Att bli pappa på gamla dar

55 är ingen ålder;)
Men kommer man upp i P-G Gyllenhammars ålder kan man ju alltid diskutera:) men i slutändan är det upp till var och en.

Min fru tjatar till och från att hon vill ha en dotter, brukar svara att kunde jag bestämma det skulle första barnet vara dotter:D men men fyller bara 54 så får väl se om hon lyckas förhäxa mig:rolleyes::);)

Samma med mig ,jag backade när jag var 55 , det kostade på, blev en skilsmässa ,men det skiter jag i , där ärsjälviskt att skaffa barn vid hög ålder anser jag ,, men det är min syn på detta ....Jag tänker på barnet som istället för en far får en Morfar
Ja måste hålla med dig även om det såklart är upp till var och en hur de vill göra, ska nog sätta sig in i barnets syn och tänka lite extra. Kanske inte så roligt för barnet/barnen om pappan är uppåt 70-80 när man är klar med skolan.

Jag har levt i 17 år med en Svensk kvinna , min första frus pappa var 92 år när hon var 16 bast , hur kul tror ni hon upplevde detta , nu var han en atlet , en kraftkarl med ett klart intellekt , Han gick bort av ålder när hon var 18 och vi träffades , hon delgav mig ofta sina tankar om detta med att skaffa barn vid hög ålder .Med vägledning av tråden om hur gubbarna tänker angående träning i denna tråd , då blir man nedslagen i sina tankar om barnen

Då man själv lite oplanerat fick en dotter nyligen, så tyckte jag att det var på gränsen med tanke på min ålder.
Damen tyckte även det samma om hennes ålder fast hon menade att hon max kunde vänta två år till.

Det är väl lite individuellt vad man anser vara passande ålder att avsluta sin spridning av sitt dna.

Nu hade inte damen barn sedan tidigare och vem vet när hon annars hade blivit gravid, så ju förr dess bättre för våran del.

Damen kapade lite rör efter födseln, så slipper jag kapa mina rör.
Hon är bra på att ställa upp [emoji6]

Detta är ju en stor kulturkrock i många fall och också ett egoistiskt tänkande, då en medelålders man skaffar ny kvinna i Asien och nekar henne ett barn med motiveringen att jag har redan barn med flera kvinnor tidigare och vill inte starta om på nytt igen.
Man kan ju förstå den besvikelse en ung kvinna som möts av det svaret om hon inte har barn tidigare, speciellt i Thailand där ett barn betyder så mycket för sin egen ålderdom.
När gubben knallat vidare står hon fortfarande "ung" men ändå för gammal för att bli gravid.
Den tidigare inkomstkällan som var gubbens pension fortsätter inte att komma och arvet gick till barnen i Sverige.

Vill ni er nya partner väl, så sätt av pengar till hennes framtida liv som ensam.
En livförsäkring med 1000 baht/månad blir en bra pension för henne.
Det är hon värd för att offra sig och slippa få egna barn.

Den yngste här går väl ur universitetet om han väljer den vägen i samma veva som jag går i pension så passar perfekt men nu är jag för gammal för en till ;)
download_20180213_091341.jpg
received_164314987705536.jpeg
received_160391918097843.jpeg
FB_IMG_1518953752462.jpg

Hmm, skitgöra är väl ändå fel ordval. Tycker jag i varje fal
Detta är ju en stor kulturkrock i många fall och också ett egoistiskt tänkande, då en medelålders man skaffar ny kvinna i Asien och nekar henne ett barn med motiveringen att jag har redan barn med flera kvinnor tidigare och vill inte starta om på nytt igen.
Man kan ju förstå den besvikelse en ung kvinna som möts av det svaret om hon inte har barn tidigare, speciellt i Thailand där ett barn betyder så mycket för sin egen ålderdom.
När gubben knallat vidare står hon fortfarande "ung" men ändå för gammal för att bli gravid.
Den tidigare inkomstkällan som var gubbens pension fortsätter inte att komma och arvet gick till barnen i Sverige.

Vill ni er nya partner väl, så sätt av pengar till hennes framtida liv som ensam.
En livförsäkring med 1000 baht/månad blir en bra pension för henne.
Det är hon värd för att offra sig och slippa få egna barn.
1000 thbt /månad !!!!, tycker du hon skall leva på det då ? ,, skäms på dig . Jag har låtit min fru leva på mig i 13 år ,, hon har sparat hårt under dessa år samt köpt lite bra mark som jag tidigare skrivit om , hon har nog lite mer än 1000 thbt i månaden att leva på
Den yngste här går väl ur universitetet om han väljer den vägen i samma veva som jag går i pension så passar perfekt men nu är jag för gammal för en till ;)
download_20180213_091341.jpg
received_164314987705536.jpeg
received_160391918097843.jpeg
FB_IMG_1518953752462.jpg
Ditt fall är väl inget att yva sig över ,, du är ju förhållandevis ung Jonas ,, men lägg på 15 bast , och sen 25 åriga tjejer ,, nä inget som impar på mig i alla fall ;)

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp