Khuntan
Forumräv
Träffade på en Amerikan här som jag umgås med vi tar några café och öl tillsammans han klarade sitt upphälle genom Internethandel. Han är en socialkille lätt att umgås med har många vänner. När vi satt och snackade en kväll och blev ganska dragna kommer det fram att han innan sin resa till Thailand för nu 10 år sedan var uteliggare sedan många år och hade inga pengar. Han fick ett jobb som trägårds kille hos en Singapore familj de föreslog honom att följa med till Thailand där familjens nästa arbets plats skulle bli. Efter det blev han kvar här och nu lever han på någon form av internethandel och enligt honom har han inget att resa till baktill. Han är inte snål men ekonomisk och lever ett gått liv här men jag har förstått att han lever månad för månad efter de inkomster det blir skulle tippa mellan 20000 till 35000 bath. Han har ingen direkt buffert vad jag har fattat och jag undviker att prata ekonomi med honom.
Jag skulle bli liv rädd om det skulle hända mig men inser att han har det bra och inget annat val. Jag har genom detta fått ett uppvaknande om att alla utlänningar som är i Thailand inte är rika och framför allt har de inte den tryggheter som vi svenskar har. Efter detta undrar jag oftare över utlänningar jag möter vilken historia de har.
Jag fundera även ibland på hur skulle jag klara en liknande situation som han.
Jag skulle bli liv rädd om det skulle hända mig men inser att han har det bra och inget annat val. Jag har genom detta fått ett uppvaknande om att alla utlänningar som är i Thailand inte är rika och framför allt har de inte den tryggheter som vi svenskar har. Efter detta undrar jag oftare över utlänningar jag möter vilken historia de har.
Jag fundera även ibland på hur skulle jag klara en liknande situation som han.