Frågor angående "nya TS" sidan. Tänker på lite brister i språk eller buggar kanske..?

Jag tror jag har koll på vad du menar nu. :) Det är rad 2124 som är inkonsekvent med 2125-2128 i filen. Det enklaste är nog om @Grannen Olsson tänker på att påpeka det när han tilldelar de raderna till en översättare. Kanske du vill prova på den utmaningen? :)
Hej @suriya ! Tack för att du lyssnade!! :wai: Du , som jag förstod att det var ett progamerings fel. Jag har "idiotförklarats" innan för att jag tog upp det.
Det var fel på min dator enligt någon. Men så var det inte.. :) Egentligen en skitsak.. Men att jag skulle vara dumskallen blev lite fel..
Förstår det är 1000 tals rader som måste gås igenom.. Men ibland kan man kan vara ödmjuk och lyssna ibland.. Även på pucko som mig.. :confused::confused:
@Grannen Olsson har vad jag sett också insett felet nu.. Och för @Berralund... Så gör jag vågen nu... :D:D:D Bara att erkänna att jag hade rätt... :p
( PS. Kryp till korset Berra .. Självmål... Av joddlarna... ) :wai::wai::wai::wai::wai:

Kram!!!
PEPSI

Förlåt om jag tar upp en annan liten fråga om TS nya sida.... Innan fanns det något som hette "inloggade medlemmar". Nu heter det "Nyss inloggade". Inget konstigt att man byter namn.. Men vad är "Nyss" i tidsperspektiv? När jag kikar då och då tex vid kl. 12.00 så är det ett antal som senast var inne vid kl. 5-6 på morgonen. Är det Nyss? Eller är det "Nu" inloggade ? Eller inloggade senaste 6 timmarna? Borde det inte vara inloggade "NU"...?
Men lite roligt är att jag inte är inloggad enligt höger info på sidan... Det var jag innan.. :D Men men… Vadå? ;)
Kanske jag som är korkad... Eller kanske ett fel i uppdateringen? :confused::confused:
Nu får jag säkert skäll igen för att jag lyfte en program fråga... Ajabaja PEPSI !!! :mad: Nu skall vi grymta på honom!!! Ud ud ud… :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
555555 Mai Phen Rai !!

Kram PEPSI !! :wai::wai::wai:

Förlåt om jag tar upp en annan liten fråga om TS nya sida.... Innan fanns det något som hette "inloggade medlemmar". Nu heter det "Nyss inloggade". Inget konstigt att man byter namn.. Men vad är "Nyss" i tidsperspektiv? När jag kikar då och då tex vid kl. 12.00 så är det ett antal som senast var inne vid kl. 5-6 på morgonen. Är det Nyss? Eller är det "Nu" inloggade ? Eller inloggade senaste 6 timmarna? Borde det inte vara inloggade "NU"...?
Men lite roligt är att jag inte är inloggad enligt höger info på sidan... Det var jag innan.. :D Men men… Vadå? ;)
Kanske jag som är korkad... Eller kanske ett fel i uppdateringen? :confused::confused:
Nu får jag säkert skäll igen för att jag lyfte en program fråga... Ajabaja PEPSI !!! :mad: Nu skall vi grymta på honom!!! Ud ud ud… :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
555555 Mai Phen Rai !!

Kram PEPSI !! :wai::wai::wai:
Tror det är dom som är inloggade under senaste timmen

Tror det är dom som är inloggade under senaste timmen
Det trodde jag med... Men så är det inte. Som jag sa kl.12 går jag in och "Nyss" är från kl.5-6 på morgonen... Men kanske ett "Litet" fel någon stans?
Jag vet inte hur ofta det uppdateras.. Från ca kl.5 på morgonen till ca kl.12 är det väl ca 7 tim...? Är det Nyss? :)
Jag har nog fel som vanligt... ;) Jag är väl ett Pucko!!! :p Jag hade väl fel även om DU och DIG..?? ;););) Trots @suriya gav mig rätt.. :wai::wai::wai:

Tjup tjup!! :-*

mvh
PEPSI

Hej @suriya ! Tack för att du lyssnade!! :wai: Du , som jag förstod att det var ett progamerings fel. Jag har "idiotförklarats" innan för att jag tog upp det.
Det var fel på min dator enligt någon. Men så var det inte.. :) Egentligen en skitsak.. Men att jag skulle vara dumskallen blev lite fel..
Förstår det är 1000 tals rader som måste gås igenom.. Men ibland kan man kan vara ödmjuk och lyssna ibland.. Även på pucko som mig.. :confused::confused:
@Grannen Olsson har vad jag sett också insett felet nu.. Och för @Berralund... Så gör jag vågen nu... :D:D:D Bara att erkänna att jag hade rätt... :p
( PS. Kryp till korset Berra .. Självmål... Av joddlarna... ) :wai::wai::wai::wai::wai:

Kram!!!
PEPSI

Vi som jobbar med översättningen har alla som målsättning att den ska bli så bra som möjligt. Översättningen är bara en textfil med fraser och ord i xml-format, och det är inget programmeringsfel någonstans som du är inne på, så det är bara det att översättarna ännu inte hade kommit till gruppen av översättningar som du uppmärksammade och som sammantaget var inkonsekventa. De har egentligen inte inte kommit fram till de raderna nu heller, men eftersom du uppenbarligen tyckte att de raderna var speciellt viktiga så prioriterade @Grannen Olsson att göra den manuella översättningen av dem i förtid. Det var väl snällt och inlyssnande av honom också? :)

Vi som jobbar med översättningen har alla som målsättning att den ska bli så bra som möjligt. Översättningen är bara en textfil med fraser och ord i xml-format, och det är inget programmeringsfel någonstans som du är inne på, så det är bara det att översättarna ännu inte hade kommit till gruppen av översättningar som du uppmärksammade och som sammantaget var inkonsekventa. De har egentligen inte inte kommit fram till de raderna nu heller, men eftersom du uppenbarligen tyckte att de raderna var speciellt viktiga så prioriterade @Grannen Olsson att göra den manuella översättningen av dem i förtid. Det var väl snällt och inlyssnande av honom också? :)
Tack @suriya för ditt svar... Jag var kanske otydlig i min formulering.. Om man "Programmerar" så kan det innebära många olika begrepp av det.
Det kan vara textfiler som beskriver ett förhållande om hur datorn skall tolka och bearbeta information.
Det kan vara logik. Analogt mm. Det kan vara algoritmer. Det kan vara block schema program.
När jag började arbeta med maskin program på 80-talet var DOS grunden. Men jag skrev mina program för PLC styrning.
Då var man tvungen att se helheten i hela programmet. Ett eller 10 in villkor kan ju slå på 50 andra ställen i huvud programmet.
I dag är det lättare då man köper färdiga "moduler" för ett program och sammanfogar dem..
Lite koriosa: Min första kurs i i datorteknik var på processor nivå.. Hur fan fungerar en processor med I/O, minnen mm... 55555
Det mesta är förträngt i dag.. Onödig kunskap skulle många säga... För mig stängt kapitel...

Tror ni fixar allt gällande TS sidan utan problem. Ni kan detta grabbar!!! :wai::wai::wai::wai: Ni är underbara!! :wai::wai:

Som konstruktör har jag väl en yrkes skada... ;) När jag har en hel del killar och tjejer som ritar El-scheman eller programmerar har jag som ansvarig att granska all konstruktion innan det delges till de som skall använda det.. :cool::cool:
Så måste man jobba i komplexa konstruktioner, eftersom alla kan ha en dålig dag när man jobbar... Har de gjort fel kostar det tid och pengar för andra i efterliggande steg... :(:( Då är det bättre att återkoppla när man ser brister.. :thumbsup::thumbsup::thumbsup: Gör om, gör rätt!!! :):)

Nu tror jag att "våra" killar som tar hand om TS sidan är mycket kompetenta i vad de gör.. :wai::wai::wai:
Men, om jag ser något som verkar konstigt, antar jag att det uppskattas av dem att det lyfts upp.. Med mycket information är det lätt att en del landar mellan borden.. Sååå. Istället för att vissa "gnäller" på mig så kanske det är bättre att alla själva kan bidraga till ett underbart forum.. :):):)

Jag har sett flera konstigheter fortfarande.. Återkommer med det.. :)

Med vänlig hälsning :wai::wai::wai::wai:
PEPSI

En liten fråga till Ts programmerarna... Har sett flera gånger nere på Ts sidan, "Inloggade medlemmar". Där står ibland tex. 18 medlemmar men bara 15 st presenteras. I dag 25 och 18 namn presenteras. Är det något fel i "räkneverket"? Eller så presenteras inte alla medlemmar som är inloggade?
Kanske en "bugg" på TS sidan?? ;) Något för "vår" duktiga programmerare att kika på kanske? För ett fel är det.. :) Men vad?

Den frågan kan jag svara på.
Du och några till har valt att inte visa att man är online.
Jag har inte valt det att inte visas online. Och jag visas online nere i fältet "Medlemmar online", men inte i "Nyss inloggade"..
Men en del vill kanske finnas i bakgrunden av olika skäl.. :)

Du är dold, man måste välja det. Vissa har valt att göra så.
Nej nej!! Tyvärr fel min vän!! I "Medlemmar online" så syns jag som inloggad. Men i "Nyss inloggade" finns jag inte..
Jag har inte valt det.. Och hur skall jag nu kolla inställningar för valet? Var? Hur ändras det?
Det är blir lite rörigt när det är olika information beroende på var på sidan det presenteras.
Skall jag gå in i en undermeny för att komma till en ny undermeny mm för att förstå sidan?
Jag kanske är korkad som inte är ett APP barn.. Där allt bygger på att klicka sig fram i menyer.. Steg 1 _> steg 2 _> Steg 3 mm...
Som en djäkla kinesisk Tv manual.. 200 menyer för att ställa in programmen... Och när man väl hittar menyn efter 2 timmar, så stämmer den inte överens med manualen… Prova med fjärrkontrollen .... Den har 48 knappar bara.... ;););) 555555

Nej nej!! Tyvärr fel min vän!! I "Medlemmar online" så syns jag som inloggad. Men i "Nyss inloggade" finns jag inte..
Jag har inte valt det.. Och hur skall jag nu kolla inställningar för valet? Var? Hur ändras det?
Det är blir lite rörigt när det är olika information beroende på var på sidan det presenteras.
Skall jag gå in i en undermeny för att komma till en ny undermeny mm för att förstå sidan?
Jag kanske är korkad som inte är ett APP barn.. Där allt bygger på att klicka sig fram i menyer.. Steg 1 _> steg 2 _> Steg 3 mm...
Som en djäkla kinesisk Tv manual.. 200 menyer för att ställa in programmen... Och när man väl hittar menyn efter 2 timmar, så stämmer den inte överens med manualen… Prova med fjärrkontrollen .... Den har 48 knappar bara.... ;););) 555555

Om du Klickar på "Pepsi" högst upp på sidan och sedan på "Integritet", är det då förbockat att visa din onlinestatus?

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar
2
Visningar