 5 timmar skulle jag inte greja längre.
 
13,4 Volt säger batteri spänningen när laddaren släpper...får nog nöja mig med det och grundregeln är ju att aldrig driva ett LiOn batteri över 15 V :)
SmartSelect_20210117-220324_Gallery.jpg
 
Verkar bli ett vanligt problem på GS..:oops: och görs inte heller på service om man inte säger till :rolleyes:
Skärmbild 2021-01-24 154615.png

Jag orkade inte se på hans klumpiga och planlösa teknik.
Problemet känner jag till, det är samma som på FJR1300.
Den skall vara smord från fabrik, men ofta är den inte, eller inte tillräckligt.
Föreslår man rengör och fettar om dessa splines varje gång man byter bakdäck.
Jag köpte en blå variant från Honda som de rekommenderar, men minns inte längre vad den heter.
 
Jag orkade inte se på hans klumpiga och planlösa teknik.
Problemet känner jag till, det är samma som på FJR1300.
Den skall vara smord från fabrik, men ofta är den inte, eller inte tillräckligt.
Föreslår man rengör och fettar om dessa splines varje gång man byter bakdäck.
Jag köpte en blå variant från Honda som de rekommenderar, men minns inte längre vad den heter.
Ja normalt underhåll på en hoj med kardan. Var samma på min Yamaha Dragstar. Men konstigt att det inte ingår som en punkt i servicen. Måste nästan kolla i serviceboken.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
5 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp