Anubaans reseberättelse

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En liten reseberättelse
Phitsanulook Tisdagen den 20 december 2011.

Hantverkarna jobbar på, de har nog inte många dagar jobb kvar nu. Köksbänken är gjuten och klar, skall kaklas i morgon.

På morgonen i dag tog vi moppen och körde till "Elverket" och betalade för strömförbrukningen. På vägen därifrån så kom vi till en av många marknaderna här i Phitsanulok. Jag vet inte hur många det finns men jag vet i alla fall om tre förutom mattmarknaden. Är alltid lika roligt att vandra omkring bland fisk och allehanda grönsaker. Frugan handlade på sig lite sådant där "gräs" som de blandar in i omeletten.

Både jag och Kannika är lite avundsjuka på Legolas trevliga hus och välordnade kvarter. Men vi har en sak som jag inte såg hos Legolas. Vi har en bar i området. Baren är som ni ser på bilden är bara en skiva i staketet till ett hus. Han som bor där och driver baren är en förtidspensionerad polis. Han talar lite Engelska och berättade att han blev skjuten i ryggen under tjänsteutövning och det gav honom förtidspension. En pension som han drygar ut med att sälja öl och snacks.
På den baren sitter jag och en Engelsman som heter Bob och filosoferar över några Leo var och varannan kväll. Egentligen så har vi faktiskt två barer i området. Lite närmare utfarten finns ytterligare en. Fast den tycker både Bobs och min fru att vi skall akta oss för. Den lär besökas av områdets glädjeflickor. Och så roligt behöver vi ju inte ha ;D.

/Anubaan

CIMG4828_redigerad-1 [800x600].jpg

CIMG4822 [800x600].JPG

CIMG4817 [800x600].JPG

"legolas " sa:
Jasså din filur du sitter där och super var och varannan kväll...det är därför som vi inte har någon ölbar här i området. Vi är arbetssamma strävsamma människor som inte har tid att sitta där och filosofera bort tiden. Här skall klippas och ansas Funfa och här skall det grävas nya rabatter för nya växter. nu jäklar får man ligga i om man skall hinna med i Glimtens tempo....
:D :D :D

Det är nu jag hinner. Nästa år så kommer även jag att jobba häcken av mig för att bräcka både dig och Glimten i Funfa tävlingen :) :)
Vi var förbi en handelsträdgård i går och dreglade över alla vackra blommor och buskar, en fontän skall det också bli :thumbsup:

/Anubaan

Anubaan ser ut o va ett riktigt trevligt område ni bor i o som sagt ni har ju även bar där får se om man inte kan komma förbi nästa år när ni bosatt er där

Lego duger denna eller ;)

Anubaan försök o hitta stället som dom lokala blommster handlarna köper hos då blir det helt andra priser

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=15.906559,103.391865

ImageUploadedByTapatalk1324433271.688633.jpg

ImageUploadedByTapatalk1324433430.522423.jpg

"glimten66 " sa:
Anubaan ser ut o va ett riktigt trevligt område ni bor i o som sagt ni har ju även bar där får se om man inte kan komma förbi nästa år när ni bosatt er där

Lego duger denna eller ;)

Anubaan försök o hitta stället som dom lokala blommster handlarna köper hos då blir det helt andra priser

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=15.906559,103.391865

Du är alltid välkommen. Det är riktigt kul att sitta och försöka snacka med Thaifolket på den baren. Jag tror att vi hittat rätt blomställe, det ligger en bit ut från stan och det är en slag handelsträdgård men det verkar som det är flera olika odlare som har sina små områden där. Det är där de också säljer fina fontäner. Vänta bara till nästa år :)
/Anubaan

Det va samma nä vi handlade våra flera stycken o en bra bit från stan
Låter gott ska försöka få in de nästa resa

:) ska ju bara skvala lite ju ska ju inte skrämma fiskarna ju ;)

Phitsanulok Nyårsafton år 2011.

Nu är det dags för sista rapporten för den här gången. Den här månaden som vi varit här har gått rekordfort. Men så har vi också hunnit fixa mycket i och omkring huset. Det har bytts dörrar lagts klinker på gården och så har jag nu äntligen ett utekök alla Legolas.

Så först nu de sista dagarna har vi tid för fest och avkoppling. I går tjuvstartade den lokala utlänningsföreningen ( Farangclub Phitsanulok) nyårsfirande. En rätt så kul tillställning som gick av stapeln på ett av hotellen här. Det var kul att träffa andra utlänningar som bor här. Några engelsmän och vi fortsatte firandet på en pråm på floden. Pråmen var en bar/restaurang med ett duktigt live band som spelade ”vår” musik från 60 och 70 talet. Nu vänta en kanske något lugnare kväll på landet utanför stan där Kannikas bror Phiko bor. Ett är dock säkert det kommer att finnas hur mycket Thaimat och Thaidricka som helst.
Avslutar med att önska alla ett gott nytt år.
/Anubaan

CIMG4895 [800x600].JPG

CIMG4897 [800x600].JPG

CIMG4900 [800x600].JPG

CIMG4902 [800x600].JPG

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp