Angående den utökade kontollen av tredjelandsmedborjare

Oavsett vad ni ordletare babblar om, så fick jag fram mitt meddelande, Tack Gode Gud för att det finns kontroller och att vi fortfarande håller på med kontroller, sedan skiter jag i om det sker till priset av att vi inte kan prata med en islam-nisse på flygplatsen....

Går han som en anka, luktar han som en anka och kacklar han som en anka, så är det en anka...och ankor skall man kolla innan ankorna går ombord planet...

Oavsett vad ni ordletare babblar om, så fick jag fram mitt meddelande, Tack Gode Gud för att det finns kontroller och att vi fortfarande håller på med kontroller, sedan skiter jag i om det sker till priset av att vi inte kan prata med en islam-nisse på flygplatsen....

Går han som en anka, luktar han som en anka och kacklar han som en anka, så är det en anka...och ankor skall man kolla innan ankorna går ombord planet...

Jo men vad babblar du om, är väl ingen som ifrågasatt kontroller och det faktum att idag får man kanske vara på sin vakt, utan det är tragiskt att det gått så långt, så enkelt var det.;)

hmm, ett typexempel på när man inte förstår undertoner i ett inlägg. Mitt inlägg till exempel syftar ju på det faktum att det är ju tragiskt när man inte kan närma sig en människa, inte våga prata med en människa eller titta åt en människa utan att riskera att bli ifrågasatt, alltså vilket skitsamhälle vi fått.

Själv tycker jag givetvis också att det är bra med hög säkerhet men att det skall behöva gå så långt så att man inte längre skall kunna umgås eller prata samt hjälpa någon är ju i sanning tragiskt så här är nog ingen naiv utan vi förstår nog.

Snart kan man väl inte tilltala en arab utan att bli misstänkt för terroristanknytning.

Det var samma linje som jag var inne på...

Du har inte fått fram något alls mer än att du fegar ur när det gäller att försvara vår kultur

Jag förstod vad @Mr Newdawn ville få fram. Håller med honom också.

Återigen har ju våra politiker inte brytt sig utan litar på alla och ingen. Idag får man ju knappast krpppsvisitera någon man misstänker utan att alla ska behandlas lika. Hade politiker agerat tidigare hade inte samhället sett ut som det gör idag.

Jag förstod vad @Mr Newdawn ville få fram. Håller med honom också.

Återigen har ju våra politiker inte brytt sig utan litar på alla och ingen. Idag får man ju knappast krpppsvisitera någon man misstänker utan att alla ska behandlas lika. Hade politiker agerat tidigare hade inte samhället sett ut som det gör idag.

Jo vi kan ju gå tillbaka ännu längre, det där "OM" är alltid i vägen för människans lycka. Hade inte västvärlden ruinerat, exploaterat, utnyttjat och skövlat stora delar av världen på dess rikedomar och hållit dem i fattigdom för att berika sig själva hade kanske inte den delen av världen rest sig idag och vi hade kanske haft en annan värld där vi slapp att misstänkliggöra allt och alla.:)

Senast redigerad av en moderator:
Jo vi kan ju gå tillbaka ännu längre, det där "OM" är alltid i vägen för människans lycka. Hade inte västvärlden ruinerat, exploaterat, utnyttjat och skövlat stora delar av världen på dess rikedomar och hållit dem i fattigdom för att berika sig själva hade kanske inte den delen av världen rest sig idag och vi hade kanske haft en annan värld där vi slapp att misstänkliggöra allt och alla.:)

Du menar att västvärlden har satt araberna till fattigdom och elände??
Du vet att islam/arab-gubbsen är också terrorister va?

Ja det var ju en riktig "mackes-vinkling" på det hela Lyco som du beskrev......

hahaha...., var mer ett inpass på detta...hade politikerna gjort det ena än det andra, ja hade vi gjort det ena än det andra, innan det osv, det är ju alltid det där "om" vi hade gjort si och så, nu är det för sent.

Ännu ett inlägg som du ägnar åt att diskutera personer. Denna gången @Lycos och mig.

Det enda som liknar sakfråga är ditt påstående att alla araber och mus limer är terrorister vilket i och för sig också är personangrepp på alla av det slaget som läser här.

Du måste väl ändå själv se detta?

Jag tycker nog ni alla ska tagga ner, om man har olika åsikter så kan ni väl försöka acceptera det. Det har blivit lite väl mycket tillrättavisande och med viljes missförstå inlägg.

Alla ha rätt till en åsikt enligt mig!

Lite mycket att vissa ska ha sista ordet ...

Liknande trådar

O
Svar
11
Visningar
995
anonymous
A
A
Svar
1
Visningar