Resa utan incheckat bagage samt ta med egen mat på flygningen

 
5555, undrar just om palaa hade tillåtits passera säkerhetskontrollen? Den ses säkert som en potentiell livsfara i luften. :confused:
Vi har blivit stoppad med Plaara ...första resan, innan jag visste va det var. Min fru sa fisk ... ok tar det i handbagaget ... det såg de i röntgen i BKK ... åkte i papperskorgen ... jag stod inte högt i kurs då hos min stackars fru ... :D
 
Toppen att bara åka med bara handbagage. Kläder och sånt finns i huset i Thailand.

Har ett par gånger ätit ett stadigt mål på donken på Arlanda och köpt med ett par extra cheeseburgare. Sen köper jag vatten och Cola innanför gaten. Ibland nån toast hemifrån och kanske nåt gott snacks eller godis, choklad. Men ofta är jag tillräckligt mätt så äter inte mycket när jag bara sitter.
 
Jag har åkt Norwegian med bara handbagage på en kortresa ( 4 dagar i Bangkok ) och det funkade bra.
På utresan kl 16.00 käkade jag innan och köpte macka på Arlanda som "kvällsmat" + 1 liten wiskeyflaska
från taxfree'n. Köpte en öl och en cola från deras onboard system, jättesmidigt.
På hemresan på morgonen köpte jag mackor på 7-11 efter säkerhetskontrollen ( E-piren en trappa ner)
samt lite chips och godis. Kalla drycker ombord.
Hela resan blev superbillig under 4.000 kr och jag hade inte åkt om jag hade tvingats betala 6-7.000
på Thail. Inte värt för 4 dagar.
 
Jag har åkt Norwegian med bara handbagage på en kortresa ( 4 dagar i Bangkok ) och det funkade bra.
På utresan kl 16.00 käkade jag innan och köpte macka på Arlanda som "kvällsmat" + 1 liten wiskeyflaska
från taxfree'n. Köpte en öl och en cola från deras onboard system, jättesmidigt.
På hemresan på morgonen köpte jag mackor på 7-11 efter säkerhetskontrollen ( E-piren en trappa ner)
samt lite chips och godis. Kalla drycker ombord.
Hela resan blev superbillig under 4.000 kr och jag hade inte åkt om jag hade tvingats betala 6-7.000
på Thail. Inte värt för 4 dagar.
Kommer man alltså åt en 7-11 efter incheckning på Suvarnabhumi? Vet någon om det finns möjlighet att förvara väskor någonstans efter man landat och gått genom pass kontroll och tull? Finns det dusch att tillgå?

Vi landar på morgonen men ska invänta fru dotter och stora familjen för gemensam transport, så gå omkring med bagage flera timmar skulle jag vilja undvika.
 
Kommer man alltså åt en 7-11 efter incheckning på Suvarnabhumi? Vet någon om det finns möjlighet att förvara väskor någonstans efter man landat och gått genom pass kontroll och tull? Finns det dusch att tillgå?

Vi landar på morgonen men ska invänta fru dotter och stora familjen för gemensam transport, så gå omkring med bagage flera timmar skulle jag vilja undvika.

Ja efter incheckning, pass och säkerhetskontroll fins både Familymart och 7-11 men du måste ta rulltrappa
ner till plan 3 om jag mins rätt ( plan 4 är plan med taxfree och gater )

Ja du kan lämna in bagage för förvaring fins en disk vid ankomsthallen och även en en trappa upp vid
incheckningen ( typ bakom rad Q ) Jag betalade 100 bath för en dags förvaring

Dusch har jag inte hittat - bara om du har lounge tillgång med tex Priority pass via ditt kreditkort men du kommer bara in om du har boardingpass så värdelöst vid ankomst.
Jag skulle åka in till stan och boka ett billigt hotell med dusch så kan du sova någon timme samt
tillgång till dusch/wifi, eller hitta hotell med pool runt flyget och gratis transfer och vara där.
- Up to you, som dom säger
 
Senast redigerad av en moderator:
Ja efter incheckning, pass och säkerhetskontroll fins både Familymart och 7-11 men du måste ta rulltrappa
ner till plan 3 om jag mins rätt ( plan 4 är plan med taxfree och gater )

Ja du kan lämna in bagage för förvaring fins en disk vid ankomsthallen och även en en trappa upp vid
incheckningen ( typ bakom rad Q ) Jag betalade 100 bath för en dags förvaring

Dusch har jag inte hittat - bara om du har lounge tillgång med tex Priority pass via ditt kreditkort men du kommer bara in om du har boardingpass så värdelöst vid ankomst.
Jag skulle åka in till stan och boka ett billigt hotell med dusch så kan du sova någon timme samt
tillgång till dusch/wifi, eller hitta hotell med pool runt flyget och gratis transfer och vara där.
- Up to you, som dom säger
Tack det låter bra. Vill minnas att jag sett skylt med dusch, men kanske var en annan flygplats i en annan del av världen :D
 
Vet inte om det finns kvar, men i närheten av gate G2 har det funnits dusch för 500 THB. Fitnessavdelningen på Novotel har åtminstone tidigare erbjudit dush för 400 THB. Vet inte om det finns kvar, men kan ju vara värt att kolla om man är i närheten. :)
 
En par bekanta till oss bokade resa med Norwegian i Tickets butik. Ticket har ett paketpris med Norwegian där 2x20 kg bagage samt mat ingår. Dom åker i slutet av oktober och hem i slutet av januari. Priset för båda tor blev knappt 14200 kronor. Inte så illa tycker jag.

Thai hade blivit nästan 7000 kronor dyrare.
 
En par bekanta till oss bokade resa med Norwegian i Tickets butik. Ticket har ett paketpris med Norwegian där 2x20 kg bagage samt mat ingår. Dom åker i slutet av oktober och hem i slutet av januari. Priset för båda tor blev knappt 14200 kronor. Inte så illa tycker jag.

Thai hade blivit nästan 7000 kronor dyrare.
Det låter som ett bra alternativ, särskilt för de som inte vill boka över internet eller är dåliga på datoranvändning.
 
En par bekanta till oss bokade resa med Norwegian i Tickets butik. Ticket har ett paketpris med Norwegian där 2x20 kg bagage samt mat ingår. Dom åker i slutet av oktober och hem i slutet av januari. Priset för båda tor blev knappt 14200 kronor. Inte så illa tycker jag.

Thai hade blivit nästan 7000 kronor dyrare.
Låter ju inte superbilligt. Hade de bokat på nätet och för ett halvt år sen så hade de bara betalat 10 000.

Men kanske bra för de som inte vill eller kan via nätet och inte kan planera.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp