Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

Har barndomspolare som bor i Sakhon Nakhon, och hundhandel är kännt där, även kännt bland Thai, frågar jag frugan vad är Sakhon Nakhon kännt för så är det äta hund.
Fråga era fruar.
Det vet jag. Hundbilen kom till vår by första gången jag var där 2009. Svärfar hämtade en hund som han retade sig på, den var hur snäll som helst men han hade fått för sig att den tuggade på skor. En tillgiven hund var det och detta har plågat mig sedan dess. Jag sa att ser jag att det händer igen så betalar jag inte en baht för någonting. Dom sa bara: Go Sakhhon Nakhon! Hade det varit en elak byracka hade jag sett till att den blev avlivad.

Betalning för hunden: En behållare i plast för kallt vatten.

Det vet jag. Hundbilen kom till vår by första gången jag var där 2009. Svärfar hämtade en hund som han retade sig på, den var hur snäll som helst men han hade fått för sig att den tuggade på skor. En tillgiven hund var det och detta har plågat mig sedan dess. Jag sa att ser jag att det händer igen så betalar jag inte en baht för någonting. Dom sa bara: Go Sakhhon Nakhon! Hade det varit en elak byracka hade jag sett till att den blev avlivad.

Betalning för hunden: En behållare i plast för kallt vatten.
Hej

Ja när man lämnar tillgivna och skötsamma hundar till bilarna blir jag också besviken, jag har haft flera diskussioner med släktingar och bybor, men jag har inte haft någon som helst framgång, när jag förklarar att vi ser hunden som en familjemedlem och vän blir dom nästan lite chockade.

Men att dom lämnar bort hundar som biter folk och som dödar ankor och höns m.m har jag förståelse för, vill man inte döda själv av religiösa skäl så är det ju ett bekvämt sätt att lösa problemet på, men det är synd att hundarna ska behöva lida under transport m.m innan dom serveras på någon restaurang i Kambodja eller Vietnam.

Mvh isan lover

Ja jag har inget emot att människor äter hundar. Vi äter ju andra djur. Det jag däremot hatar är djurplågeri och dessa hundar brukar bli bra plågade innan dom hamnar på någons tallrik :mad:
Ja kolla i Kina där man har festival och hundar läggs i koket levande.
Det här är vidrigt, håller med vid normal hantering, ok men verkar inte när det kommer till hund att det hanteras normalt, varför är det så?

images (20).jpeg

images (18).jpeg

I nordligaste fili, kännt för koka hund, men kina är värre, provinsdelar där hunden läggs levande i grytan som en kräfta, räka, hummer i Bohuslän.
Hej

Ja det är förskräckligt, man vill inte tro att det är sant, men det vet vi ju tyvärr att det är.

Sen ska vi inte glömma Sydkorea i såna här sammanhang, dom käkar gärna hund också och är i samma klass som dom övriga länderna i Asien, Thailand utgör väl i detta fallet mer ett undantag eftersom det bara är i någon enstaka region som man äter hund.

Mvh isan lover

Jäkla byrackor!
Blev biten i foten fredags natt.
Gick förbi en hund som sov.
Han vaknade och sprang rakt mot mig och högg till.
Inget allvarligt det kunde gått värre men det blev ett besök på sjukan.
Stelkrampsspruta och rabiesvaccin.
Rengöring av såret nu varje dag tills det är läkt.
Och schemalagda sprutor fram till maj 2022.

För min del får de gärna skjuta alla utan halsband.
Eller äta upp dem.
Fast det är ju ingen garanti att de är fredliga bara för att de har halsband.
Men man får ju börja någonstans…

C370B44C-EEAC-4A6D-A66F-07AA2E1ADFF2.jpeg

93D898B2-409F-425E-8350-AD11F1C0FD15.jpeg

03CD68B6-1619-45B5-8A77-E7BFE8CD4BFF.jpeg

6DB33273-B0E3-45D9-8012-55A73B05C357.jpeg

68634847-69CE-49FF-9377-2289D3A9125B.jpeg

Jäkla byrackor!

Eller äta upp dem.

Hej

Mycket tråkigt, men det är ett bra exempel på hur det kan gå till när en hund attackerar helt utan anledning, förmodligen försvarar hunden det som den uppfattar som sitt revir och hem, men det fungerar ju inte i en stad eller by där folk rör sig dygnet runt.

Mvh isan lover

Hej

En 9-årig pojke som åkte och fiskade med vänner klockan 7 på morgonen den 22 januari. Tre hundar hade tagit sig ut från en hönsfarm och attackerat honom ca 300 m från gården. Pojken fick fruktansvärda sår i huvudet, armarna, benen, kroppen, öronen, halsen och var täckt av blod. Han hade också en spräckt lunga vilket innebar att han var tvungen att överföras från Bua Yais sjukhus till Maharat Nakhon Rathasima sjukhus där han tillbringade 10 dagar på ICU. Sedan dess har han fått genomgå 12 operationer och har fler operationer återstår att göra på den ena armen.

1647409979073.jpeg

1647410003228.jpeg

1647410022008.jpeg

Efter att en anmälan hade lämnats in till Bua Yai-polisen bad fadern om 3 miljoner baht, vilket prutades ner till 1,3 miljoner baht. Men sedan avtalet slöts har hundarnas ägare sagt att han bara är beredd att betala 200 000 baht och sagt att han är beredd att gå i fängelse om han pressas på mer. Han sa åt pappan att stämma honom i domstol.

Pappan till den drabbade pojken har nu gått ut i media med detta för att få hjälp med att rättvisa skipas.

Mvh isan lover

Hej

En 9-årig pojke som åkte och fiskade med vänner klockan 7 på morgonen den 22 januari. Tre hundar hade tagit sig ut från en hönsfarm och attackerat honom ca 300 m från gården. Pojken fick fruktansvärda sår i huvudet, armarna, benen, kroppen, öronen, halsen och var täckt av blod. Han hade också en spräckt lunga vilket innebar att han var tvungen att överföras från Bua Yais sjukhus till Maharat Nakhon Rathasima sjukhus där han tillbringade 10 dagar på ICU. Sedan dess har han fått genomgå 12 operationer och har fler operationer återstår att göra på den ena armen.

1647409979073.jpeg

1647410003228.jpeg

1647410022008.jpeg

Efter att en anmälan hade lämnats in till Bua Yai-polisen bad fadern om 3 miljoner baht, vilket prutades ner till 1,3 miljoner baht. Men sedan avtalet slöts har hundarnas ägare sagt att han bara är beredd att betala 200 000 baht och sagt att han är beredd att gå i fängelse om han pressas på mer. Han sa åt pappan att stämma honom i domstol.

Pappan till den drabbade pojken har nu gått ut i media med detta för att få hjälp med att rättvisa skipas.

Mvh isan lover

Skjut av skiten, inklusive hundägaren.

/ SatanG

Skjut av skiten, inklusive hundägaren.

/ SatanG
Hej

Ja det var fruktansvärda skador pojken hade fått, man får ju nästan uppfattningen att hundarna hade försökt äta upp honom, just Rottweilers är ju dessutom kända för att kunna vara särskilt aggressiva, t.o.m en vuxen man skulle ju förmodligen ha svårt att klara av en attack ifrån tre såna, hundarna borde ju vara avlivade.

Mvh isan lover

Jäkla byrackor!

Eller äta upp dem.

Det var länge du skulle hålla på och ta sprutor?
Äldste sonen blev biten under nyårshelgen, 3 rabiessprutor men dom har han redan fått, fick sista förra månaden.
Statligt sjukhus så slapp sådan kostnad.

Hej

Ja det var fruktansvärda skador pojken hade fått, man får ju nästan uppfattningen att hundarna hade försökt äta upp honom, just Rottweilers är ju dessutom kända för att kunna vara särskilt aggressiva, t.o.m en vuxen man skulle ju förmodligen ha svårt att klara av en attack ifrån tre såna, hundarna borde ju vara avlivade.

Mvh isan lover
Jävla skitsnack att Rottweilers är kända för att vara särskilt aggressiva :mad:
Tvärtom vill jag påstå.
Snällare hundar får man leta efter, men som med alla hundar blir dom hur man uppfostrar dom!
Klart som fan att hundar löper amok om dom har en ägare som kanske regelbundet slår dom mm
Jag är själv Rottweiler ägare, men när jag är i Thailand är han med min 85åriga mormor.
Har träffat ett 20tal rottweilers genom åren o absolut ingen av dom har varit aggressiv,tvärtom
har dom viftat på svansen o velat att jag ska klappa o kela med dom.
Det folk har problem med är att dom är stora, min väger in på dryga 50kilo
så det blir stora skador om det skulle hända något.
Genom åren jag haft min hund, har haft han sedan han var 4månader till nu i år då han blir 12år
så har han attackerat precis 0 människor samt hundar.
Däremot har han själv blivit attackerad ett tiotal gånger när vi vart ute o promenerat
företrädesvis från små raser…. Som förövrigt är överrepresenterade i statistiken över hundbett mot människor.
Så dessa rottweilers måste ha varit redigt missbrukade o slagna antagligen av sin ägare.
Så håller med om att dom bör avlivas, men dra inte alla över en kam bara för några få löper amok.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp