Resa utan incheckat bagage samt ta med egen mat på flygningen

 
Tänkte åka med bara handbagage, Norwegian tillåter ju 10 kg då totalt. Men sen inrikes via Thai, då läser jag att dem bara tillåter 7 kg... Tror ni det blir problem så jag får lasta ur och kasta för att lätta packningen? Hur mycket får man pula ned i fickorna måntro?
 
Tänkte åka med bara handbagage, Norwegian tillåter ju 10 kg då totalt. Men sen inrikes via Thai, då läser jag att dem bara tillåter 7 kg... Tror ni det blir problem så jag får lasta ur och kasta för att lätta packningen? Hur mycket får man pula ned i fickorna måntro?
Jag har aldrig varit med om att Thai Smile har vägt handbagaget, men vi har kanske haft tur.
 
Lågprisbolagen har gjort det för oss någon gång. Man kan ju ress med handbaggage till Thailand och checkan in baggage inom Thailand.
 
:):). Och hur noga brukar Norw. vara på Arlanda med handbagagevikten, kanske kan ha lite tur där också eller är det stenhård vägning idag?
 
När jag kom sist aå hade jag två väskor men hade bokat bara en på Air Asia från BKK till Nan.
Det tog mina väskor och jag fick kvittot, inte en kommentar.
Hur de är på Thai vet jag inte kanske inte så noga. Chansar man inte så får man inte veta.
 
:):). Och hur noga brukar Norw. vara på Arlanda med handbagagevikten, kanske kan ha lite tur där också eller är det stenhård vägning idag?
På Norwegian är de inte så noga med vikten på handbagage . Det är ju manuell incheckning, dvs du gör det själv.
 
Köpte biljett hem till Sverige nu , den 10e April , Direktflyg ,mat ,platsbokning samt 2x20 kg väskor=40kg 4400 kr , anser det vara bra pris . 10 kg extra på Thai kostar 50 dollar per kilo ... Thai går feeetbort hädanefter ...
 
När jag kom sist aå hade jag två väskor men hade bokat bara en på Air Asia från BKK till Nan.
Det tog mina väskor och jag fick kvittot, inte en kommentar.
Hur de är på Thai vet jag inte kanske inte så noga. Chansar man inte så får man inte veta.

Hade med mig en större kameraväska utöver mitt handbagage på Norwegian förra månaden. Först ville de att jag skulle checka in en av väskorna men de gav med sig så det löste sig till slut.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp