A
Anonym
Gäst
"BaBoo " sa:Har du helt missat att Thaksin avgick själv och blev då tillfälligt tillsatt som PM under tiden det skulle väljas en ny men efter det så vägrade Thaksin att avgå när han förstod att han inte skulle bli omvald?
Undrar vart du har hittat denna historien någon stans???
Den historien jag har läst och även vad jag kan minnas blev Thaksin avsatt av en militärjunta vid en kupp den 19 september 2006.
Hans parti hade då vunnit en jordskreds-seger i valet 2005 som var det valet i historien med absolut flest antal röstande.
Dock försvarar jag inte det som hände i Bangkok och tycker som de flesta andra att ledarna för dessa händelser skall straffas för detta.
Sedan så tycker jag att Thaksin är en bov och borde sitta i fängelse för att ha stulit en massa pengar av befolkningen och diverse andra saker..
Men de jag har pratat med i Isaan tycker och tror han är en mycket bra person som är bra för Isaan och kan inte förstå att han har stulit några pengar, han har ju endast gjort som alla andra i maktposition, inget konstigt med det..
Att det blev dödat 2500 människor för droghandel tycker de är helt ok och ser inga som helst problem med att 1400 kanske var oskyldiga..