Arrival card samt Departure card

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Har ju alltid haft en hemresa , nu skall jag ju inte hem , har dock bara 90 dagar visum ..
Måste Departurecard fyllas i vid ankomst till BKK ::)

Ja, det skall sparas och visas upp på immigration och om du en dag skall åka ut ur Thailand. De brukar häfta fast det i passet.

:D :D Tack grabbar , just detta visste jag , men frågan vbar ju även om det kanske framgick dåligt . Avresekortet ...skall /måste det fyllas i nu när jag i morgon passerar tullen i BKK

"legolas " sa:
Om du vill veta ifrån mig, så kan jag säga att det arrivel/departurecard brukar som mackes säger häftas in i passet.

Men inte bara det. Du skall veta att detta kort kommer att följa dig precis överallt så länge som du nu denna gång stannar i Thailand. Så varje gång som du skall till immigration och:

- söka uppehållstillstånd 1 gång per år
- bekräfta din adress var 90:e dag hos Immigration

varje gång du går dit och fyller i deras ansökningshandlingar så skall du också fylla i ditt löpnummer som finns på varje arrivel/departurecard...

Så för allt smör i Småland, se till att spara det, för det är nästan det bförsta som immigration frågar efter......

legolas
Aldrig har någon på immigrationsmyndigheheten frågot efter löpnumret på mitt departure card.Det försvann när jag förnyade mitt pass. :police:

Tack Gunnarg

Kul att någon var nykter i Thai just nu ;D ;D ;D

Sådana kommentare kan lätt bli till sanningar, så det är tacksamt om du undviker dem även om det "bara" var ett skämt...

Du får de svar som du frågar efter. Ja, du måste fylla i uppgifterna på departure card, dock ej avresedatum förrän du skall ut igen.

Jag blev också av med mitt och de frågade direkt efter det på immigration vid nästa 90-dagars rapport. De skrev ut ett nytt utifrån datoruppgifter och häftade in det i passet.

Jag brukar alltid fylla i det, det är ju departure cardet som häftas in i passboken arrival cardet behåller dom.
Men jag har ingen bokad tillbaksresa när jag anländer utan jag brukar bara kolla upp vad flygen med tex. KLM har för flyg nr som flyger ifrån Suwarnabhumi för det är alltid samma nr, du skriver ju inte in någon departure datum. Sen korrigerar dom nr när jag skall flyga.
Men om det är krav vet jag inte men efter att ha blivit tillbaka skickad längst bak i kön av en sur passkontrollant en gång så har jag gjort så.
Visade upp att jag hade VISA O men han bara vifta med passet och gormade surt.

"legolas " sa:
jag vet inte vad de håller på med därnere i söder eller om gunnarg sover sig fram.....

Men faktum är att dessa card skall fyllas i, de kommer sedan att fästas in i ditt pass när du söker UT i Thailand samt för dina 90 dagars-rapporteringar.

Dessa card följer dig sedan hela livet ända tills du lämnar Thailand på någon semester eller nåt sånt, då fyller du i ett nytt slikt sådant som hamnar i ditt pass...

jag bifogar gunnarg´s TM7, alltså ansökningshandlingen för UT i Thailand, och där ser man tydligt rubriken och rutan som skall fyllas i, och detsamma finns även i blankteten TM47 som ju är 90 dagars-rapporteringen härnere i Thailand.

legolas
För kännedo till er som lever uppe i tassemarkerna.Jag har inget departure card för det försvann när jag förnyade mitt pass och tänker inte skaffa något förrän en eventuell avresa från paradiset här i söder.Ingen bryr sig och inte jag heller. ;D ;D ;D

Då kan vi konstatera att det skiljer eftersom det inte blir någon 90-dagars förnyelse här utan departure card. Och det kanske är mer intressant för någon som skall bo i Isaan.

"mackes " sa:
Då kan vi konstatera att det skiljer eftersom det inte blir någon 90-dagars förnyelse här utan departure card. Och det kanske är mer intressant för någon som skall bo i Isaan.
Alla falanger skall ju inte bo i Isaan.Några har väl råd att bo vid kusten långt från svärmor.Då är det bra att veta hur det fungerar i andra delar av paradiset. ;D ;D ;D

OK , Då fyller jag i bägge korten , dock inget datum för återflyget ??
Rätt konstaterat ... ??

"Phonta " sa:
OK , Då fyller jag i bägge korten , dock inget datum för återflyget ??
Rätt konstaterat ... ??
Exakt det är ju så Thaiarna gör när de åker ur Thailand, de fyller ju även i inresedelen men utan datum och flight number ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
NilsG
N
K
Svar