Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige

Förstår nu varför mina golfinlägg är töntiga;)massa motorburen ungdom förklarar saken:):p

Jag gillar att titta på golf när det finns tid men ibland kan det bli lite väl mycket när någon spelare slagit bollen i fördärvet, då ska domare tillkallas, droppas, mätas med klubban, pekas med mera för det verkar att vara mycket viktigt med bollens placering.

Så nu en fråga som jag har funderat på några gånger. Spelare A slår ut bollen från tee och den hamnar några meter från hålet, spelare B slår ut från tee och träffar spelare A´s boll som rullar i hål, vad gäller då för regler?

Jag gillar att titta på golf när det finns tid men ibland kan det bli lite väl mycket när någon spelare slagit bollen i fördärvet, då ska domare tillkallas, droppas, mätas med klubban, pekas med mera för det verkar att vara mycket viktigt med bollens placering.

Så nu en fråga som jag har funderat på några gånger. Spelare A slår ut bollen från tee och den hamnar några meter från hålet, spelare B slår ut från tee och träffar spelare A´s boll som rullar i hål, vad gäller då för regler?
Spelare A.s boll skall återplaceras till den plats den blev träffad. Skulle spelare B.s boll gått i på samma fråga hade det blivit Hio :)

Nu är det ju svårt att återplacera en boll till ursprungsläge, så blir ju den punkt där bollen uppskattningsvis låg;)

Senast ändrad:
Suck ja inte lätt , Själv kommer min darling till Sverige runt den 17e o då blir det säkert mindre fiske, Men jakten i småland längtar hon till då trattisarna hägrar. Men som vi har väntat så avstår jag fisket i början iaf.. ;) ...
Du kan ju alltid skylla på att hon kan göra palaa av delar av sillfångsten, det kan funka. Om hon använder det förstås. Det funkar nog för mig. :)

Skaffar man sig firma som jag gjorde 1988 så finnes det inget tid till några jäkla hobbyn, tel kan ringa 20,30 från någon ICA butik, "har du tid å fixa akut en comp ( sopcomprimator) i mojn? Före firman som anställd då hann man med en hel del, typ köra dragracing i Finland och Sverige (mest Sverige). 1992 gick jag med i Hemvärnet som tog en en jäkla massa tid för jag var ju tvungen att bli KVM eftersom ingen annan ville det!Blankett "M109.100.500" skulle fyllas i hela tiden! Men det var en kul tid i hemvärnet, man fick se mycket och uppleva mycket! Sedan är ju resor så klart en hobby och det har tagit en från Brasilien till Asien och Europa där emellan!

Skaffar man sig firma som jag gjorde 1988 så finnes det inget tid till några jäkla hobbyn, tel kan ringa 20,30 från någon ICA butik, "har du tid å fixa akut en comp ( sopcomprimator) i mojn? Före firman som anställd då hann man med en hel del, typ köra dragracing i Finland och Sverige (mest Sverige). 1992 gick jag med i Hemvärnet som tog en en jäkla massa tid för jag var ju tvungen att bli KVM eftersom ingen annan ville det!Blankett "M109.100.500" skulle fyllas i hela tiden! Men det var en kul tid i hemvärnet, man fick se mycket och uppleva mycket! Sedan är ju resor så klart en hobby och det har tagit en från Brasilien till Asien och Europa där emellan!

Du har ju varit med i hemvärnet, vilket är hobbymilitär.
Gott om tid för en hobby med andra ord.

:)Är själv "hobby militär" sedan 2012 och finner det mycket intressant. HV idag är inte som det var förr utan allt är inriktning mot FM och deras verksamhet. Är engagerad mycket men det ger mycket tillbaks också.

ÖB2.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp