Resa utan incheckat bagage samt ta med egen mat på flygningen

 
Jag kollade på vår flygresa med baggarna, jag gav för snart ett år sedan 14 000 för fyra personer. Idag kostar samma resa 25 000 (dock finns bara en plats kvar så skulle inte ens gå få ihop det), skulle jag vilja ha med mat, bagage och bättre benutrymme skulle jag få betala 44 000.

För detta 30 000 extra som vissa tycks välja får jag ju flera sköna dagar och slipper checka in på ett budgethotell. jag kan ju leva som en kung för alla fyra personerna som en kung för dessa pengar.

Så ni som prioriterar resan och sen bor på sunk hotell eller jobbar ihjäl er innan, är det värt dessa. jag kommer fram samtidigt som er.Äter bättre mat, sitter kortare tid på planet då jag får gå ombord senare ...

Vem tog svarte petter?
 
Som jag skrev så är min bedömning bara baserad på tjejens berättelse hittills, men när det gäller KLM så för att vara flygplansmat så tycker vi båda att KLM som vi har åkt med många gånger nästan alltid har ordnat bra mat och dryck. :)

Vi får se hur min verklighet ser ut när det är dags att åka i vinter, men det låter väldigt snålt och torftigt i förhållande till priset tycker jag.
Just därför man väljer bort maten. 270 kr för flygplansmat skulle jag aldrig betala hur bra den än var!
 
Flygmat när den är som bäst är ju fortfarande rätt kass. Spara pengarna till Thailand istället. Ta med några wraps/mackor, minst lika bra, och så slipper man bli irriterad över den dåliga flygmaten.

Sen tycker jag att deras service för övrigt är toppen. Köpte jag en GT i sätet så var den på plats efter 2 minuter.

Så joina "snikklubben", det är värt det bara genom att veta att man slipper subventionera andra resenärers bagage och käk;)

Det är så jag tänker också, men hade man fått bättre värde för pengarna så hade det ju kunna bli både enkelt och bra. :)

Slänger man med en grillad kyckling med Somtam och klibbris så står man sig hur lätt som helst till BKK. :D
 
55555 :reta: ķostar en resväska xtra, ingår åxå egen fiskade färsk hummer;)
IMG_1386.jpg
Aj tusan, tur att det inte är snuskhummer. :laugh_transparent:
 
Just därför man väljer bort maten. 270 kr för flygplansmat skulle jag aldrig betala hur bra den än var!

Skulle den mot förmodan visa sig vara i klass med andra bolag som jag har åkt med så tycker jag det skulle kunna vara ok att låta dem stå för maten med tanke på enkelheten, men efter att ha hört hur det var på flyget så lutar det åt att det hade varit bättre att ta med eget käk. :)
 
Senast redigerad av en moderator:
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp