A
anonymous
Gäst
Jag vet inte hur Thai är men en ombord har haft problem flera gånger med Emirates och Quatar när han har flygit till Filippinerna på enkel biljett.Nej, tydligen inte något krav från Sverige, mer än att man ska ha ekonomi nog att betala en biljett och stå för uppehälle om man är garant eller om den resande har egna medel för uppehälle och flyg.
Den ekonomiska delen är redan avklarad vid ansökan och är det så att ambassadens beslut, efter att dom följt riktlinjerna, inte gäller. Ja, då kan vi avskaffa besöksvisum så är det lika bra att köra Visa On Arrival till Sverige, så får gränspolisen ta hand om den uppgiften.
Då gränspolisen har svarat mig på den frågan, så är frågan om kravet på en bokad returbiljett avklarad och då återstår det bara att se vad Thai har för krav om man flyger med dom.
Jag har blivit frågad om returbiljett 2 gånger 1 gång med SAS när dom flög och en gång med KLM tror jag det var.
Flygbolaget kan ha eget krav på det för flyger hon på enkelbiljett och inte blir insläppt i Sverige så är det flygbolaget som får stå för returresan.
Jag har aldrig hört om någon som blivit nekad i passkontrollen för att dom inte haft returbiljetter.
Men jag har hört om flera som har fått stå och boka en returbiljett vid incheckning för att flygbolaget inte släpper på dom med enkelbiljett.