3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rolf " sa:
OK. Visste inte att du var en sådan person.

Jo jag är en sådan person som tycker att utbildningsnivån är för låg i Thailand, demokraterna ville förbättra skolorna men PT lovade en varsin ny laptop till varje student i stället och tydligen så var en laptop intressantare än en bättre utbildning.. så det är nog som de säger att man får den regering man förtjänar!!

"ledarn " sa:
Att utbildningsnivån är helt galen håller jag fullständigt med om..
Och då i alla högsta grad där vi "bor" i Ihsaan..

Kan ju bara uttala mig om dotterns skola, men den är helt kass.....
Dottern var 1:a eller 2:a på varje prov dom gjorde i skolan, så hon är ingen dumskalle..
Men när hon började i skolan här i Sverige så upptäcktes det ju att hon saknade kunskaper i ta mig tusan vareviga ämne...

Med tanke på det skall det bli intressant att se vad dom kommer fram till om våran 9-åring. De sista åren sedan jag kom in i bilden har jag ju betalat för skolan, hoppas att detta har burit frukt.

"Byscha " sa:

Jupp var ju det jag skrev!

Citerar från artiklen
"Regeringen Reinfeldt rivstartade med att bocka av vallöften efter valet 2006."

Jag har ALDRIG tidigare varit med om att i stort sett alla vallöften infriades plus att det gick snabbt!
Så vi får se hur snabba PT är men nu har de sagt i Januari så skall minimilönerna höjas och de skrev tom så tidigt som Januari, personligen så tycker jag att det är skandalöst att det skall behöva ta så långt tid!!
Undrar om skattesänkningarna tar lika lång tid.. skall bli kul och se i vilken månad de får sina laptopar :)

"ledarn " sa:
Att utbildningsnivån är helt galen håller jag fullständigt med om..
Och då i alla högsta grad där vi "bor" i Ihsaan..

Kan ju bara uttala mig om dotterns skola, men den är helt kass.....
Dottern var 1:a eller 2:a på varje prov dom gjorde i skolan, så hon är ingen dumskalle..
Men när hon började i skolan här i Sverige så upptäcktes det ju att hon saknade kunskaper i ta mig tusan vareviga ämne...

Tror man måste lägga mycket tid själv på att utbilda sina barn om de går i statlig skola i Thailand.. det är ju naturligtvis i politikers och andra maktfaktorers intresse att ha ett lågutbildat folk.. blir ju väldigt lätt att manipulera dem vid val och annat, detta gäller inte bara Thailand utan är ett faktum över hela världen!

"BaBoo " sa:
Jupp var ju det jag skrev!

Citerar från artiklen
"Regeringen Reinfeldt rivstartade med att bocka av vallöften efter valet 2006."

Jag har ALDRIG tidigare varit med om att i stort sett alla vallöften infriades plus att det gick snabbt!
Så vi får se hur snabba PT är men nu har de sagt i Januari så skall minimilönerna höjas och de skrev tom så tidigt som Januari, personligen så tycker jag att det är skandalöst att det skall behöva ta så långt tid!!
Undrar om skattesänkningarna tar lika lång tid.. skall bli kul och se i vilken månad de får sina laptopar :)

Ja fast nu var det ju inte det du skrev, utan du skrev att det skedde över en natt medan jag anser att mellan 2006-2009 är det en väldans många nätter!

Sen om du läser lite längre ner så står det, citerar från artikeln!
"Sänkt inkomstskatt (jobbavdrag). Genomfört 1 januari 2009."

Och har man då lite läsförståelse så inser man ju att vallöftet kom inför valet 2006 men att det genomfördes först 2009 genomfördes!

"Byscha " sa:
Ja fast nu var det ju inte det du skrev, utan du skrev att det skedde över en natt medan jag anser att mellan 2006-2009 är det en väldans många nätter!

Sen om du läser lite längre ner så står det, citerar från artikeln!
"Sänkt inkomstskatt (jobbavdrag). Genomfört 1 januari 2009."

Och har man då lite läsförståelse så inser man ju att vallöftet kom inför valet 2006 men att det genomfördes först 2009 genomfördes!

Jag fick stor skattesänkning på min lön i Sverige efter alliansen tillträtt (vi satt på jobbet och kollade och räknade och jämförde) men det märkliga är att jag inte har jobbat i Sverige sedan Juni 2008, hur kunde jag/vi fått skattesänkning då?

Så det kanske inte var jobbsktteavdraget men mer i lönekuvertet fick jag långt innan 2009!

Jag pratade med en barägare ikväll, han hade inte tänkt atth öja lönen till 300 B för hans anställda för tillfället.
Han sa att är jag tvungen så höjer jag självklart priset på ölen också.

Detta är i C/M och ägaren är Thai.

"Byscha " sa:
"

Och har man då lite läsförståelse

Var ett jävla tjat om läsförståelse, har du inte mer nedlåtande saker än det att komma med så tycker jag du framstår som en fjantig kärring!

"ledarn " sa:
Då får man börja köpa ölen på 7/11 och sitta på gatan och dricka...... :afro: :afro:

Finns dom som gör så redan, usch för att springa omkring med ljummen öl. Bättre att hålla sig hemma om man inte har råd att leva fullt ut.

"BaBoo " sa:
Ingen aning men tydligen så är inte Phuket äkta Thailand!

Hur mycket äkta Thailand finns det bland alla dessa hotell, restauranger, barer, skräddare och övriga turistfällor?

Jag menar det oförstörda landet som inte är så exploaterat av turismen.

Det skall tilläggas att det naturligtvis inte är något fel på turismen, den är nödvändig. Men genuiniteten försvinner tyvärr.

Fick en tillsägelse pga att jag skrivit något om "alla" i Isan skulle vara lågutbildade!
Jag vill då nämna att jag inte träffat "alla" i Isan men jag känner ett dussin som härstammar därifrån!
De jag känner därifrån är trevliga personer (annars hade jag inte umgåtts med dem) MEN de är väldigt lågutbildade och har mycket liten allmänbildning, de vet noll om historia, har knappt en aning om politik och vad de olika partierna gjort tidigare eller vad de står för utan de lever för dagen! Inget fel med detta men att folk uppväxta i Sverige inte kan se detta och inte kan se att superrika som tex Thaksin utnyttjar detta är sorgligt!

"Berralund " sa:
Hur mycket äkta Thailand finns det bland alla dessa hotell, restauranger, barer, skräddare och övriga turistfällor?

Det skall tilläggas att det naturligtvis inte är något fel på turismen, den är nödvändig. Men genuiniteten försvinner tyvärr.

Ingen aning!
Där jag håller till på Phuket skall du vara glad om du ser en farang om dagen!
Eller kan man göra som några och åka till patong, kata, karon osv.. och sedan tro att man sett Phuket!!

"Berralund " sa:

Kloka ord Berra :thumbsup: :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
76
Visningar
5 K
Birger LKPG
B
P
Svar